BMW ActiveE, versiunea electrică de serie a lui Seria 1, vine la Geneva

Publicat vineri, 11.02.2011 11:35 de Bogdan Mirică

BMW prezintă la Geneva versiunea finală a modelului electric ActiveE, bazat pe Seria 1 Coupe. Modelul nu emite CO2 şi promite o autonomie de 160 kilometri.

BMW îşi continuă ofensiva ecologică şi la Salonul Auto de la Geneva, unde va expune premiere ce confirmă preocuparea sa pentru mediul înconjurător. Constructorul bavarez propune publicului elveţian o versiune electrică de serie a modelului Seria 1, botezată asemeni conceptului de anul trecut, ActiveE.

Coupe-ul va ajunge pe piaţă în doar 1000 de exemplare, construite cu volan pe partea stângă, ce vor putea fi închiriate de publicul larg. Sub capotă se va afla un tren de propulsie complet electric, identic cu cel programat pentru viitorul model MegaCity, care include un motor poziţionat pe axa spate şi un sistem electronic de control, amplasat în portbagaj. În aceste condiţii, capacitatea acestuia se reduce cu 60 de litri, până la 200 de litri.

Pachetul de baterii este divizat în trei, segmentele fiind poziţionate în locul rezervorului, în tunelul transmisiei şi sub bancheta spate. Bateriile litiu-ion garantează o autonomie de 160 de kilometri, însă cresc considerabil masa coupe-ului, care ajunge să cântărească 1800 de kilograme. Capacitatea bateriilor litiu-ion poate fi încărcată de la o priză normală în opt ore.

Cei 170 de cai putere şi 250 de Nm oferiţi de motorul electric propulsează noul ActiveE de la 0 la 100 de km/h în 9 secunde, garantându-i în acelaşi timp o viteză maximă de 145 de km/h, limitată electronic pentru a nu epuiza resursele bateriei.

Standul BMW de la Geneva va găzdui şi debutul lui 320d Efficient Dynamics Touring Edition. Echipat cu un motor diesel de 160 de cai putere, break-ul economic consumă doar 4.3 litri la 100 de kilometri şi emite 114 g/km. Chiar şi aşa, sprintul de la 0 la 100 de km/h se realizează în 8.3 secudne.

Salonul elveţian va găzdui şi debutul unei motorizări noi în gama BMW, benzinarul cu patru cilindri, de 2.0 litri, ce va exhipa versiunea xDrive28i a modelului X1. Crossover-ul bavarez se va prezenta şi cu un pachet sportiv M şi cu motoare diesel mai puternice.

via | BMW

  • gelu, vineri, 11.02.2011 12:30
    Serie 1

    platforma de test pentru viitorul MegaCity. . . toata lumea are de castigat

  • unckle, vineri, 11.02.2011 13:45

    ar trebui sa mentionati ca motorul de 2.0 pe benzina este cel ce inlocuieste acutalul 3.0, si mai ales ca este turbo - ceea ce este si noutatea pentru BMW la aceasta cilindree ;)

  • Alex, vineri, 11.02.2011 18:58

    Bai voi sunteti nebuni, 170CP si motor 100% electric , 160 KM ??!!! Pai frate asta este foarte tareeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !!!!!! Ce masina electrica mai merge atat de mult cu atatia CP si 9 secunde pana la suta ??? DAR DE CE DOAR DE INCHIRIAT ???? NASPA .

  • gelu, vineri, 11.02.2011 21:56
    @Alex

    pentru ca e doar un model de TEST. Atat.