BMW ia în considerare creşterea producţiei lui i3 datorită cererii peste aşteptări
BMW a înregistrat o cerere peste aşteptări pentru noul i3 şi ia în considerare creşterea producţiei pentru modelul său electric.
BMW i3 se dovedeşte a fi mai popular decât se aşteptau directorii companiei din Munchen, cererea pentru modelul electric al mărcii fiind peste aşteptările iniţiale. Clienţii au comandat peste 8.000 de unităţi înainte ca maşina să intre efectiv la vânzare pe piaţa din Europa, anunţă CFO-ul BMW, Friedrich Eichiner. În baza acestor rezultate, cei de la BMW se gândesc deja să crească producţia modelului în raport cu cererea întâmpinată până acum.
BMW se aşteaptă să vândă 10.000 de unităţi i3 în decursul anului 2014. Dacă vor întâmpina o cerere la fel de puternică precum cea înregistrată până acum, cei de la BMW sunt decişi să crească producţia de automobile electrice. Reprezentanţii BMW spun că se aşteaptă să obţină rezultate bune cu i3 în California, anumite regiuni din Europa şi chiar şi anumite regiuni din Asia. În orice caz, interesul pentru BMW i3 este văzut ca un semn pozitiv de cei de la BMW.
BMW susţine că a reuşit să amortizeze deja costurile de cercetare şi dezvoltare pentru i3, aşa că fiecare unitate vândută le va aduce profit. Pentru dezvoltarea lui i3, BMW a investit cel puţin două miliarde de euro, estimează analiştii din industrie. Costurile au atins acest nivel deoarece BMW a dezvoltat de la zero platforma noului model, în loc să convertească o soluţie existentă. Nemţii punctează şi pe partea de servicii, clienţii modelelor ”i” urmând să aibă la dispoziţie o serie de servicii speciale şi un tratament deosebit.
Via AutomotiveNews (înreg.)
-
stefan, marţi, 15.10.2013 17:25
deci in baza unor comenzi (gen avans 5%) ei au amortizat cheltuielile de cercetare/dezvoltare? wow pai peste 2-3 luni inseamna ca trebuie sa apara facelift la I3
-
dan_grc, marţi, 15.10.2013 18:01
Asta e chiar culmea, sa exista posibilitatea sa depaseasca intr-un an alte electrice care sunt de cativa ani pe piata si care sunt si mai ieftine, au ajuns la un nivel in care trebuie sa se chinuie sa inregistreze un esec, exemplu 5 GT, in rest mare parte dintre modele se vand aproape singure. De acord ca la i3 au cheltuit foarte mult, tehnologie avansata de fabricatie a caroseriei in primul rand, avand o fabrica proprie de cercetare si productie a plasticului ranforsat cu fibre de carbon ( CFRP), dar aici conteaza si imaginea de marca, nu este de neglijat, pt ca i3 in afara de caroserie, nu are performante extraordinare ca si autovehicul electric, pe de alta parte aceasta imagine si-au creat-o singuri, aviz celor care vor sa sara peste aceste etape si care apoi nu inteleg dc n-au avut succes, e nevoie de timp.
-
Marius, marţi, 15.10.2013 18:24
Arata fain in realitate am stat in i3 si Masina va avea succes !
-
dan_grc, marţi, 15.10.2013 18:46
Baieti, in special @mafia, daca 8000 de clienti au comandat-o inainte sa existe la vanzare, despre ce tehnologie Toyota vorbiti? Chiar daca ar fi, si-au comandat-o din motivele explicate de mine mai sus, dar nu este, brandul "i" s-a creat in 2010 oficial, insclusiv primele schite pt i3 si i8 tot atunci au inceput, n-are legatura cu Toyota, i3 are un banal motor electric iar in varianta cu autonomie extinsa are un motor de motocicleta din propria ograda, iar i8 are un motor termic de 1.5 litri cu 2 motorase electrice, daca erau primele modele obtinute in urma colaborarii cu Toyota se stia lucru asta oficial, stati calmi, numai @mafia venea cu jde mii de link-uri, de abia din 2014 vor aparea primele sisteme hibride in colaborare.
-
dan_grc, marţi, 15.10.2013 18:59
Probabil datorita multiplelor tale personalitati sa fii altul, alt @mafia, sa lasam acest amanunt minor, cand s-a mai spus si care jurnalisti au spus ca au tehnologie toyota? Te intreb pe bune acum, e posbil sa nu stiu.
-
Toyo, marţi, 15.10.2013 22:21
Hello, Toyota a vandut in 18 luni 1 milion de Prius. Ce ziceti voi de UN amarat de i3 cu 10.000 de unitati vandute intr-un an???? Sa ne trezim la realitate! BMW e departe de Toyota la sisteme hibride si mai are mult de invatat pana sa ajunga la nivelul Toyota. Iar faptul ca s-a comandat masina fara sa se stie cum functioneaza, numai meseriasii sunt in stare de asa ceva.
