BMW i8 Hydrogen Fuel Cell, prototipul care testează tehnologia de propulsie cu hidrogen

Publicat joi, 02.07.2015 12:54 de Bogdan Mirică

BMW a dezvăluit oficial noul i8 Hydrogen Fuel Cell, o versiune prototip a supercarului cu același nume, propulsată însă cu pile de hidrogen.

Anual, BMW organizează un eveniment denumit Innovation Days, care încearcă să reunească toate progresele tehnologice înregistrate de inginerii săi.

Anul acesta, BMW Group Innovation Days a marcat prezența unei versiuni prototip bazată pe actualul i8. Rezultatul se numește simplu BMW i8 Hydrogen Fuel Cell și este, după cum o sugerează și numele, o versiune alimentată cu hidrogen a supercarului, folosită până de curând drept banc de probe pentru noile tehnologii cu pile de combustibil.

Ținut sub mare secret, noul i8 pe hidrogen a fost finalizat încă din 2012, dar până acum a fost utilizat în fază de testare. Cum era și normal, propulsia hibridă a fost înlocuită cu una cu pile de hidrogen, care face inutilă folosirea motorului pe benzină de 1.5 litri.

Propulsia este asigurată de un motor electric amplasat pe puntea spate, care generează 250 de cai putere, dar care ar putea să livreze mai mult pentru viitoarele mașini de serie care-l vor primi. Energia necesară rulării este generată de un amestec al oxigenului din atmosferă cu hidrogenul stocat într-un rezervor amplasat chiar pe linia centrală a structurii de rezistență.

La nivel estetic, BMW i8 Hydrogen Fuel Cell vine cu linii ceva mai simple decât ale versiunii de serie, atât în partea frontală, cât și în cea posterioară. Designul este completat de o vopsea de culoare neagră, mată, și de jante din aliaj, de asemenea negre.

  • zic si eu, joi, 02.07.2015 12:58

    hai ivanoffffff bag-o pa aia cu toyota/lexus....

  • Ivanoff, joi, 02.07.2015 13:35

    HA-HA-HA-HA, ce kkt, altii sunt deja mult inaintea lor. Mirai s-a vandut pana acum in aproape 10.000 de exemplare, iar ei deabia testeaza un concept, care evident tot tehnica Toyota are, doar nu au facut degeaba un parteneriat :)))))

  • Ivanoff, joi, 02.07.2015 13:59

    Oricum de remarcat faptul ca BMW este abia la prima ''tentativa'' , a masinii cu propulsie 100% pe hidrogen, prima nu a fost.

  • andrei, joi, 02.07.2015 14:27

    si daca sunt inaintea lor ce? asta nu inseamna nimic, si englezii au inventat fotbalul si vedem cate cupe au luat. faptul ca sunt altii inainte e si bun, poti invata din greselile lor si sa ii depasesti mai usor. important e ce se intampla pt consumatori. nu care e primul. mai conteaza si fiabilitatea, pret etc. important e ca se fac progrese in directia asta.

  • mowgli, joi, 02.07.2015 14:31

    BMW a doborat noua recorduri mondiale cu o masina cu hidrogen. Asta acu mai bine de un deceniu. Sigur, masina era tractata de o Toyota Prius, condusa de Ivanon, dar oricum...

  • gog, joi, 02.07.2015 14:45

    @mowgli, BMW H2R folosea hidrogenul pt al arde in motor cu combustie, nu pila de combustie ce are la baza un proces chimic intre oxigen si hidrogen. Din pacate compari mere cu pere. Apropo, FCX Clarity de la Honda in 2008 mergea pe strazile din California, si a fost mult inainte de Toyota atat BMW, dar nu a fost atat de mediatizata. Daca cineva stie o masina de serie pe pile de c. care a fost produsa inainte de 2008 astept sa ma corecteze.

  • mowgli, joi, 02.07.2015 14:54

    @gog te bagi in seama degeaba, eu nu confund nimic. N-am zis ca H2r era cu pile de hidrogen... Vezi ? Te-ai deranjat degeaba

  • vianu, joi, 02.07.2015 15:08

    doamnee, cat mi-am m-ai cautat rotile de la tricicleta! da'i iert ca's baieti buni....

  • Hater, joi, 02.07.2015 15:31

    Autorul acestui articol iar este slab informat. Observ trendul asta din ce in ce mai des pe automarket dar na.. asa se intampla cand te crezi jurnalist si habar n-ai ce scrii. Acest prototip a fost terminat in 2012, de atunci a fost folosit ca si un fel de premergator pentru vehiculele cu propulsie bazata pe hidrogen. Cu toate acestea, contrar a ceea ce sugerati voi cu modul in care ati frazat acest articol, nu este ceva nou si nu va ajunge pe piata. Este doar un prototip care, intre timp, a fost si retras din testare. Ciudatenii de astea sunt facute de producatori tot timpul dar nu intra in productie ci sunt folosite pentru a aduna date necesare dezvoltarii de modele noi.

  • uliulik13, joi, 02.07.2015 15:41

    @ivanoff e primul meu coment pe Automarket Te zbati sa ne convingi ca Toyota & Co e nr. 1 in materie de orice doresti tu. Ne-ai convins!!!!!!!!! Dar lasa-ne bai baiatule!!!!!!

