Bentley şi Rolls Royce au sfidat criza cu vânzări istorice în 2013

Publicat marţi, 21.01.2014 14:13 de Bogdan Mirică

Anul 2013 a fost unul de succes pentru Rolls Royce şi Bentley. Ambii constructori au înregistrat vânzări record, chiar dacă economia nu şi-a revenit din criză.

Chiar dacă 2013 a fost un an al provocărilor pentru industria auto grav afectată de criza economică europeană, constructorii de lux nu au resimţit declinul. Da fapt este o trăsătură a întregii industrii de automobile de lux, care a continuat să crească, chiar şi în perioadă de plină instabilitate.

Aşadar, nu e de mirare că adevăratele mărci de lux de pe Bătrânul Continent, Bentley şi Rolls Royce, ambele de origine engleză, au reuşit noi recorduri.

Bentley: vânzări record şi creştere de 19% în 2013

Începem cu Bentley, care a bifat un nou an istoric din punct de vedere financiar. Britanicii au reuşit să vândă 10.120 de maşini, cu 19% mai multe decât în 2012, atunci când primeau comenzi doar pentru 8510 unităţi. Performanţa de anul acesta o depăşeşte chiar şi pe cea din 2008, când Bentley vindea 10.014 exemplare.

Rezultatul bun din 2013 a fost favorizat şi de extinderea reţelei de dealeri, care a crescut cu 11%, ajungând acum la 193 de unităţi la nivel mondial.

Cea mai importantă piaţă rămâne cea din Statele Unite, unde au fost vândute 3140 de unităţi, cu 28% mai multe decât în urmă cu un an. Asta înseamnă că în 2012 americanii au cumpărat doar 2457 de exemplare Bentley. Şi China a fost o piaţă importantă pentru britanici, aici fiind semnate 2191 de contracte de vânzare, în scădere faţă de cele 2253 vândute în 2012. Pe Bătrânul Continent, Bentley a vândut 1480 de unităţi, cu 11% mai multe decât anul trecut, bazându-se în principal pe piaţa mamă şi pe cea din Germania.

Rolls Royce: al patrulea an consecutiv de creştere

De cealaltă parte, rivalii de la Rolls Royce au avut, de asemenea, un an cu vânzări record. Deşi nu vinde un volum de unităţi apropiat de cel al Bentley, brandul de lux al Grupului BMW a înregistrat al patrulea an de creştere consecutivă.

3630 de unităţi a vândut Rolls la nivel global în 2013, bazându-se în principal pe trei pieţe importante: Statele Unite, Orientul Mijlociu şi China. Dacă Bentley înregistra o scădere a vânzărilor în Ţara Marelui Zid, Rolls se bucură de o creştere de 11 procente. Tot o evoluţie pozitivă au avut şi pieţele din Germania, Japonia, Qatar şi Canada.

La fel ca Bentley, Rolls Royce se află într-o continuă expansiune a reţelei de dealeri. Aceasta a ajuns să numere 120 de showroom-uri, după ce anul trecut au mai fost inaugurat 15 la nivel mondial. În prezent, Rolls Royce vinde maşini în peste 40 de ţări la nivel mondial.

Producător Vânzări 2013 Vânzări 2012 Dealeri la
nivel global 2013
Bentley 10.120 8510 193
Rolls Royce 3630 3575 120
  • Scorpionul.negru, marţi, 21.01.2014 14:53

    RR & Bentley a sfidat criza iar cumparatorii lor sfideaza populatia ! O masina de peste 100 de mii de euro pe timp de criza e o sfidare la adresa populatiei cand ,,defilezi'' cu ea pe sosele. Sigur...sunt locuri in lume unde o poti face linistiti si pe timp de razboi ! Ex: Monaco, Dubai si alte locuri unde 95% din populatie este bogata. Ma bucur ca se vand pt. ca doar asa aceste doua marci deosebite pot evolua si rezista pe piata. + ca sunt oameni priceputi si destepti care lucreaza la ele si primesc un salariu bun. Parca si BOTE :)) a cumparat un RR dar a spus ca il tine pe Cote D'azur si merge cu el doar pe Riviera Fraceza sa nu sfideze lumea cu ea pe aici :). Bv. lui. Se vede ca omul a facut banii cinstiti.

  • Diesel, marţi, 21.01.2014 15:52

    omule, aici vorbim de Rolls Royce ( si Bentley dar intr-o masura mai mica )... un A8 e 100.000 euro... un Rolls costa mult mai mult

  • vianu, marţi, 21.01.2014 15:58

    tare fraza cu "cumparatorii lor sfideaza populatia". Tu traiesti in Romania, parca. Si conduci un Q7, parca. Imagineaza-ti ce simt palmasii de pe la noi cand te vad la volanul unui pachebot pe patru roti. N-am nimic cu tine dar asa, ca chestie....

