Avertisment dur: "RCA-ul pentru un Logan va ajunge la 1.000 de euro. Piaţa este în colaps!"

Publicat miercuri, 02.12.2015 11:43 de Daniel Popescu

Valorea unei poliţe RCA ar putea ajunge la 1.000 de euro pentru un Logan, ceea ce ar avea ca efect intrarea în colaps a întregii pieţe de asigurări auto obligatorii, avertizează reprezentanţii Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România.

Problemele cu care se confruntă trei dintre cele mai mari companii de asigurări care emit poliţe RCA ar putea duce la colapsul întregii pieţe de asigurări auto obligatorii.

Avertismentul vine din partea Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTTR), care se referă la faptul că peste 50% din piaţa RCA-ului este deţinută de Astra, Carpatica şi Euroins, toate cu diverse probleme financiare. Potrivit reprezentanţilor UNTTR, creşterea preţurilor la RCA-uri se va accelera până în punctul în care un RCA pentru un banal Dacia Logan va ajunge la 1.000 de euro.

"Cu cât cresc costurile cu RCA, cu atât scade numărul asiguraţilor, situaţie care creează o presiune tot mai mare pe sistemul de asigurări din România, ajungându-se ca sistemul RCA să devină inoperabil. Costul RCA va depăşi foarte probabil 1.000 euro pe Logan peste 6 luni şi atunci autorităţile vor constata colapsul pieţei RCA", precizează UNTTR într-un comunicat de presă.

Valorea unei poliţe RCA se calculează după un sistem bonus-malus în care contează, printre altele, vârsta şoferului şi accidentele anterioare ale acestuia. cel mai probabil, UNTTR se referă la cazul extrem, în care şoferii foarte tineri care anterior au provocat accidente ar putea ajunge în situaţia de a achita o astfel de primă.

În opinia UNTTR, există două soluţii pentru a împiedica un colaps iminent al pieţei RCA: toate maşinile înmatriculate să fie asigurate, iar companiile de asigurări să se reunească într-un sistem asemănător cu cel de pe piaţa asigurărilor obligatorii de locuinţe.

"Dacă se menţine acest mecanism, trebuie luate măsuri pentru creşterea bazei de dispersie a riscului, de exemplu să plătească RCA toţi posesorii de autovehicule cu numere înmatriculare. Este însă foarte puţin probabil să existe în România capacitatea instituţională de aplicare. Soluţia imediată este preluarea controlului acestei pieţe RCA prin formarea unui pool de asigurări după modelul PAID (asigurării obligatorii pentru locuinţe)", mai precizează UNTTR în comunicat.

Cu numai o lună în urmă, Consiliul Concurenţei avertiza că doar 71% dintre maşinile înmatriculate în România au asigurare RCA valabilă.

Via UNTTR

  • ioi, miercuri, 02.12.2015 11:59

    UNSAR-ul ala al lor care se tot plangea ca trebuie crescute RCA-urile in fiecare an, de ce nu s-a prins de magaria celor de la ASTRA? sau asta a fost scopul UNSAR, tocmai de a ajunge sa-i subjuge pe soferi, sa poata pune niste tarife exorbitante? UNSAR n-a vazut ce face ASTRA? sau ce rol are?

  • someone, miercuri, 02.12.2015 12:17

    ce tare...o sa ajunga RCA-ul mai scump decat CASCO la o masinuta banala. ca la noi la nimeni si cand se va intampla dezastrul asta anuntat, vor zice ca si cand ninge prima data: " ne-a luat zapada prin surprindere "

  • gicăcontra´riatu, miercuri, 02.12.2015 13:12

    ˝Valorea unei poliţe RCA se calculează după un sistem bonus-malus în care contează, printre altele, vârsta şoferului şi accidentele anterioare ale acestuia.˝Greşit ! Sistemul ia în calcul accidentele suferite de maşină,nu pe cele provocate de şofer,ceea ce este complet ilogic favorizînd şoferii iresponsabili.