  • vianu, joi, 02.07.2015 15:41

    @hater ba uite ca ciudatenii de astea pot intra in productie. "Vointa" de a scoate pe piata asa ceva, pretinzand si bani de la client, tine de tupeul/nesimtirea producatorului. pentru ca trebuie sa fii cu adevarat nesimtit sa construiesti "n" unitati, se le scoti la vanzare (mai precis o forma de leasing), deci clientul sa plateasca utilizarea, ca apoi sa la retragi de pe piata obtinand cu ocazia asta si date reale. da, vorbesc despre XL1, minunea cu scaune de 2CV si pret de i8.

  • eee, joi, 02.07.2015 16:28

    cnd va aud ce discutii aprinse aveeti, imi vine sa comentez si eu, dar nu am idei, asa ca sciru si eu aiurea aici.

  • parere, joi, 02.07.2015 16:47

    Se face test drive cu cea mai sigura masina de serie din lume: 2 comenteaza, putini interesati. Se scrie un articol despre orice panarama de BMW: isi dau cu parerea toti desteptii si sunt cate 50 de comentarii. Concluzie: suntem un popor destul de inapoiat avand in vedere ca siguranta e pe ultimul loc !!

  • mowgli, joi, 02.07.2015 17:17

    @parere despre ce masina e vorba ? Exista cea mai sigura masina ? Cine a stabilit ?

  • Ivanoff, joi, 02.07.2015 18:04

    @Gog, bine punctat, dar e greu cu tarzan _ omul_din_jungla aka Mowgli, el viseaza numai bemvee pe hidrogen, cand ele nici nu se vand in serie macar :)))))

  • ics, joi, 02.07.2015 19:14

    Ivaanoff, tu esti genul care daca care daca aude ceva acum inseamna ca nu a existat inainte. Multe masini avansate nu se scot pentru ca nu s-ar cumpara in cantitati suficiente. Mercedes a pus pe sosele in 2002!!! Mercedes-Benz F-Cell vsi parca scosesera si a doua generatie. Dar nu au produse in volume pentru ca nu sunt statii si nimeni nu prea era interesat. Pune mana pe carte baiatule!

  • ics, joi, 02.07.2015 19:17

    P.S. Toyota vinde vreo 1500 de masini cu hidrogen pe an. Si creste pana la 3000 cred. Deci greu putem sa vorbim de productie in serie.

  • Lache, joi, 02.07.2015 21:09

    Stiu eu ceva ce se vinde in serie : pastilele pentru mafiutze!

  • Ivanoff, vineri, 03.07.2015 00:15

    @ics, nu stiu care dintre noi ar trebui sa puna mana pe o carte, dar cred ca tu ai mai multa nevoie de ea. In prima luna din an Mirai a primit 1.500 de comenzi, pana acum a ajuns la 10.000, in aprilie se stransese 6.700 cand am citit pe un site de publicatie SUA, adara se pare ca sunt foarte cerute. Tu stii macar ce inseamna productie in SERIE ? Am sa-ti traduc aici : Productia in serie se caracterizeaza prin fabricarea unei nomenclaturi relativ mari de produse in mod periodic si in loturi de fabricatie mari, mijlocii sau mici. Marsadas Bantz ala nici macar nu a fost oferit spre vanzare , stai jos, delireaza in continuare !

  • ivanon-ivanoff, vineri, 03.07.2015 08:12

    comentarii ascunse :)

  • Marius, vineri, 03.07.2015 08:50

    Inainte de a testa eficienta sistemului de propulsie s-a testat masina la rasturnare si izbire de parapeti :) Concluzie: "Supercar-ul" i8 rezista. Acum se ia un sistem de propulsie de la Toyota care se spune ca e BMW si gata un alt "supercar".

  • Toyo, vineri, 03.07.2015 11:24

    Dragilor Va agitati degeaba, acesta este primul prototip pe care l-au scos cu tehnologia patentata de la Toyota. Pe partea de fuel cell este aceeasi tehnologie si arhiterctura utilizata de japi. Uite aici ceva mai multe informatii: http://www.autocar.co.uk/car-news/scoop/bmws-hydrogen-fuel-cell-powered-i8-research-vehicle-revealed Oricum bravo lor ca sunt ambitiosi si vor si ei un produs de serie, chiar daca se va lansa in 2020. Noi trebuie sa ne bucuram, cu cat mai multi producatori in bransa asta cu atat mai multe fonduri alocate cercetarii si cu atat costurile de productie ale automobilelor finale vor fi mai mici, pentru ca vor fi impartite intre producatori. De asemenea ne putem bucura pentru ca traim in timp ce se scrie o pagina de istorie. Indiferent care va fi succesul masinilor electrice alimentate cu H, let's enjoy the making of the " future car". :) Am insa o nedumerie, cand se va naste si primul PECO cu H pe tarmul mioritic? Zi buna!

  • vianu, vineri, 03.07.2015 11:36

    nu cred ca va apare prea curand un PECO cu H2. E dificil sa pui apa in H...ar putea incerca cu putin O