Avancronica Marelui Premiu de Formula 1 al Ungariei
Cursa de la Hungaroring are un rol crucial pentru ultima parte a sezonului, întrucât va evidenţia dacă McLaren şi Ferrari pot pune în pericol supremaţia Red Bull Racing.
Marele Premiu al Ungariei este ultima etapă de Formula 1 înainte de pauza de patru săptămâni din luna august, motiv pentru care rezultatele cursei vor determina modul în care vor gestiona echipele ultima parte a sezonului, mai ales ca fabricile team-urilor vor fi închise timp de două săptămâni, perioadă în care orice dezvoltare a monopostului este interzisă.
Inevitabil, Red Bull Racing este considerată principala favorită la victorie pe baza rezultatelor obţinute în primele opt etape ale sezonului, dar mai ales datorită configuraţiei circuitului de la Hungaroring. Marea întrebare este însă dacă McLaren şi Ferrari vor fi capabile să ofere o replică pe măsură echipei patronate de magnatul Dietrich Mateschitz.
MCLAREN ŞI FERRARI, ATAC LA BAIONETA ASUPRA LIDERULUI
Red Bull Racing nu a mai câştigat nicio cursă în ultimele două etape, victoriile fiind adjudecate de Fernnado Alonso (Ferrari) la Silverstone şi Lewis Hamilton (McLaren) la Nurburgring. Tocmai de aceea, aşteptările pentru cursa de la Budapesta sunt ridicate, întrucât o victorie a italienilor sau britanicilor ar echivala cu o relansare a luptei pentru titlu.
În plutonul de mijloc, Mercedes GP şi-a consolidat poziţia a patra în clasamentul constructorilor pe care a obţinut-o la Silverstone, în timp ce Renault promite revanşa printr-un nou sistem de evacuare, asemănător cu cel folosit în prezent de Red Bull. Sauber şi Force India vor continua duelul aprig pentru locul şase, în timp ce Toro Rosso şi, mai ales, Williams, sunt departe de a emite pretenţii în această confruntare.
CIRCUITUL DE LA HUNGARORING
Hungaroring este unul dintre cele mai lente circuite din calendarul competiţional: are o linie dreaptă de start-sosire relativ scurtă, iar cele mai multe viraje sunt lente şi vin într-o succesiune rapidă, efortul fizic depus de piloţi fiind la cele mai ridicate cote.
Configuraţia este însă pe placul celor de la Red Bull, întrucât principalul atu al monopostului RB7 este exact viteza pe aceste viraje lente. Aparent, cei de la McLaren sunt în cea mai bună postura de a reprezenta o ameninţare, în timp ce Ferrari deţine un monopost modest în astfel de secţiuni. Tocmai de aceea, se anticipează ca McLaren este singura capabilă să pună în pericol victoria Red Bull, iar Alonso va prefera să abordeze cursa cu precauţie în speranţa unei noi clasări pe podium.
Aşa cum era de aşteptat, sistemul Drag Reduction System (DRS) va putea fi utilizat doar pe linia dreaptă de start-sosire, zona de detecţie pentru diferenţa de maxim o secundă dintre doi rivali fiind stabilită înainte de intrarea în ultimul viraj. Cel puţin teoretic, DRS-ul ar trebui să contribuie la apariţia depăşirilor, în condiţiile în care cursa de la Hungaroring este de regulă o simplă procesiune de la început până la sfârşit.
De altfel, şansele infime de depăşire transforma calificările în punctul esenţial al întregului weekend, un pole position echivalând cu o şansă mare la victorie.
Iată un tur virtual pe circuitul de la Hungaroring:
Date generale despre circuit:
Lungime tur | 4.381 km |
Numar tururi | 70 |
Distanta totala | 306.630 km |
STRATEGIILE PENTRU PNEURI
Pirelli va furniza la Hungaroring pneuri supersoft şi soft, ca urmare a faptului că circuitul este abraziv şi nu are o aderentă foarte bună. Degradarea pneurilor va juca un rol important în contextul în care piloţii vor folosi foarte des frana pentru a aborda virajele lente, iar datele statistice indică faptul că piloţii vor opta pentru strategii cu două sau trei opriri la boxe. De asemenea, este puţin probabil că piloţii să amâne efectuarea ultimului schimb de pneuri până în ultimele tururi, aşa cum s-a întâmplat la Nurburgring.
