BMW a găsit metoda prin care va reduce preţurile maşinilor: foloseşte roboţi autonomi în fabrici

Publicat luni, 21.03.2016 15:45 de Daniel Popescu

BMW utilizează roboţi autonomi pentru transportul componentelor în interiorul fabricilor pentru a reduce costurile de producţie cu 5% pe an pentru fiecare maşină.

BMW a început în luna martie un program pilot prin care utilizează roboţi autonomi în interiorul centrului de logistică din localitatea germană Wackersdorf. Vehiculele autonome sunt capabile să identifice containerele cu compunente, să se "aplece" pe sub ele şi să le transporte în zona de împachetare.

Acest lucru va contribui la un rulaj mai eficient al componentelor în interiorul fabricilor, iar rezultatul final este o reducere a costului de producţie a fiecărei maşini cu 5% pe an, lucru posibil în primul rând datorită reducerii timpului de producţie a unei maşini, obiectivul germanilor fiind ca, în medie, o maşină să iasă de pe linia de asamblare în numai 30 de ore. Roboţii autonomi sunt dezvoltaţi chiar de BMW şi funcţionează pe baza unor acumulatori.

Constructorul german nu este însă nevoit să apeleze la acumulatori noi, întrucât foloseşte bateriile uzate de pe modelul BMW i3. Acestea au suficientă energie pentru a asigura funcţionarea roboţilor pe parcursul a opt ore, echivalentul unui schimb complet de tură.

"Dezvoltarea Robotului Inteligent de Transport este o piatră de hotar importantă pentru BMW Group când vine vorba despre digitalizare şi automatizare în logistica de producţie. Acest proiect inovator aduce o contribuţie importantă la agilitatea lanţului de furnizare din departamentul de Logistică şi Producţie", precizează Dirk Dreher, vicepreşedinte al deviziei de furnizori externi din cadrul BMW.

BMW a dezvăluit că intenţionează să furnizeze roboţii autonomi şi pentru alte industrii.

Via Automotive News

  • tzenu_bmw, luni, 21.03.2016 16:37

    Tehnologia asta autonoma va aduce necaz mare pe plan mondial in 15 -20 de ani..... Vorbim de apocalipsa si vulcani activi si chesti......dar oare ce se va intampla cand omu de rand o sa-si piarda locul de munca datorita unui robot......fie el robot industrial sau masina autonoma..... Soferia ca slujba(servici)probabil va disparea in 20 de ani.....totul se automatizeaza oare ce vom munci peste 2 deceni.....ca probabil uni dintre noi om fi la 40 de ani......pana la pensie tre' sa manci sa bei sa traiesti.....

  • Ducu, luni, 21.03.2016 16:54

    tzenu_bmw, stai liniștit că niciodată roboții nu vor putea înlocui in totalitate oamenii. Se reconfigureaza piața muncii. Apar joburi noi ca de exemplu IT. Dacă nu s-ar mai găsi locuri de munca, nu ar fi nici cine să cumpere produsele făcute de roboți.

  • Cyrus, luni, 21.03.2016 17:49

    De acord cu tzenu_bmw, caci nu toti se pot reprofila pe IT O solutie cred ca ar fi sa se reduca numarul de ore lucrate, de exemplu de la 8 la 6, insa este nevoie sa se faca prin acorduri la nivel global Complicate vremuri ne asteapta...

  • mowgli, luni, 21.03.2016 17:57

    Vorbiti de IT, cum ca ar fi viitorul? Sunteti siguri? E o presiune uriasa pe companiile IT, obsedate de reduceri de costuri, de a reduce numarul de personal. Se fac automatizari in prostie. Aproape orice post e considerat pentru a fi automatizat printr-un software. Ce nu se poate automatiza, se "exporta" in China, India si Mexic. Eu zic ca aveti sanse mai mari ca soferi, decat in IT.

