Aveți un minut să vorbim despre avioane? Koenigsegg Gemera este un hibrid cu patru locuri și 1.724 de cai putere
Koenigsegg a prezentat noul Gemera, primul "Mega-GT" al companiei. Acesta este echipat cu un sistem hibrid de propulsie care dezvoltă un total de 1.724 de cai putere și 3.500 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 1.9 secunde, iar autonomia electrică ajunge până la 50 de kilometri.
Standul Koenigsegg de la Geneva ar fi fost în delir. Asta dacă evenimentul elvețian nu era anulat din cauza epidemiei de coronavirus. Spunem asta pentru că producătorul suedez avea un as în mânecă. Koenigsegg a lucrat în secret la primul GT din istoria companiei: Gemera.
Noul Koenigsegg Gemera este primul model cu patru locuri dezvoltat de constructorul suedez. Din punct de vedere estetic, "Mega-GT-ul" (așa cum l-au botezat suedezii) preia o serie de elemente de design pe care în trecut le-am admirat pe Regera sau Agera. În același timp, suedezii spun că s-au folosit și de tușele conceptului CC pentru a da naștere liniilor lui Gemera.
Așa cum aminteam mai sus, noul model al suedezilor oferă patru locuri și accesorii dedicate tuturor pasagerilor. Oficialii Koenigsegg spun că au integrat opt suporturi pentru pahare (încălzite și răcite), un sistem de infotainment atât pentru locurile din față, cât și pentru cele din spate cu ecrane de 13 inch, conexiune Apple CarPlay, două spații cu încărcare prin inducție pentru telefoanele mobile, internet și Wi-Fi, un sistem audio cu 11 difuzoare, camere video în locul oglinzilor convenționale care transmit imaginile pe două ecrane amplasate la baza montanților A, scaune încălzite și un sistem de climatizare pe trei zone.
Volumul destinat tansportului bagajelor este de 200 de litri, iar opțional, Koenigsegg oferă și o cutie specială pe care o poți monta pe plafon.
Dar Koenigsegg Gemera propune și alte noutăți. Sistemul de propulsie gândit de suedezi este unul hibrid. Gemera mizează pe un motor biturbo pe benzină (poate funcționa și cu metanol sau etanol) de 2.0 litri cu trei cilindri cu carter uscat și trei motoare electrice (două dintre acestea fiind amplasate pe puntea spate și unul pe arborele cotit al propulsorului cu ardere internă).
Turația maximă a motorului de 2.0 litri este de 8.500 rpm, iar cei 600 de cai putere sunt livrați la 7.500 rpm. Cuplul maxim anunțat de Koenigsegg este de 600 Nm între 2.000 și 7.000 rpm. Cele două motoare electrice de pe puntea spate oferă fiecare câte 507 CP și 1.000 Nm, iar motorul electric de pe puntea față livrează 406 CP și 500 Nm.
În total, sistemul hibrid de propulsie oferă 1.724 de cai putere și 3.500 Nm. Koenigsegg spune că Gemera poate accelera de la 0 la 100 km/h în 1.9 secunde, iar viteza maximă se oprește la 400 km/h.
Mulțumită unei baterii cu o capacitate de 16.6 kWh, Gemera poate parcurge până la 50 de kilometri în modul electric. Viteza de top în acest caz este de 300 km/h.
Pentru un comportament dinamic de top, modelul suedezilor are un sistem activ de direcție și pe puntea spate, tracțiune integrală și torque vectoring pentru toate roțile.
Noul Koenigsegg Gemera va fi produs în doar 300 de unități.
LOL ! Chiar ca-i avion ! Mai putin de 2 secunde 0-100 ! WOW !