Bertone, refuzati de Fiat
Fiat a refuzat planul de reabilitare a constructorului italian de nisa Bertone. Astfel, coupe cabriolet-ul Lancia nu va mai fi construit, nefiind considerat o solutie profitabila.
Constructorul italian Bertone va trebui sa alcatuiasca un alt plan de salvare a companiei inaintea intalnirii investitorilor Grupului Fiat de saptamana aceasta. Grupul italian a respins proiectul de relansare a brand-ului de nisa. Sergio Marchionne, boss-ul Fiat, a declarat ca discutiile referitoare la un posibil joint-venture pentru construirea unui nou model Lancia "nu au fost viabile din punct de vedere financiar".
Initial, intelegerea prevedea ca Bertone sa construiasca 15.000 de unitati Lancia coupe cabriolet pe an, incepand cu 2009. Se pare insa ca automobilele vor fi construite de catre Fiat la uzina din Torino, impreuna cu modelul Grande Punto, pe a carui platforma au si imprumutat-o. Aparent, cei doi constructori nu au picat de acord asupra numarului de angajati care urmau a fi concediati, Fiat intentionand sa trimita in somaj 1500 de persoane.
Bertone nu e singura companie care trece prin astfel de incercari, si rivalul Pininfarina fiind nevoit sa reduca numarul staff-ului la sfarsitul anului trecut. Intre timp Bertone va incepe sa construiasca vehicule comerciale bazate pe Fiat Iveco Daily. Pentru aceasta insa Bertone nu va avea nevoie decat de 200 de angajati.
parbriz stratificat-format dintr-un plastic cauciucat presat intre 2 folii de sticla ...=chiar credeti ca asa e confectionat parbrizul duplex sau triplex ?? Mai departe: ...sticla nu se fisureaza = tocmai asta e scopul duplexului, cand sticla se fisureaza cioburile raman fixate de folia de plastic transparent (nu cauciucat !!) si nu va provoca raniri. ABS - a fost conceput pentru a permite franarea in situatia in care se face un viraj.