  • AndreiRN, luni, 21.03.2016 19:05

    Teama de viitor a fost mereu si nui va disparea. Masinile au inlocuit caruta si caii nu demult si ea va fi inlocuita poate in generatia noastra. Cel putin cele poluante. Dar va aparea alt domeniu de lucru sau cum face deja Toyota se va lucra 6 ore pe zi.

  • Sam93, luni, 21.03.2016 19:26

    Robotii pot inlocui chiar si pe majoritatea celor ce lucreaza in IT. Pot inlocui soferii. Pot inlocui aproape pe oricine. Exista sisteme AI care creaza chiar si arta. Vom ajunge la punct al absurdului in care absolut orice job va putea fi facut de un robot, in afara de situatiile cand interactiunea umana este strict necesara. Solutia pe care multi futurologi o promoveaza este garantarea unui venit minim de catre stat. Totusi, sa nu credeti ca (mai ales in Romania), statul ne-ar da destui bani incat sa traim o viata decenta. Sa nu mai vorbim de alte tari in care asa ceva este o totala utopie. Acum ca sa termin cu un truism gen Iohannis,viitorul este incert.

  • tzenu_bmw, luni, 21.03.2016 19:26

    @Ducu Joburi noi? Uitate putin la sistemu de invatamant international ce se preda???? alfabetu??? 1+1 ?? capacitatea de a scrie si de a citi???.... chestiile astea is de cand e lumea.......cu chestiile astea numai faci nimik in lumea moderna.....roboti industriali sunt tot mai compacti mai 'destepti' mai rapizi......poti pune un robot sa faca treaba a 3-4 oameni.......nu obosesc nu gresesc....si important nu cer mariri de salar :)))))) Joburi apar da degeaba daca nu esti capabil de acea meserie..... @mowgli..... soferi probabil ca asta e ultima generatie.....milioane de taximetristi,soferi de tir,distribuitori isi vor pierde locurile de munca....si nu in Romania.....ma refer la tari dezvoltate.....Anglia,Germania,Suedia....ce or face oameni aia?? so schimbat lumea mult in ultimi 20 de ani insa greu cred ca va urma in viitoru apropiat....va fi jale......

  • mowgli, luni, 21.03.2016 20:07

    @Tzenu, eu tot ce zic e ca mai multi oameni zboara astazi din IT, decat de la volan.

  • abc, luni, 21.03.2016 21:15

    va ingrijorati degeaba se baga roboti peste tot se da un virus si omoara juma de omenire si ajung joburile pentru restu :D

  • zarnesteanu, marţi, 22.03.2016 03:16

    Imi cer scuze de doua ori, odata de la Automarket.ro si odata pentru ca postez link-ul de mai jos la o stire cu BMW, dar cred ca se potriveste in contextual subiectului. Se pare ca Uber are planuri mari :):):) http://mbworld.org/articles/future-taxi-uber-buys-100000-autonomous-s-class-sedans/ Chiar daca treaba e inca in faza incipienta, se pare ca masinile autonome sunt mai aproape decat credeam. Odata depasit obstacolul legislativ, eu cred ca e o chestiune de timp pana sa invadeze piata fara drum de intoarcere. Accidente vor fi, morti si raniti + pagube immense, vor fi. Dar ... e doar o chestiune de adaptare iar instinctul de conservare isi va spune cuvantul si aici si sunt convins ca lucrurile vor intra sub control destul de repede. Vom vedea. Intre timp, nu-mi fac griji ca ne vor lua masinile din maini prea curand. Cel putin nu in urmatorii 15-20 de ani. Ceea ce vad foarte probabil este totusi faptul ca daca se va dovedi ca masinile autonome au accidente aproape de zero, cei care vor pune primii mana in gatul soferilor vor fi chiar companiile de asigurari. Si in clipa in care niste giganti financiari isi vad veniturile erodate de ... eroarea umana, eu cred ca e foarte usor de intuit ce urmeaza. Exista sute de mijloace de dirijare a opiniei publice in caz de necesitate, mai mult sau mai putin evidente. Iar in clipa in care ti se baga frica in oase de anumite "pericole si amenintari", cred ca noi vom fi primii care vom cere implementarea masinilor autonome.

