Bloomberg: GM ar putea cumpăra 7% din acţiunile PSA Peugeot-Citroen
Discuţiile dintre General Motors şi PSA Peugeot-Citroen devin din ce în ce mai serioase, arată Bloomberg şi Reuters. Aparent, americanii vor să cumpere aproape şapte procente din concernul francez pentru a parafa un parteneriat.
General Motors ar putea cumpăra şapte procente din acţiunile PSA Peugeot-Citroen, anunţă Bloomberg. O sursă citată de Reuters anunţă faptul că GM ar putea cumpăra doar cinci procente din concernul franţuzesc, dar cei de la AutomotiveNews subliniază faptul că nicio valoare nu a fost confirmată de niciuna dintre părţi. Oficialii celor două companii nu au dezvăluit încă planurile lor complete, dar primele informaţii anunţă o alianţă de dezvoltare. Primele detalii oficiale în privinţa acestui tratat ar putea fi publicate până la sfârşitul acestei săptămâni, relatează AutomotiveNews.
Alianţa GM-PSA ar putea duce la dezvoltarea de motoare noi şi la construcţia de automobile în Europa. Graţie alianţei, GM ar putea ţine fabricile Opel ocupate, în timp ce Peugeot ar putea să reducă apăsarea datoriilor din Europa. Atât oficialii GM, cât şi oficialii Peugeot au refuzat să comenteze intenţiile celor două părţi în privinţa acestei alianţe. Surse din cadrul celor două mărci au declarat că americanii de la GM şi francezii de la PSA nu au semnat încă niciun document şi că proporţiile alianţei s-ar putea schimba până la definitivarea parteneriatului.
Philippe Varin, şeful Peugeot, a declarat la începutul lunii că este dispus să semneze un parteneriat cu un alt constructor cât timp acesta este în ton cu strategia grupului. Varin ar fi interesat şi de extinderea în afara Europei pentru a mări veniturile mărcii pe care o conduce. Specialiştii din industrie estimează că piaţa din Europa va scădea în 2012, veste nefavorabilă atât pentru PSA Peugeot-Citroen, cât şi pentru General Motors, din moment ce ambele concerne au înregistrat pierderi şi vânzări în scădere pe această piaţă în decursul anului trecut.
Via | AutomotiveNews (înreg.)
ceea ce nu imi e clar e cum minusul de la Opel, si cu minusul de la PSA, va insemna plus, intr-un viitor mai indepartat poate, dar pe termen scurt(2-3ani) nu prea.