Bătaie în toată regula în segmentul premium: BMW revine pe primul loc în februarie, dar Mercedes conduce în 2016
Luna februarie a fost luna revenirii BMW. Bavarezii au vândut cel mai bine în segmentul premium în luna care a trecut, dar rămân în spatele Mercedes când vine vorba despre vânzări totale în 2016.
Deși BMW a continuat să-și păstreze și în 2015 poziția de lider în clasamentul celor mai mari producători premium la nivel mondial, creșterea fulminantă pe care a înregistrat-o Mercedes ne-a făcut să privim cu atenție evoluția duelului dintre acești doi mari rivali premium pe parcursul anului în curs.
Luna ianuarie ne-a adus și prima surpriză, BMW fiind devansat și de Mercedes și de Audi la capitolul vânzări. Mai mult, diferența dintre cei trei concurenți era și ea destul de consistentă. Prin urmare, în Februarie, o lună și ceva mai scurtă, toți se așteptau ca Mercedes să își mărească avansul față de rivalul bavarez.
Nu a fost așa. BMW a dovedit că are puterea să revină chiar pe prima poziție a clasamentului, onorând astfel cum se cuvine sărbătorirea centenarului de la începutul lunii martie.
Datele furnizate de BMW plasează constructorul în fruntea clasamentului premium al lunii februarie. Bavarezii au vândut 143.419 mașini, în creștere cu 9.1% față de februarie 2015.
Diferența față de ocupantul locului doi, adică Mercedes, este de aproape 10.000 de mașini. Constructorul din Stuttgart a livrat 133.752 de mașini în februarie, în creștere cu 11.2%.
Pe locul al treilea s-a situat Audi, care a câștigat 126.500 de clienți, cu 3.3% mai mulți decât în 2015, bifând astfel și cea mai mică creștere din triada germană.
Loc | Constructor | Vânzări februarie 2016 |
Evoluție | Vânzări totale 2016 |
Evoluție |
1 | Mercedes | 133.752 | +11.2% | 284.566 | +15.6% |
2 | BMW | 143.419 | +9.1% | 277.304 | +7.7% |
3 | Audi | 126.500 | +3.3% | 269.650 | +3.6% |
4 | Land Rover | 30.756 | +27% | 68.831 | +23% |
5 | Volvo | 34.551 | +15.2% | 68.312 | +12.3% |
6 | Lexus* | 23.090* | n/a | n/a | n/a |
7 | Mini | 20.370 | +0.3% | 39.237 | +4.1% |
8 | Porsche | n/a | n/a | 35.000 | +14% |
9 | Infiniti | n/a | n/a | n/a | n/a |
10 | Smart | 10.015 | +20.6% | 19.339 | +15.4% |
11 | Jaguar | 6738 | +50% | 14.679 | +47% |
12 | Maserati | n/a | n/a | n/a | n/a |
13 | Bentley | n/a | n/a | n/a | n/a |
14 | Rolls-Royce | n/a | n/a | n/a | n/a |
*vânzări raportate în SUA. |
Motorul creșterii BMW a fost reprezentat, ca și în cazul Mercedes, de modelele compacte și de SUV-uri. BMW a vândut foarte bine modelele X1, X3, Seria și Seria 2, în vreme ce Mercedes s-a axat pe A-Klasse, B-Klasse, CLA, GLA și GLC.
De la începutul anului și până în prezent, clasamentul s-a schimbat. BMW a vândut în primele două luni 277.304 mașini (+7.7%), fiind astfel depășit de Mercedes care a ajuns la 284.566 de unități (în creștere cu 15.6 procente). Audi s-a mulțumit cu 269.650 de mașini, cu 3.6 mai multe decât în aceeași perioadă din 2015.
Volvo pe locul 4 in lume! Locul 4 din 14 !!!