  • zarnesteanu, marţi, 22.03.2016 03:20

    Imi cer scuze si pentru faptul ca editorul imi corecteaza automat textele in dialectul din Zarnesti. In mod normal stau cu ochii pe text dar uneori imi mai scapa si mie cate o modificare facuta .... autonom :):):) Calculatoarele astea !!!

  • @zarne, marţi, 22.03.2016 13:59

    Esti foarte ''apreciat'' stiai asta ? Acum intoarcete inapoi in sala de garda .

  • Mihai I, marţi, 22.03.2016 14:19

    Buna ziua la toata lumea, eu lucrez in domeniu, adica programez roboti industriali. Am fost in cateva uzine din Europa, dar nu in uzine nemtesti. Acesta este un articol, parerea mea, de umplutura!!!!! Uzinele Renault folosesc astfel de "roboti", de mai bine de 5 ani (ce stiu eu). Deci, dati-mi voie sa cred, ca nemtii nu sunt chiar atat de prosti, si au descoperit ei acum aceasta tehnologie! Multumesc!

  • mowgli, marţi, 22.03.2016 14:52

    @Mihai, si BMW foloseste astfel de roboti de ani buni. Inteleg ca astia mentionati in articol sunt mai smecheri.

  • Bethurbazal, marţi, 22.03.2016 20:34

    Lumea evolueaza. Tarile cu economii de piata adevarate se vor mula mai rapid cererii. Cred ca se vor crea noi locuri de munca in supravegherea traficului si alte chestiuni conexe noii stari de fapt. Ganditi-va ca nici piesele de schimb nu se vor mai vinde ca odinioara. Insa se vor crea noi ”debusee” pe piata muncii: turism (vom calatori mai mult, vom vizita mai multe muzee :) ), servicii (costurile vor scadea), infrumusetare si intretinere (fitness, masaj etc) si altele. Nu uitati ca in curand se va zbura in spatiu si astfel se vor crea locuri de munca in industria aerospatiala si activitati conexe ei... Populatia va creste si va trebui hranita - locuri de munca in agricultura (in lumea civilizata se cauta hrana bio ce se va cultiva de oameni). Stati linistiti. Piata muncii se va regla. Mai usor (si cu efecte benefice si rapide) in tarile ce se vor adapta primele. Doamne fereste sa fie posibila teleportarea caci abia atunci lucrurile o vor lua razna.

  • abc, marţi, 22.03.2016 22:52

    @Mihai I Probabil esti la inceput sau nu stii inca....desi lucrezi in domeniu.. BMW apartine grupului Quandt din care face parte si ... Kuka Robotics...care produc.....roboti industriali..... de cand era "bunica fata mare", nu de 5 ani... :D In fabricile BMW ai sa vezi roboti KUKA, mai putin alte marci. https://www.youtube.com/watch?v=rXG1a6pU5K4 https://www.youtube.com/watch?v=qhCXFsQ6kKQ

  • inexorabil, miercuri, 23.03.2016 23:32

    Roboții industriali au semnificat un fel de Cutie a Pandorei, pe care a deschis-o…GM. Culmea este că nu automatizarea și nici electronica n-au dat startul pierzaniei umane, ci hotărârea nechibzuită a omului de a le acorda o importanță superioară importanței pe care și-o acordă sieși, hipnotizat de ȋnsușirile “dumnezeiești” ale acestora…Ȋn pofida unor previziuni sumbre, este dincolo de orice ȋndoială că tehnologia nu va căpăta niciodată conștiință de sine, iar dacă, prin absurd, ar căpăta-o, ȋn niciun caz n-ar “ȋnțelege” că este ziditul, nu Ziditorul, deși mulți “oameni” i se ȋnchină ca și cum ar fi adevărată a doua variantă…