Bătaie în toată regula în segmentul premium: BMW revine pe primul loc în februarie, dar Mercedes conduce în 2016

Publicat vineri, 11.03.2016 13:17 de Bogdan Mirică

Luna februarie a fost luna revenirii BMW. Bavarezii au vândut cel mai bine în segmentul premium în luna care a trecut, dar rămân în spatele Mercedes când vine vorba despre vânzări totale în 2016.

Deși BMW a continuat să-și păstreze și în 2015 poziția de lider în clasamentul celor mai mari producători premium la nivel mondial, creșterea fulminantă pe care a înregistrat-o Mercedes ne-a făcut să privim cu atenție evoluția duelului dintre acești doi mari rivali premium pe parcursul anului în curs.

Luna ianuarie ne-a adus și prima surpriză, BMW fiind devansat și de Mercedes și de Audi la capitolul vânzări. Mai mult, diferența dintre cei trei concurenți era și ea destul de consistentă. Prin urmare, în Februarie, o lună și ceva mai scurtă, toți se așteptau ca Mercedes să își mărească avansul față de rivalul bavarez.

Nu a fost așa. BMW a dovedit că are puterea să revină chiar pe prima poziție a clasamentului, onorând astfel cum se cuvine sărbătorirea centenarului de la începutul lunii martie.

Datele furnizate de BMW plasează constructorul în fruntea clasamentului premium al lunii februarie. Bavarezii au vândut 143.419 mașini, în creștere cu 9.1% față de februarie 2015.

Diferența față de ocupantul locului doi, adică Mercedes, este de aproape 10.000 de mașini. Constructorul din Stuttgart a livrat 133.752 de mașini în februarie, în creștere cu 11.2%.

Pe locul al treilea s-a situat Audi, care a câștigat 126.500 de clienți, cu 3.3% mai mulți decât în 2015, bifând astfel și cea mai mică creștere din triada germană.

Loc Constructor Vânzări
februarie 2016
Evoluție Vânzări
totale 2016
Evoluție
1 Mercedes 133.752 +11.2% 284.566 +15.6%
2 BMW 143.419 +9.1% 277.304 +7.7%
3 Audi 126.500 +3.3% 269.650 +3.6%
4 Land Rover 30.756 +27% 68.831 +23%
5 Volvo 34.551 +15.2% 68.312 +12.3%
6 Lexus* 23.090* n/a n/a n/a
7 Mini 20.370 +0.3% 39.237 +4.1%
8 Porsche n/a n/a 35.000 +14%
9 Infiniti n/a n/a n/a n/a
10 Smart 10.015 +20.6% 19.339 +15.4%
11 Jaguar 6738 +50% 14.679 +47%
12 Maserati n/a n/a n/a n/a
13 Bentley n/a n/a n/a n/a
14 Rolls-Royce n/a n/a n/a n/a
*vânzări raportate în SUA. 

Motorul creșterii BMW a fost reprezentat, ca și în cazul Mercedes, de modelele compacte și de SUV-uri. BMW a vândut foarte bine modelele X1, X3, Seria și Seria 2, în vreme ce Mercedes s-a axat pe A-Klasse, B-Klasse, CLA, GLA și GLC.

De la începutul anului și până în prezent, clasamentul s-a schimbat. BMW a vândut în primele două luni 277.304 mașini (+7.7%), fiind astfel depășit de Mercedes care a ajuns la 284.566 de unități (în creștere cu 15.6 procente). Audi s-a mulțumit cu 269.650 de mașini, cu 3.6 mai multe decât în aceeași perioadă din 2015.

  • Fopel, vineri, 11.03.2016 16:42

    Volvo pe locul 4 in lume! Locul 4 din 14 !!!

  • Andy, vineri, 11.03.2016 18:18

    Partea aiurea e ca Jeep lipseste si Jeep e premium. Mai mult ca sigur ca sunt pe 4 pentru ca au vanzari 1 mil + pe an.