VREME
Şansele ca ploaia să contribuie la apariţia spectacolului în acest weekend sunt minime. Primele informaţii meteo indică faptul că antrenamentele de vineri vor avea loc pe un cer temporar noroc, ci şanse de ploaie slabă pentru sesiunea de după-amiază şi temperaturi de până la 25 de grade. Totuşi, sâmbătă cerul va fi complet senin pe tot parcursul zilei, iar temperatura va urca până la 27 de grade. Duminică, cerul va fi mai mult noros, în special la ora cursei, însă şansele de ploaie sunt aproape inexistente, iar temperatura va fi de aproximativ 26 de grade.
IMPORTANT
Bruno Senna îl va înlocui pe Nick Heidfled în cockpitul monopostului Renault în prima sesiune de antrenamente libere. Germanul va reveni la volan începând cu a doua sesiune de antrenamente libere.
REZULTATE ÎN ULTIMII CINCI ANI
McLaren a câştigat trei dintre ultimele cinci ediţii ale Marelui Premiu al Ungariei, iar Jenson Button are de asemenea amintiri plăcute de la prima victorie din cariera, realizată alături de Honda în 2006.
Sezon | Castigator |
2010 | Mark Webber (Red Bull) |
2009 | Lewis Hamilton (McLaren) |
2008 | Heikki Kovalainen (McLaren) |
2007 | Lewis Hamilton (McLaren) |
2006 | Jenson Button (Honda) |
STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL UNGARIEI
- Jenson Button va participa în acest weekend la cursa cu numărul 200 din cariera sa de pilot de Formula 1, în timp ce Nico Rosberg va lua startul în cursa cu numărul 100 în carieră;
- Este cursa cu numărul 100 şi pentru motoarele V8 de 2.4 litri, acestea fiind introduse în Formula 1 în sezonul 2006;
- Mark Webber a terminat pe podium în fiecare dintre ultimele patru curse; Red Bull Racing este singura echipă care a plecat din pole position în acest sezon şi a ajuns la 11 pole positionuri consecutive. Recordul este deţinut de Williams, cu 24 de pole-uri în perioada 1992-1993;
- Felipe Massa este singurul pilot care a fost învins de coechipierul său (Fernando Alonso, Ferrari) în toate sesiunile de calificări din acest sezon;
- Chiar dacă şansele de depăşire sunt extrem de limitate, numai una dintre ultimele şase curse au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;
- Vettel şi Webber au terminat de fiecare dată în puncte în ultimele 12 curse.
PROGRAM
Marele Premiu al Ungariei va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisii TV |
Antrenamente 1 | vineri, 29 iulie | 11:00 | DigiSport 1 |
Antrenamente 2 | vineri, 29 iulie | 15:00 | DigiSport 2 |
Antrenamente 3 | sambata, 30 iulie | 12:00 | DigiSport 1 |
Calificari | sambata, 30 iulie | 15:00 | DigiSport 1 |
Cursa | duminic,a 31 iulie | 15:00 | DigiSport 1 |
Daniel, de ce zici ca Mclaren sunt principala amenintare pentru Red Bull la Hungaroring? Peste tot am citit ca pentru Mclaren va fi mai mult o cursa de limitare a pierderilor, iar Domenicalli si Alonso spun ca masina lor se va plia perfect la tipul de circuit de temperaturi. Dar sa stii ca gresesc, deoarece pe site-ul principal al Institutului Meteorologic Maghiar http://met.hu/elorejelzesek/index.php?v=Budapest#hufc apare ca temperaturile maxime la Budapesta duminica vor fi in jur de doar 20-21 de grade. Cam asta ar fi marele avantaj pentru Mclaren, deoarece daca temperatura pistei nu depaseste 32-33 de grade Ferarri nu vor beneficia de acel atu la care spera. Dar pe bune sunt curios care sunt argumentele tale cum ca Mclaren ar fi in fata Ferarri. Te bazezi oare pe ideea ca alaturi de Monaco Hungaroring este printre cele mai lente. La Monaco Mp4-26 s-a dovedit intr-adevar cel mai rapid. In Q1 si Q2 Lewis a fost merue cel mai rapid, iar in Q3 Button a reusit sa plaseze masina in prima linie cu o jumatate de secunda mai rapid decat cea mai bine clasata masina Ferarri. Daca ai timp, posteaza ceva, pentru ca chiar sunt f curios de ce zici ca Mclaren vor fi principala amenintare pt Red Bull. Multumesc. Ciao.