-
@Toyo Moto, marţi, 15.10.2013 22:42
Relax, nu cred ca s-a referit cineva la Prius, oricum i3 nu concureaza cu Prius, oricum la design Prius arata de departe cel mai amarat dintre toate, i3 e chiar bijuterie.
-
Ivanofff, miercuri, 16.10.2013 02:14
@dan_grc, nu stiu cu care te certi, dar intr-adevar multi jurnalisti au precizat acest fapt, inclusiv George Buhnici care este si fan dar si fost proprietar ale 2 BMW-uri, si in curand viitor propritar la un Mini One. @@Toyo Moto, vezi ca ''amaratul'' ala de Prius pe care il ponegresti tu are o istorie de 15 ani in spate. Cand japonezii se gandeau sa dea libertate hybrizilor, nemtii inca se jucau cu putza in ''motorina'' . Si apropo, Prius este o masina premium, asta chiar daca nu este un Lexus si face parte dintr-o marca de volum, are ambitii premium la interior. Mai citeste bloggul lui George Buhnici si a altor jurnalisti auto care au facultate si sunt experti fata de un ''amarat'' ca tine si ca @dan_grc. Amaratilor.,........
-
Toyo, miercuri, 16.10.2013 09:12
Nici nu are cum sa concureze i3 cu un Prius. Pur si simplu pentru ca cei de la BMW vor mai avea de facut multe, foarte multe hibride pana sa ajunga la nivelul celor de la Toyota. Asta daca Toyota se opreste din cercetare :) Oricum Toyota studiaza acum alte tehnologii gen Fuelcell, pe care probabil ca cei de la BMW le vor studia peste vreo 50 de ani. Deci BMW-isti, relax, masinile care se vand singure sunt Toyotele, nu BMW-urile. De asta Toyota vinde cate 10 milioane pe an. Cam asta inseamna ca un produs sa se vanda singur. Nu niste amarate de cubulete la care cererea de 10.000 unitati pare exceptionala... Iar ca si forma si confort, pai nu as da Priusul nici pe 10 cubulete amarate si ingramadite de i3.
-
Nicolae, miercuri, 16.10.2013 09:21
181 de imagini .... wow ... nu mai e nevoie s-o vedem "live"
-
incorect calculul de amortizar, miercuri, 16.10.2013 13:11
Doua miliarde euro s-ar amortiza prin vanzarea a 8000 bucati doar in varianta in care s-ar vinde fiecare cu 250000 euro/buc, iar profitul ar fi 100%. Trebuie sa fie o greseala undeva.
-
@Toyo, miercuri, 16.10.2013 13:40
da ce tot compari bmw cu toyota, in care teste din lumea asta se fac astfel de comparatii? Compara cu Lexus, acum te intreb cat de singur se vinde Lexus? Pe unde se situeaza? 10 milioane toyote, pe cine intereseaza asta? Vorbeste de Lexus si de vanzarile lor daca te tine.
-
Sebastian, miercuri, 16.10.2013 15:43
Calculul de amortizare nu se aplică prin împărţirea la pre-comenzile existente pentru i3 şi nici la cele două miliarde de euro menţionate mai sus, pentru că vorbim despre o valoarea ESTIMATĂ de analiştii din industrie. În plus, costurile de dezvoltare ale lui i3 se împart cu alte modele ale grupului BMW care vor beneficia de respectivele tehnologii, nu e ca şi cum ar ”uita” elementele dezvoltate pentru i3 când ar fi vorba să producă modelul i8 şi tot aşa.
-
AndreiRN, miercuri, 16.10.2013 18:53
Felicitari BMW si fanilor cu buzunare adanci ca asa mai dispar masni poluante de pe carosabil. Cat despre comparatia cu Toyota nu isi are rostul. Cand Toyota facea frimele hibride BMW ardea motorina din greu. Acum ca BMW face primul hibrid Toyota e gata sa scoata pe piata masini cu fuel cell care scoate doar aburi te teava de esapament. Deci, BMW ar mai avea vreo 20 de ani de evolutie si asta daca nu ar cumpara technologie de la Toyota asa cum deja au facut. Cand cumperi un BMW now parte din bani merg la Toyota.
-
Toyo, miercuri, 16.10.2013 19:44
Pentru @Toyo, daca stii engleza citeste aici: http://www.greencarcongress.com/2012/12/lexus-20121221.html Pana acum Lexus a vandut peste 500.000 de hybride. Astept un numar si pentru BMW-uri Hybride vandute. Au oare mai mult de 50.000 unitati vandute, adica de 10 ori mai putin ca Lexus ? Nota 4, stai jos si nu mai comenta aiurea.
