Avertisment dur: "RCA-ul pentru un Logan va ajunge la 1.000 de euro. Piaţa este în colaps!"
Valorea unei poliţe RCA ar putea ajunge la 1.000 de euro pentru un Logan, ceea ce ar avea ca efect intrarea în colaps a întregii pieţe de asigurări auto obligatorii, avertizează reprezentanţii Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România.
Problemele cu care se confruntă trei dintre cele mai mari companii de asigurări care emit poliţe RCA ar putea duce la colapsul întregii pieţe de asigurări auto obligatorii.
Avertismentul vine din partea Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTTR), care se referă la faptul că peste 50% din piaţa RCA-ului este deţinută de Astra, Carpatica şi Euroins, toate cu diverse probleme financiare. Potrivit reprezentanţilor UNTTR, creşterea preţurilor la RCA-uri se va accelera până în punctul în care un RCA pentru un banal Dacia Logan va ajunge la 1.000 de euro.
"Cu cât cresc costurile cu RCA, cu atât scade numărul asiguraţilor, situaţie care creează o presiune tot mai mare pe sistemul de asigurări din România, ajungându-se ca sistemul RCA să devină inoperabil. Costul RCA va depăşi foarte probabil 1.000 euro pe Logan peste 6 luni şi atunci autorităţile vor constata colapsul pieţei RCA", precizează UNTTR într-un comunicat de presă.
Valorea unei poliţe RCA se calculează după un sistem bonus-malus în care contează, printre altele, vârsta şoferului şi accidentele anterioare ale acestuia. cel mai probabil, UNTTR se referă la cazul extrem, în care şoferii foarte tineri care anterior au provocat accidente ar putea ajunge în situaţia de a achita o astfel de primă.
În opinia UNTTR, există două soluţii pentru a împiedica un colaps iminent al pieţei RCA: toate maşinile înmatriculate să fie asigurate, iar companiile de asigurări să se reunească într-un sistem asemănător cu cel de pe piaţa asigurărilor obligatorii de locuinţe.
"Dacă se menţine acest mecanism, trebuie luate măsuri pentru creşterea bazei de dispersie a riscului, de exemplu să plătească RCA toţi posesorii de autovehicule cu numere înmatriculare. Este însă foarte puţin probabil să existe în România capacitatea instituţională de aplicare. Soluţia imediată este preluarea controlului acestei pieţe RCA prin formarea unui pool de asigurări după modelul PAID (asigurării obligatorii pentru locuinţe)", mai precizează UNTTR în comunicat.
Cu numai o lună în urmă, Consiliul Concurenţei avertiza că doar 71% dintre maşinile înmatriculate în România au asigurare RCA valabilă.
Via UNTTR
UNSAR-ul ala al lor care se tot plangea ca trebuie crescute RCA-urile in fiecare an, de ce nu s-a prins de magaria celor de la ASTRA? sau asta a fost scopul UNSAR, tocmai de a ajunge sa-i subjuge pe soferi, sa poata pune niste tarife exorbitante? UNSAR n-a vazut ce face ASTRA? sau ce rol are?