  • mm, marţi, 21.01.2014 16:07

    De fapt nu este criza, in realitate ne-am imbogatit iar masinile medii nu mai au cautare. Dupa ce ne vom lua masini de lux urmeaza un nou boom, al iahturilor, Mamaia va deveni mai ceva ca Monaco, titulatura de manager se va schimba in cea de printisor iar cea de CEO in imparat (sau rege in functie de marimea companiei), si bineinteles restul vor fi cel putin sefi de departamente purtand noua titulatura de baroni, ce mai, o societate de boieri.

  • Inexo-cuantic, marţi, 21.01.2014 17:03

    In imagine apar doua bijuterii de masini, care nu vor fi intrecute de nimeni in veci. Britanicii sunt primii care au dat startul marcilor (limuzinelor) exotice si nimeni de pe fata pamantului nu ii vor intrece la acest capitol. Mercedes, si-a vazut ''cutitull la gat'' si a renuntat la Maybach. Oricum imaginea era slaba la aceasta divizie, iar ca personalitate nu parea decat un s mai vechi. Italienii mai au de papat, deci nu ramane decat Bentley si Rolls in frunte. Rolls Royce, a reprezentat dintotdeauna simbolul segmentului autoturismelor exotice. Designul sau inconfundabil combina luxul clasic, eleganta si superioritatea evidenta în cele mai pure forme. Iar noul Ghost , continua aceasta traditie in cele mai mici detalii. Partea frontala inconfundabila cu filosofia proprie marcii, liniile laterale distincte si partea din spate puternica se imbina armonios pentru a scoate in evidenta caracterul exclusivist al acestui autovehicul. Cat despre Bentley, la fel, prezenta sa distincta nu este intamplatoare, procesul de asamblare fiind în proportie de 90% executat manual cu o maiestrie de neegalat. Un grup de mecanici atent selectionati se asigura cs fiecare componenta, fiecare ornament si fiecare imbinare este pozitionat(a) perfect, pe langa faptul ca acestia se ocupa de inconfundabilul design interior si exterior al fiecarui model.

  • Scorpionul.negru, marţi, 21.01.2014 17:13

    @vianu Da ! Traiesc in Romania. Da ! Conduc Q7 care a costat aprox 60 de mii. Cu o masina premium nu sfidezi pe nimeni. In schimb cu una de lux da ! Iar luxul incepe de la 100 de mii in cazul masinilor. @Diesel Ai inteles gresit ! Eu nu am spus ca un RR e 100 de mii. Poate ca nu m-am exprimat pe intelesul tuturor. Rectific ! O masina care incepe de la 100 de mii....ai inteles ideea ?

  • vianu, marţi, 21.01.2014 17:39

    ai o foarte interesanta viziune asupra realitatii cotidiene si romanesti, Scorpionu. Ai vazut ghilimelele de la - interesanta - da? dar daca n-ai vazut ghilimelele iti spun ca daca tie (si mie si altora de aici) Q7 e o masina premium pentru altii - pentru MAREA MAJORITATE a romanilor, un 60.000Eu este o suma doar de domeniul visului. ma opresc aici sa nu divagam inutil.

  • Scorpionul.negru, marţi, 21.01.2014 18:24

    @vianu Eu nu vb de Romania ci la nivel global. Orice masina de peste 100 de mii de euro se considera de lux. Sub 100 de mii, e premium. Iar o masina premium e mai aproape de normal (ca si vis cum spui tu). Sigur ca daca mergi cu un Logan in Somalia e lux pt. ei si e un vis. Dar oficial masina e low cost. Asa si la premium sau lux. Nu conteaza in ce tara e....cu masini de luxul se considera ca sunt putini care isi permit si sfidezi cu ele daca economia si viata oamenilor in general nu e tocmai buna. Cele premium nu sunt luate in considerare la capitolul sfidare. Iar media veniturilor la fiecare om care munceste (nu consteaza ce) oriunde in lume nu ii permite achizitia unei masini de lux...sau ii permite dar sunt exceptii 3% sa zic. In schimb una premium o poate achizitiona mai usor (eventual in leasing daca nu cu banii jos). Daca ai 2000-2500 de euro pe luna, poti sa dai 1000 la leasing la o masina de 70 de mii de euro daca ti neparat sa ai masian mai buna. Si sunt multi in VEST cu aceste venituri.

  • @inexo-cuantic-suedezul-britan, marţi, 21.01.2014 18:33

    Foarte frumos spus, de unde ai copiat textul? Intr-un text anterior spuneai ca marcile britanice, cu exceptia Mini, nu-si mai pastreaza personalitatea si originalitatea la design, acum au forme pure, te-ai gandit mult pana sa sustii ca esti iubitor de britanice? Ai gasit o poza pe autovit cu-n rover 75 si de acum poti sa-i dai drumul la pasiune, a? Vai vai:).

  • A M_C, marţi, 21.01.2014 21:03

    Criza e pentru saraci nu ptr clientii de RR si Bentley. Criza inseamna ca banii s-au blocat , nu mai circula .Si daca s-au blocat, cu siguranta nu au facut-o la mine:)