  • gigibidon, miercuri, 02.12.2015 13:12

    Eu cu Passat 2014 in germania dau 350E pe tot anul pe RCA si am inceput acum 3 ani cu aproximativ 500E

  • Florian, miercuri, 02.12.2015 13:52

    Eu pana acum plateam pt 1.6 putin peste 700RON anual ( pe persoana juridica evident ). In articol nu sunt specificate si detaliile in vederea pretului de 1.000 euro pt Logan !? Pai in cazul acesta de la 71% dintre masinile inmatriculate in RO care au RCA, procentul va scadea drastic la 30% . Din ce motiv ? Sa exemplificam : Daca la un Logan ( probabil 0,9 sau 1.2 ) RCA-ul este de aprox 1.000 euro. Sa presupunem ca se tamponeaza usor 2 Loganuri . Autorul vinovat nu are RCA. Pai atunci se rezolva tipic romaneste : Da-i ''bossulica, dai 500 euroi la baiatu si ai scapat si de un drum la politie si alte sanctiuni mai mari'' . Deci practic iesi mai ieftin . Asta daca ai o tamponare lunar . Daca nu ai antecedente tot anul, pai platesti ''ZERO'' lei

  • gabi_o, miercuri, 02.12.2015 14:50

    Si in cazul in care tamponezi un S450 sari la baiatu' cu un rinichi...

  • Bethurbazal, miercuri, 02.12.2015 17:16

    Tarifele RCA sunt mari și datorită tarifelor exorbitante din service-urile auto autorizate. În România ești taxat 3-4 ore pentru o lucrare ce-o faci în Ungaria într-o oră.

  • Marin, miercuri, 02.12.2015 17:17

    Ce bine imi pare, pe mine nu ma afecteaza ca am masina inscrisa in Bulgaria, si platesc asigurarea 550 lei pe an.

  • someone, miercuri, 02.12.2015 17:34

    daca pentru un logan de 1.4 tariful rca va fi atat, cat va fi pentru un 2.0? va mai cumpara cineva mazda cu motoarele lor diesel de 2.2? ce se va intampla cu casco? si daca astea vor fi preturile, atunci multi oameni vor lasa masinile deoparte, neasigurate evident...in acest caz, preturile nu vor creste din nou datorita scaderii numarului de polite de pe piata?

  • EU_Raul, miercuri, 02.12.2015 18:13

    Bethurbazal - in service e normal sa fi taxat atat cat se lucreaza pe masina ta. Daca tu ai fost iainte la DOREL mecanicul care ti-a strans suruburile de a intins filetul sau a rotunjit hexagonul e normal ca service-ul sa te taxeze pentru munca in plus nu ? Din aceasta cauza, o lucrare de 1 ora se poate intinde la mai bine de 3/4 ore, poate si 8. Sau mai nou se aduc toate gunoaiele de prin Germania, Olanda, Belgia care stau mai bine de jumatate de an neatinse. Sa te vad cum lucrii la o asa masina. Imi pare rau sa o spun dar in RO ajung majoritatea gunoaielor respinse de altii pt ca oamenii nu isi permit auto mai noi din cauza timbrului de mediu. Vor alege mai bine un Euro2 in detrimentul unui Euro3 mai nou din cauza timbrului de mediu. Pana la urma e logic nu (pentru stat)? Un euro2 de 20 de ani polueaza mai putin decat un euro3 de 12 ani. Cel putin asa iese din calculul timbrului de mediu.

  • antonny, miercuri, 02.12.2015 19:40

    pana acum se inmatricula masini in Bulgaria ..........sa vezi cum ajungem sa platim si asigurari prin Bulgaria

  • dan, miercuri, 02.12.2015 21:22

    Asa e in ro un biet muncitor cu un logan are salar 1500 ron da trebe sa dea pe asigurare 1000e bravo am ajuns departe

  • Ionut, miercuri, 02.12.2015 22:12

    Acum 5 ani cu un Fiat Punto motor 1.1 in Italia am plecat cu 1050 de euro asigurarea pe un an, acum platesc 500euroi pe an Opel Astra motor 1.6.