  • Sam93, vineri, 11.03.2016 19:48

    @Automarket Perfect de acord cu Andy. Jeep este o marca premium care intotdeauna isi incadreaza modelele sa se bata cu competitia de la Audi, BMW si Mercedes. Renegade se bate cu Audi Q2/3, Chrokee se bate cu X3, Audi Q5, Grand Cherokee cu X5, GLE, Toureg, etc. Si sa nu-mi ziceti ca Toureg nu-i premium, pentru ca Phaeton si Touareg intotdeauna au fost si ele premium. Daca Mini si Smart au loc in tabel, nu vad de ce Jeep nu ar avea loc. De asemenea, nu inteleg de ce Cadillac, Lincoln si Buick sunt ignorate intotdeauna. Buick este marca preferata a chinezilor iar Cadillac si Lincoln se vand decent si in SUA si in China. Daca tot facem un top global, de ce sa le ignoram din moment ce avem Smart si Mini in tabel. Si sa nu-mi ziceti ca Smart cu motorul de pe Logan, pe platforma de Twingo si plastice tari la interior este mai premium ca Jeep ca o sa mor de ras.

  • Mitica Blajinul, vineri, 11.03.2016 20:15

    Jeep premium? Daca ziceti voi.......Sam, ai vazut sistemul de prindere al lampilor spate de la premium Grand Cherokee? Sau panourile interioare sa le vezi cat de bine sunt aliniate intre ele. Pot sa-ti mai dau o gramada de exemple. Premium? No shit!

  • flavius, vineri, 11.03.2016 22:00

    Cum poate fi pe vreun loc, BMW cu motoare in 3 cilindri, la preturi de peste 40 k.Nici in Ferentari nu ii primesc cu tiribombele.

  • LR, vineri, 11.03.2016 23:36

    Atâta gargară pentru un clasament în continuă schimbare! Parcă ar fi o cursă de cai. Ce poți reține de aici? Prefer să urmăresc un grafic cum e, de exemplu, cel de pe . Auzi, "bătaie în toată regula"! Bombă! Șoc! Faceți pariurile! Nu aveți cu ce umple spațiul?!

  • zarnesteanu, sâmbătă, 12.03.2016 01:44

    Am spus si o repet. Mercedes daca vrea locul 1 anul asta trebuie sa se concentreze pe munca. E mult prea devreme pentru deschisul sampaniei.

  • Shit Mitica, sâmbătă, 12.03.2016 11:16

    Si cu toate astea Lexus este cel mai valoros brand premium din industria auto . UPSSS...... am scapat-o ........ @pamflesteanu prinde-o p'asta......sictirrrrrr scarba de om....

  • mowgli, sâmbătă, 12.03.2016 13:30

    Jeep premium :)) Nu stiu de unde le scoateti unii, dar pe bune ca sunteti comici al dracu'.

  • dan_grc, sâmbătă, 12.03.2016 16:45

    Jaguar are vânzări dezamăgitoare, doar cu noul XE ar trebui să vândă măcar de 2 ori mai mult, în ritmul ăsta de abia ajung la 100 mii unități anual, foarte puțin, sunt departe de Volvo, se pare că chinezii au înțeles mai bine că trebuie investiții masive pentru o gamă extinsă de modele, comparativ cu indienii. Domnul cu valoarea de brand, nu vrei să uimești asistența și să ne spui care este valoarea Lexus? Nu a Toyotei, doar Lexus.

  • Mitica Blajinul, sâmbătă, 12.03.2016 20:52

    Tu, asta cu lexusul, nici nu stii cata dreptate ai. Lexus este cel mai valoros brand premium auto din lume but, who cares?

