Best of Show: Mercedes 540k Cabriolet A Sindelfingen din 1937 câștigă Concursul de Eleganță Sinaia 2018

Publicat marţi, 03.07.2018 15:57 de Cornel Șocariciu, Foto | Dragoș Savu, Bogdan Paraschiv

28 de Bătrâne Doamne s-au "duelat" la finalul săptămânii trecute în cadrul Concursului de Eleganță Sinaia. Marele premiu a mers către un Mercedes 540k Cabriolet A Sindelfingen din 1937 expus de Țiriac Collection.

La finalul săptămânii trecute, 28 de Bătrâne Doamne și-au dat întâlnire la munte cu ocazia Concursului de Eleganță Sinaia 2018. Competiția destinată vehiculelor istorice a adus în fața publicului prezent în curtea Castelului Peleș o mulțime de povești frumoase pe care orice pasionat ar trebui să le cunoască.

A opta ediție modernă a Concursul de Eleganță Sinaia a inclus participanți din 4 țări. Iar răspunsul publicului a fost unul pe măsură: sute de spectactori au înfruntat vremea capricioasă pentru a discuta cu proprietarii, pentru a asculta poveștile mașinilor sau pentru a descoperi pasiunile celor implicați în proiect.

Anul acesta, marele câștigător a fost un Mercedes 540k Cabriolet A Sindelfingen din 1937. Exemplarul a participat în trecut în cadrul Concursului de Eleganță de la Villa d'Este și se află sub atenta baghetă a echipei Țiriac Collection.

Cele 28 de mașini au fost împărțite în șase categorii: Antebelic Sedan, Antebelic Cabriolet, Postbelic Sedan, Postbelic Cabriolet, Postbelic Coupe și Fabricat în România.

Categoria Antebelic Sedan a fost câștigată de un Fiat 520 fabricat în 1928. În același an, românul Ernest Urdăreanu lua startul și câștiga prima ediție a Raliului Sanremo. Exemplarul expus la Sinaia a avut parte de o aventură asemănătoare în urmă cu câteva luni. Gabriel Bălan, un constănțean îndrăgostit de automobilele istorice, a plecat din Constanța spre Sanremo la volanul acestei mașini pentru a sărbători 90 de ani de la victoria lui Urdăreanu.

Categoria Antebelic Cabriolet a fost câștigată de același Mercedes 540k Cabriolet A Sindelfingen. Modelul constructorului german a fost produs în puțin peste 400 de exemplare, iar caroseria lui 540K era realizată și personalizată tot de Mercedes la Sindelfingen.

În cadrul categoriei Postbelic Sedan s-a impus un Citroen 11 CV din 1947, în timp ce categoria Postbelic Cabriolet a fost câștigată de un Ghia 450 SS din 1967. Acesta din urmă a primit și premiul "Cea mai bună restaurare" (categoria vechicule postbelice). Doar 52 de exemplare au fost produse între 1966 și 1967, iar astăzi mai există circa 20 de unități.

Un Ford Thunderbird s-a impus în cadrul categoriei Postbelic Coupe. Modelul fabricat în 1964 a avut de înfruntat mașini precum Buick Riviera (1972),  Karmann Ghia (1969), Cadillac Eldorado (1978) și BMW 2002 (1971).

Anul acesta a fost unul special pentru categoria Fabrica în România. Dacia împlinește 50 de ani de existență, iar din cadrul concursului nu puteau lipsi câteva exemplare de top. Pasionații au putut admira un exemplar 1100 fabricat în 1971 și două unități Dacia 1300, ambele produse în 1970. Tot în cadrul categoriei Fabricat în România s-a aflat și un Oltcit Special din 1986. Premiul cel mare a mers către Dacia 1300 deținută de brașoveanul Mihai Zgărdan.

Echipa Automarket a fost prezentă la Concursul de Eleganță Sinaia 2018, iar în scurt timp, în cadrul secțiunii Oameni și Mașini, veți găsi un material dedicat acestui eveniment.

  • Kirotractor, marţi, 03.07.2018 16:48

    ...C-așa-i în tenis, vorba regretatului Toma Caragiu. :-) Din păcate, pasiunea auto-retro-collectible la nivel înalt rămîne apanajul celor cu (f. mulți) bani, restul de *normalos* chnuindu-se să nu rămînă-n urmă cu ratele la ceva mai nou. Tot e bine însă că unii solvabili mai au microbul ăsta, pe lîngă (unele) mărci și muzeele lor - nici nu mai contează motivațiile, deseori nu chiar idealist-nostalgice, valoarea unor veterane crescînd cu mult peste rata inflației.

  • Corocsenie Adrian, marţi, 03.07.2018 23:03

    Normal. Ce alta masina sa castige ? E un 540 K Dumnezeule MARE ! Doar nu era sa castige un Citroen 11 CV care nu intamplator l-am dat exemplu fiind sigura masina de acolo care se apropie ca frumusete de BENZ. Si totusi atat de departe de el....la orice !

  • dan_grc, miercuri, 04.07.2018 09:47

    Ce forme complexe erau în anii ' 30, iar astăzi tabla dreaptă reprezintă rezultatul unei armate de "designeri" .