BMW, Fiat, Ford, Mercedes, VW, Volvo, GM, Renault şi PSA vor lucra împreună la maşini autonome
Nouă dintre cei mai importanţi constructori auto vor testa în Wolfsburg maşini care se conduc singure. proiectul va dura 42 de luni şi promite că finalizarea sa va aduce primele maşini autonome de serie din lume.
Ideea unui automobil care se conduce singur este tot mai aproape de realitate. Un consorţiu alcătuit din 29 de companii, printre care şi constructori auto cu greutate, şi-au unit forţele pentru a demara un proiect responsabil cu stabilirea parametrilor pentru maşinile autonome de serie.
Botezat AdaptIVe (Automated Driving Applications & Technologies for Intelligent Vehicles), proiectul se va întinde pe o perioadă de 42 de luni şi se va desfăşura în Wolfsburg, oraşul natal al brandului Volkswagen. După cum poate fi intuit, Volkswagen este unul dintre iniţiatorii proiectului.
Alături de germani vor contribui cu expertiză şi cercetare şi alte companii auto mondiale interesate de producţia maşinilor autonome: BMW, Fiat, Ford, General Motors, Mercedes Benz, PSA Peugeot-Citroen, Renault şi Volvo.
Ţintind clienţii care îşi doresc mai multă relaxare la volan, dar şi o rulare mai sigură, mai economică şi mai puţin congestionată, iniţiatorii proiectului vor cerceta tehnologiile care folosesc senzorii din maşină şi din afara ei pentru a păstra controlul permanent al funcţiilor, pentru a comunica mereu cu alţi participanţi la trafic sau cu organele responsabile de infrastructură.
Cei 29 de parteneri AdaptIVe vor dezvolta şi testa funcţionalităţi noi pentru şapte maşini şi un camion, capabile să simuleze un comportament semi-autonom sau autonom în traficul urban, în cel de pe autostradă şi chiar situaţii inedite din parcare. Pe lângă testarea şi îmbunătăţirea acestor tehnologii deja existente, partenerii vor explora implicaţiile legale pentru producători şi şoferi, precum şi capacitatea de a respecta regulile în trafic.
În 2011, o parte din cei 29 de parteneri au încheiat un proiect asemănător cu rezultate bune. El s-a desfăşurat tot în Europa şi s-a numit HAVEit (Highly Automated Vehicles for intelligent transport). Scopul său a fost acela de a explora comportamentul semi-autonom al vehiculelor şi sistemele care pot permite asta.
via motorauthority
HAHAHA, toti dintre astia se chinuie sa faca impreuna, si la final vine Toyota si ii lasa lati HAHAHAHA, ador industria auto cat de stupida este.