  • zarnesteanu, sâmbătă, 12.03.2016 21:29

    Iar a intrat @pastilov pe fir. Da baaaa, legsus are valuare. Si tu esti al mai valoruos dintri tuotz. Ai valuare ai dujmani. Pe aici sigur n-ai prieteni. De ce mai vii? A, iti place sa iei suturi in c..r de la toata lumea. Astia cu Jeep marca premium .... Bai, nici sa rad nu pot de prostia asta. Dar daca vreti voi, puteti visa in continuare. Somn usor cu ochii deschisi. Vedeti sa nu va impiedicati pe loc drept.

  • inexorabil, duminică, 13.03.2016 02:06

    Când se va termina cu balcanismul pe AM? Iarăși dormi ȋn ghete, dragă redacție?...“A mea-i mai mare și mai tare”. Măcar de ne-am măsura ȋn creații autohtone…Ce credeți? A auzit vreodată Toyota de Mafiotu’ din Carpați, NGMCO de inexorabil “delirantu’ mistic “, Mercedes-Benz de “pamfleșteanu” sau BMW de Dan Grecu? Evident că nu. Oare de ce ne zbuciumăm? Mă tem că va rămâne o enigmă neelucidată… Pe de altă parte, nu ȋnțeleg ȋnverșunarea căzută asupra lui…Jeep. Deocamdată, Jeep produce mașini, pe când noi producem discuții sterile, care nu ajută cu nimic tocmai pasiunea noastră (care…există cu adevărat??). De fapt, n-am zis eu bine odinioară? Automahala, Automafia. Mi-e tot mai silă de site-ul ăsta, pardon! Asta simt, asta mărturisesc…Nu vreau să pară că acuz anumite persoane, fiindcă nici pe mine ȋnsumi nu mă văd “mai breaz”; probabil că v-ați săturat să vă tot pisălogesc cu “Fiara antihristică”, dar știți ceva? Conform Apocalipsei 13:1, Fiara asta (care va fi cât se poate de reală) “se ridică din mare”. Fiindcă Biblia abundă ȋn figuri de stil, ȋn cazul nostru “marea” se referă la…mulțimea de oameni, pur și simplu, adică noi toți suntem vinovați, deoarece noi toți vom reprezenta…Fiara, ȋnainte s-o atribuim “elitelor” oculte ale planetei. Magnum argumentum se desprinde, ȋn mod incontestabil, de aici: “Toţi s-au abătut, împreună, netrebnici s-au făcut. Nu este cine să facă binele, nici măcar unul nu este. Mormânt deschis este gâtlejul lor; viclenii vorbit-au cu limbile lor; venin de viperă este sub buzele lor. Gura lor este plină de blestem şi amărăciune…Nu este frică de Dumnezeu înaintea ochilor lor” (Romani 3:12-14, 18). Pare dur adevărul? Dar când a fost vreodată suportabil?? Și, totuși, Mafia! Dacă ai ceva de “reglementat” cu Zărneșteanu, atunci sună-l, frate! Sau lămuriți divergența prin intermediul e-mailurilor, dar nu mă sili pe mine să ȋnghit calificative precum “scârbă”. Doamne, ce relevanță și câtă decență erau de remarcat pe vremea “ȋmpușcatului”, cu toată propaganda marxist-leninistă sufocantă. Cel puțin ȋn dialogurile cu cititorii pe care le ȋntrețineau revistele, nici cele mai pesimiste scenarii nu prevedeau actualul mahalagism grețos, cu față “democratică”, “occidentală” și “avansată”, de care nu mai scăpăm neam…”Boala o avem ȋn suflet. Există o epidemie ȋnfricoșătoare de meningită morală” (replică din filmul “Triunghiul morții”, 1999). Acum să abordez puțin și subiectul. Tare mi-ar plăcea să fie realizate și astăzi reportaje precum cel pe care vi-l propun/amintesc, nota bene vizând latura premium: www.youtube.com/watch?v=eOcqceT_RxU Știu că sunt ridicol, dar poate va rezista șandramaua: să ne iubim mult!