  • adi, miercuri, 02.12.2015 22:19

    firmele de rca au bagat sistemul in colaps, cu angajatii lor care au facut manevre cate au vrut ei cu patronii service-urilor. si inca ceva: politica de bonus-malus e prost facuta la noi. eu daca fac accident, iau de la casco banii, imi cumpar alta masina si o iau de la inceput, deoarece este pastrata evidenta masinilor asigurate, nu evidenta conducatorilor auto.

  • sdf, miercuri, 02.12.2015 22:35

    atunci ne vom inmatricula cu totii masinile pe bulgaria si daca face cineva figuri iesim in strada!

  • florin, joi, 03.12.2015 00:24

    eu cred ca preturile de acum sunt deja idiot de mari..fac mai mult decat masina in unele cazuri...solenza 1.4 1000 lei pe 6 luni..masina am vandut-o cu 3300 lei...si de aici 2 intrebari: 1. merita sa imi mai fac asigurare? (poate nu ma opreste si nici nu fac accident) si 2. de ce sa nu o inmatriculez in bg?.....si stam tot noi si ne plangem si ne gandim de ce sunt atatea masini fara asigurare si/sau inmatriculate in bg? e uite d'aia!

  • Bethurbazal, joi, 03.12.2015 05:49

    @ EU_Raul Eu știu ce vorbesc. Service-urile freacă menta mai ales pe banii mașinilor înscrise pe firmă. În loc să muncească 1 oră o întind 3-4. Și te încarcă aiurea cu manoperă. Mașina mea are 3 ani și e dusă regulat la revizii.

  • ady, joi, 03.12.2015 15:46

    Eu nu pot crede asa ceva...nu au cum mari astfel RCA-ul la o masina autohtona. Eu am o Solenza 2014 si platesc 198 lei pe an asigurare....nu am avut niciodata incidente in trafic si am permis din anul 2000. Asta e ceva facatura.....

  • HAMSTER, sâmbătă, 05.12.2015 11:56

    Falimentul celor trei Astra, Carpatica şi Euroins, ar duce la scaderea politelor RCA, restul avand o cota mai mare de piata(a lor + a celor trei)

  • fara rca,ce-i asa de complicat, duminică, 06.12.2015 19:45

    lacomie!lacomie!...singura solutie pe care o vad va fi desfintarea obligativitatii rca-ului, in paralel cu o sincronizare a legislatiei ,care sa-i permita unui pagubit recuerarea rapida a daunelor...simplu si eficient...si la 300 euro eu unul nu-mi voi mai face nici un fel de asigurare...o sa mai folosesc bicla ,deci bine pt poluare ,nasol pt taxele statului roman si t imbuibati gen tiriac(vede-i-as falimentari)

  • @bethurbazal, duminică, 06.12.2015 19:51

    ai foarte mare dreptate...eu am avut accident ,la un auto imatriculat pe firma, in care mi s-au schimbat spoiler spate,aripa spate dreapta si stop spate dreapta...nu-ti imaginez cit a platit asiguratorul:8500 ron la un opel corsa...cind am vazut factura,in primul moment am vrut sa vad daca nu cumva in loc de sigla opel ,am sigla porsche pe masina...oare cit ar fi costat la porsche ,1000000euro?

  • @hamster, duminică, 06.12.2015 19:56

    te inseli...scopul scoaterii astora de pe piata este dublarea sau triplarea rca-ului de catre cei ce ramin...cine ramin?pai uita-te si tu, cele mai scumpe...de unde crezi ca da tiriac milioane de euro la nepoti ?ramine omniasig,care au si aia niste preturi de paralizezi...mai e vreuna ?nu prea....vor avea monopol(monopol inseamna ca agentul ala economic isi pune ce preturi vrea muschii lui deoarece nu are concurenta) si asta inseamna niste preturi tata, de nu-ti mai arde sa-ti iei masina