-
@Toyo, miercuri, 16.10.2013 20:15
Cap sec, te-am intrebat cat vinde Lexus intr-un an, daca tot te lauzi cu 10 milioane de toyota anual, deci cat vinde intr-un an?? Lasa 500 de mii de hibride in 10 ani, hai sa te aud,
-
Toyo, miercuri, 16.10.2013 21:42
@@toyo: Mai manelistule cocalar, citeste-ti comentariile si vezi unde ai intrebat cate Lexus se vand ANUAL. Daca gasesti cuvantul Anual in comentariile tale, iti fac cadou un Lexus, ca esti mai inteligent decat majoritatea posesorilor de beeeeeeeeeeeehemveu sh care indeplinesc normele de poluare din 1950. Si se mai mira lumea ca in Romania e greu cu masinile electrice. Pai cu astia care habar nu au ce e aia masina, dar scriu de zor si nici macar nu situ ce scriu. Cand Lexus punea tehnologia hybrida pe masini, BMW nici nu stia ce inseamna hybrid si cum functioneaza. Acum incerca si ei sa faca hybride si deja altii au trecut la fuel cell. E greu cu voi, super inteligentilor ! Da fuga sa-ti comanzi un I3, ca are o istorie adevarata in spate si sigur va fi mai bun decat un Lexus care se vinde bine de vreo 10 ani.
-
@Toyo, miercuri, 16.10.2013 22:17
Manelist esti tu, cand vorbesti ca rpstu de toyota si 10 milioane vandue, evident ca anual, era logic ca ma refer la Lexus tot anual cretinule, lasa placa asta obosita cand facea lexus hibride...stii ce facea bmw pe atunci? facea inconjurul lumii cu seria 7 e38 v12 pe hidrogen, asta facea, iar cand facea bmw masini, lexus nu exista iar toyota facea niste cotete, asta facea, nu ca acum ar fi departe, sa-ti bagi undeva caruta de toyota si incercarea aia de marca premium lexus care va fi vesnic privita ca o toyota mai scumpa cu alta sigla, face ceva bmw pe orice lexus, cu orice motorizare, vezi sa nu te scremi mai mult sa nu te scapi pe tine.
-
Toyo, joi, 17.10.2013 12:01
@@Toyo: asa este, ai perfecta dreptate, BMW facea si face in continuare pe oricine. De asta sunt si la coada clasamentelor in ceea ce priveste fiabilitatea motoarelor, ca sunt foarte buni. Probabil ca de asta au si incheiat alianta cu Toyota, sa le mai dea si lor niste super inventii, ca japonezii aia habar nu au ce inseamna motorizari adevarate si hybride. Sunt convins ca a si vandut BMW multe modele hibride de bune ce sunt. Chiar sunt faimosi pentru hibride si toti ii dau exemplu. Cand vine vorba de noile norme de poluare, germanii sunt primii de la coada, care vor sa intre in vigoare cat mai devreme, pentru ca ei au deja super hibrizi si masini gata sa faca fata noii cereri. Vezi sa nu-ti turezi prea tare motorul de BMW, ca s-ar putea sa cauti service la cat de bune sunt. Cand vei avea bani de-un Lexus nou, atunci poate te vei mai gandi si la altceva, deocamdata se pare ca nici de un BMW sh nu-ti ajung. Apropo, nu mi-ai zis cate BMW-uri hibride au fost vandute in total pana acum sau anual, ca sa vad si eu cu cat i-au depasit pe cei de la Lexus :))
-
Omide, marţi, 01.04.2014 14:02
Băi frate ne-ai disperat cu Toyotele tale ! Dute şi plimbăte cu Priusul ăla cu volan oval şi lasă-ne BMW-ul în pace că nu îl înţelegi.
Citeste si
-
MODELE NOI | vineri, 22 noiembrieNoua Kia EV9 GT: cea mai puternică versiune are 501 cai putereKia a dezvăluit oficial noul EV9 GT, cea mai puternică versiune a SUV-ului electric. Noua versiune de performanță promite un propulsor de 501 cai putere și aduce numeroase elemente vizuale noi și exclusive. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembriePrimele imagini cu un nou SUV coupe electric DS: promite autonomie de 750 kmDS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. Citeste tot
-
MODELE NOI | joi, 21 noiembrieNoul Hyundai Ioniq 9 este aici: cel mai avansat SUV al mărcii are autonomie de 620 kmHyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. Citeste tot
-
MODELE NOI | miercuri, 20 noiembrieBMW: primele mașini de teste Neue Klasse X, produse în UngariaBMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. Citeste tot
-
MODELE NOI | marţi, 19 noiembrieViitorul Citroen C4, rival pentru Dacia Duster?Viitoarea generație a lui Citroen C4 este pe cale să devină un rival direct pentru modele ca Dacia Duster. Noul model compact va fi inspirat de conceptul Citroen Oli, prezentat în urmă cu 2 ani. Citeste tot
da, in ultima vreme toti declara ca au vanzari peste asteptari si ca maresc productia in schimb vazarile scad :) numai reclama ...