BMW fuge de o uniformizare a designului: viitoarele modele vor avea forme diferite și personale
BMW își dorește o gamă ceva mai diferențiată. Karim Habib, șeful biroului de design, vrea să le ofere clienților o separare a formelor și o mai bună individualizare cu ajutorul luminilor LED.
Un număr tot mai mare de fani BMW a criticat uniformizarea direcției de design a actualei game, motiv pentru care bavarezii promit să ia măsuri pentru a nu cădea în păcatul rivalilor de la Audi.
Constructorul promite să dezvolte o nouă strategie de design pentru viitoarele serii 1, 3, 5 și 7, capabilă să ducă la o mai bună diferențiere a modelelor. „Vrem ca fiecare model să aibă lumea lui. Suntem de părere că această trăsătură este extrem de importantă pe o piață unde vindem anual două milioane de mașini”, a declarat Karim Habib, directorul de design BMW.
Ideea de a oferi fiecărui model BMW o identitate aparte a fost introdusă încă din 1999, atunci când începea mult contestata eră a lui Chris Bangle, omul care a început o separare între produse. În prezent, oficialii germani își doresc o diferențiere și mai mare.
Potrivit lui Habib, o soluție pentru a individualiza cât mai bine produsele actuale stă în luminile LED: o amprentă de lumină frontală distinctă va ajuta mult în aces sens.
BMW Seria 7, așteptat anul viitor, va fi primul produs al noii filosofii de design și va miza pe LED-uri frontale înguste și o grilă frontală mult mai mare și mai impozantă. Dacă rețeta este bine primită de public, ea va fi aplicată și modelelor mai mici, cum sunt BMW Seria 5 și Seria 3.
Abia astept sa si apara un astfel de trend, daca BMW va diversifica si va avea succes, cu siguranta si celelalte branduri germane vor urma calea aceasta.