  • vianu, duminică, 13.03.2016 08:57

    La jeep atarna atat greu premiumul ca'l trage in jos in clasament si'l face invizibil.

  • inexorabil, duminică, 13.03.2016 16:17

    Măiculiță, dar pe cine deranjează Jeep? Pe site-ul mărcii, modelul Grand Cherokee SRT, de generație actuală, este prezentat drept “ultra-premium luxury SUV”. A, da, ȋși fac reclamă singuri, pricepui. Totuși, dânșii construiesc și comercializează Jeep, iar noi ȋl dezbatem și atât – așadar, cine ar fi avizat să se pronunțe asupra caracteristicilor de calitate ale mașinilor respective? Noi sau ei? Tring! ȋn fond și la urma urmei, ce ȋnseamnă mașini premium? Dar cum se definea termenul ȋn urmă cu 50 sau chiar cu 100 de ani? Există vreo recunoaștere oficială a acestei etichete? De către care autoritate? Dacă cineva ar indica mass-media ca etalon de evaluare a performanțelor, atunci nu cred că aș accepta varianta propusă. La fel aș reacționa și ȋn cazul “cunoscătorilor” care apreciază sistemele, componentele și materialele responsabile de “aspect” cu organe de simț ȋmprumutate de la extratereștri. Sau poate că o definiție și o explicitare a lui “premium” ar fi de digerat și ar admite doar o balanță subiectivă: viziunile și preferințele fiecăruia! Mmm, de acord? “Zice presa”…De-aia ne-am tâmpit de un sfert de secol ȋncoace! Ȋn “almanahele” și revistele de specialitate “comuniste” nu zăreai niciun fel de clasament care să scoată ȋn evidență superioritatea “premium” sau de fiabilitate a lui x ȋn dauna lui y. Dar nici situația vânzărilor la nivel mondial nu era clară. Erau cultivate doar informațiile tehnice, chestiunile de mecanică și, ȋn definitiv, pura pasiune. Cică am evoluat de atunci. Către ce? Se observă cu ochiul liber…

  • Sam93, luni, 14.03.2016 12:43

    Totusi, faceti misto de Jeep multi dar nimeni nu-mi poate spune ce cauta Smart sau Mini in tabel, dar Jeep nu are loc (care BTW, vinde mult mai mult decat Land Rover). Un Renegade full option ajunge la 35 de mii de euro. Wrangler merge pana la 40 de mii. Chrokee ajunge pana la 53 de mii. Grand Cherokee porneste de la 58 si ajunge pana la 70 de mii de euro!!! Dar nu, Smart sunt aia cu masinile premium. Cum poate o marca care vinde masini de 70 de mii de euro sa nu fie premium? Nu demult (2010) era in oferta Jeep modelul Commander care avea in echiparea de top un pret de lista de 102 mii euro!!! Dar nu, Jeep nu-i premium. Ma faceti sa rad.

  • Mitica Blajinul, luni, 14.03.2016 19:00

    Sam, lasa preturile premium de la Jeep. Te rog frumos sa urci intr-un Geep Gand Cherokee nou nout.Si te rog sa verifici cu atentie tot interiorul.Pune mana pe tot plasticul de la interior .Sa vezi senzatii tari dupa aceea.Verifica si toate ornamentele din plastic care sunt la exterior.Pune mana pe ele si vei vedea cum se misca.Mai verifica la SRT8 lampile de frana . Verifica luft-ul dintre lampile din plastic mexican si caroserie.Surpriza! Intr-o parte ai luft, in alta parte nu ai luft. Nu mai vorbim despre problemele mecanice si electronice. Daca asa avea adresa ta , as putea sa-ti trimit niste fotografii cu chiuloase distruse de la SRT8. Abia atunci vei intelege ca trebuie sa fii cucu sa dai 102 mii euro pe asa ceva. Nu pot sa mint. Sunt faine. Au probleme, avem de lucru.Iar manopera nu este ieftina.