BMW i3 - designul final, dezvăluit de o serie de imagini neoficiale

Publicat luni, 01.07.2013 15:09 de Bogdan Mirică

O serie de imagini folosite pentru înregistrarea oficială a noului BMW i3 au dezvăluit aspectul final al modelului electric bavarez. Acesta va adopta un design ceva mai cuminte şi va oferi uşi cu deschidere opusă.

În toamna acestui an, BMW va dezvălui în cadrul salonului Auto de la Frankfurt versiunea de serie a noului i3, primul său model electric. Înainte de a face cunoştinţă cu el prin intermediul unei galerii foto oficiale, avem ocazia de a ne acomoda cu designul general prin intermediul unor imagini folosite pentru înregistrarea modelului, scăpate pe internet.

Comparativ cu prototipul pe care l-am văzut în urmă cu doi ani la Salonul Auto de la Frankfurt, versiunea de serie a lui i3nu se îndepărtează foarte mult de filosofia iniţială. Apar însă o serie de schimbări funcţionale. Partea frontală suferă retuşuri timide la nivelul blocurilor optice şi a spoilerului, însă modificările care vor interesa pe toată lumea se referă la portiere.

Acestea nu mai beneficiază de panouri transparente ca în cazul conceptului şi au dimensiuni diferite. Mai exact, portiera spate a devenit mult mai îngustă. Se vorbeşte deja despre o deschidere opusă a uşilor, în stilul celor de pe Mini Clubman, însă pe ambele părţi ale caroseriei. Posteriorul va renunţa la uşa portbagajului din sticlă. Hayonul va opta pentru o soluţie clasică, cu tablă şi apoi lunetă.

Despre i3 se ştie că va oferi un şasiu din aluminiu şi o structură din CFRP pentru o masă totală cât mai redusă. Este propulsat de un motor electric posterior de 170 de cai şi ţinut în viaţă de un pachet de baterii litiu-ion. Va exista şi o versiune cu autonomie extinsă, care este ajutată să încarce bateria cu un motor electric de motocicletă.

via carscoops

  • H&M, luni, 01.07.2013 15:12

    din lateral pare un coridor lung plin de ferestre.in rest...treaca ,mearga...

  • urat cu spume, luni, 01.07.2013 15:16

    Daca asa va arata i3-ul celor de la BMW nu cred ca vor face vanzare pre mare. Nu are nimic din ce inseamna BMW. Nici ca design si nici ca tehnologie. Si e si tare urattttt!

  • tzenu_bmw, luni, 01.07.2013 15:16

    mult mai frumos i se pare modelu seria 1 electric.......

  • Cyrus, luni, 01.07.2013 19:37

    Imi aduce aminte foarte mult de Audi A2, care de altfel tot nu s-a bucurat de prea mare succes

  • jmenaru, luni, 01.07.2013 22:14

    Urata cu spume.

  • LR, luni, 01.07.2013 23:09

    @MiricaBogdan: cum adica "care este ajutată să încarce bateria cu un motor electric de motocicletă"?! Daca te referi la un sistem cu range extender, atunci vrei sa spui motor termic de motocicleta. Deci?

  • unu, marţi, 02.07.2013 09:02

    Spatele ala mi se pare ... ca -au desenat cu stanga si in timp ce isi "faceau datoria fata de tara" (if you know what i mean) .... Dezamagitor !

  • unu (inca odata ), marţi, 02.07.2013 09:03

    Presimt ca va iesi un design gen dulapurile de oras japoneze .... ingust, inalt si scurt... Inca odata, DE-ZA-MA-GI-TOR!

  • bulina albastra, marţi, 02.07.2013 10:20

    interesant designul...dupa liniile sportive si incisive tipice, BMW poate oferi o citadina in adevaratul sens al cuvantului: un spatiu mobil folosit la maximum (pana la 4 persoane), fara briz-brizuri "aerodinamice" absolut inutile in folosinta urbana (vezi XL1) ori cine stie ce sasiu/caroserie de Formula 1 sa te scape de biciclistii atinsi de mania vitezei. cat despre dulapurile [email protected] au rostu' lor, se muleaza si se adapteza perfect in conditiile urbane tipic japoneze. Dar nu am pretentii...cand tu nu ai trecut de bariera cartierului....si mai uita-te la pozele fata-spate si vei vedea raportul inaltime/latime absolut rezonabil