Bate vântul schimbării la BMW: o gamă nouă de motoare diesel și benzină cu trei și patru cilindri
BMW a anunțat o serie de modificări importante în gama sa de motorizări cu trei și patru cilindri. Indiferent de alegere, diesel sau benzină, unitățile vor consuma mai puțin și vor avea emisii îmbunătățite.
BMW a dezvăluit modificările aduse actualei generații de motoare și noutățile pe care conglomeratul de sisteme Efficient Dynamics le va strecura sub agregatele întregii game începând cu anul 2017. Gândite atât pentru instalare transversală cât și longitudinală, motoarele vor putea fi regăsite atât pe modelele BMW, cât și pe cele din gama Mini.
Cel mai probabil, primul candidat pe lista noilor propulsoare este viitorul BMW Seria 5, a șaptea generație, așteptată să debuteze în primăvara anului viitor.
Germanii promit o reducere cu 5% a emisiilor, 7 cai putere în plus și aproximativ 20 de Nm extra. E drept însă că noile modificări vin mai mult să îi asigure pe clienții BMW că unitățile respectă normele de poluare și emisiile nocive, supuse unor reguli din ce în ce mai stricte după scandalul Dieselgate.
Propulsoarele pe benzină cu trei cilindri, oferă acum 95 de cai și 220 Nm, respectiv 115 cai putere și 270 de Nm. Cele cu patru cilindri garantează 150 de cai și 340 Nm, 190 de cai și 400 Nm, 231 de cai și 450 de Nm. Toate au primit tehnologia TwinPower Turbo, cu injecție directă, Valvetronic și Double Vanos. Și sistemul de răcire a fost optimizat.
La rândul lor, motoarele diesel resimt o reducere de 5% a emisiilor de CO2. Toate agregatele cu patru cilindri primesc două turbocompresoare, o trăsătură care era specifică în trecut doar motoarelor performante. De asemenea, toate motoarele, și de trei și de patru cilindri, primesc un nou sistem de recirculare a gazelor (EGR), tehnologie AdBlue și catalizator selectiv, capabil să reducă și mai mult emisiile NOx.
Dieselurile au parte și de un nou sistem de injecție, cu o precizie mai mare, iar presiunea a ajuns la 2200 bar pentru motoarele cu trei cilindri și 2700 bar pentru cele cu patru.
via autocar
daca vor fi la fel de bune ca actualele versiuni de le x1 si seria 1 atunci e clar . no offence dar actuala versiune de 1.5 de pe seria 1 lasa muuult de dorit .