Avancronica Marelui Premiu de Formula 1 al Italiei
Templul Vitezei de la Monza găzduieşte în acest weekend o cursă de Formula 1 care se anunţă foarte spectaculoasă datorită circuitului şi noutăţilor tehnice anunţate de FIA.
Supranumit Templul Vitezei, Monza este circuitul pe care piloţii concurează cu piciorul apăsat la maxim pe pedala de acceleraţie în 75% din turul de circuit, iar Marele Premiu din acest an se anunţă una dintre cele mai spectaculoase de la prima ediţie, care datează tocmai din 1922.
Cursa va avea o semnificaţie aparte şi datorită faptului că este ultima etapă desfăşurată pe Bătrânul Continent în acest an, înainte de un "exod" de aproape două luni în Asia, Orientul Mijlociu şi America de Sud.
Nu în ultimul rând, Ferrari are datoria de a câştiga în faţa propriilor suporteri, însă va primi o rezistenţă puternică din partea celor de la McLaren, în timp ce Red Bull Racing mizează pe "spargerea" tradiţiei nefavorabile.
CEI TREI PRETEDENTI LA VICTORIE
Red Bull Racing a dominat autoritar Formula 1 în ultimii doi ani, însă nu a obţinut nicio victorie pe circuitul de la Monza. De fapt, cea mai bună performanţă a austriecilor pe legendarul circuit este un loc patru, iar principalul motiv este legat de faptul că monopostul dezvoltat de Adrian Newey nu se potriveşte caracteristicilor circuitului. Acelaşi lucru este valabil şi în acest sezon, însă victoria obţinută la Spa-Francorchamps pe un circuit asemănător le oferă lui Sebastian Vettel şi Mark Webber încrederea de care au nevoie că vor putea trece linia de sosire pe primul loc.
Fără îndoială, Monza este cursa pe care Ferrari îşi doreşte cel mai mult să o câştige într-un sezon competiţional. Chiar dacă şansele la titlul mondial sunt pur teoretice, Scuderia are datoria morală faţă de fanii săi de a câştiga, iar performanţa obţinută anul trecut de Fernando Alonso în condiţii aproape similare cu cele din acest an reprezintă un spor de încredere.
Totuşi, spaniolul are motive de îngrijorare nu numai din partea celor de la Red Bull, ci mai ales a rivalilor de la McLaren, care beneficiază de un motor Mercedes competitiv pe liniile drepte lungi ale circuitului.
CIRCUITUL DE LA MONZA
Viteză şi linii drepte lungi. Aceasta ar fi, pe scurt, cea mai potrivită caracterizare pentru circuitul de la Monza, care oferă doar şase succesiuni de viraje şi în care piloţii concurează cu acceleraţia la maxim trei sferturi din timp. Tocmai de aceea, circuitul favorizează echipele cu monoposturi dotate cu motoare puternice precum Ferrari şi Mercedes, în timp ce restul speră ca deficitul unităţilor furnizate de Renault să nu fie atât de mare.
În premieră în acest sezon, FIA va introduce două zone complet distincte pentru detectarea şi activarea sistemului Drag Reduction Ssystem (DRS). Prima zonă de activare pentru DRS va fi pe linia de start-sosire, cu punctul de activare situat la ieşirea din virajul Parabolica, în timp ce a doua zonă de activare este cuprinsă între virajele Lesmo 2 şi Ascari, cu punctul de detecţie situat între virajul Lesmo 1 şi virajul Lesmo 2. Întrucât ambele zone de activare pentru sistemul DRS sunt poziţionate pe linii drepte lungi, se anticipează un număr ridicat de depăşiri în ambele cazuri.
Iată un tur virtual pe circuitul de la Monza:
Date generale despre circuit:
Lungime tur | 5.793 km |
Numar tururi | 53 |
Distanta totala | 306.720 km |
STRATEGIILE PENTRU PNEURI
La fel ca la Spa-Francorchamps, Pirelli va furniza la Monza pneuri soft şi medium, iar producătorul italian anticipează că piloţii de top vor efectua câte două sau trei opriri la boxe. Totuşi, întrucât circuitul este unul de mare viteză, se anticipează că piloţii vor fi tentaţi să intre de cât mai puţine ori la boxe pentru schimbul de pneuri, cu scopul de a nu pierde timp pe linia standurilor.
VREME
Pentru prima oară după Marele Premiu al Europei din luna iunie, piloţii nu trebuie să se mai teamă de ameninţarea ploii. Predicţiile meteorologice indică faptul că vremea va fi frumoasă pe tot parcursul celor trei zile de competiţie: vineri şi sâmbătă cerul va fi senin, iar temperaturile maxime vor fi de 27 şi, respectiv, 29 grade. Duminică norii îşi vor face apariţia, însă şansele de ploaie sunt minime.
REZULTATE ÎN ULTIMII CINCI ANI
Sezon | Castigator |
2010 | Fernando Alonso (Ferrari) |
2009 | Rubens Barrichello (Brawn GP) |
2008 | Sebastian Vettel (Toro Rosso) |
2007 | Fernando Alonso (McLaren) |
2006 | Michael Schumacher (ferrari) |
STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL ITALIEI
- Red Bull Racing este singura echipă care a obţinut pole position-ul în acest sezon, nouă dintre cele 12 fiind obţinute de Sebastian Vettel;
- Ferrari a câştigat 8 dintre ultimele 15 curse desfăşurate la Monza;
- în ultimii 20 de ani, numai Michael Schumacher (în 2000 şi 2003) a câştigat la Monza şi, ulterior, titlul mondial în sezonul respectiv;
- 1966 este ultimul sezon în care un pilot italian a câştigat la Monza (Ludovico Scarfiotti);
- Michael Schumacher deţine recordul pentru cele mai multe victorii obţinute de un pilot pe circuitul de la Monza: cinci;
- Monza este circuitul pe care Vettel a obţinut prima victorie din carieră. Se întâmpla în 2008 şi marca prima şi singura victorie a Scuderiei Toro Rosso în Formula 1.
PROGRAM
Marele Premiu al Italiei se va desfăşura după următorul program, conform fusului orar al României:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisii TV |
Antrenamente 1 | vineri, 9 septembrie | 11:00 | DigiSport 2 |
Antrenamente 2 | vineri, 9 septembrie | 15:00 | DigiSport 1 |
Antrenamente 3 | sambata, 10 septembrie | 12:00 | DigiSport 2 |
Calificari | sambata, 10 septembrie | 15:00 | DigiSport 2 |
Cursa | duminica, 11 septembrie | 15:00 | DigiSport 1 |
http://www.jamesallenonf1.com/2011/09/insight-a-look-at-the-likely-race-strategies-for-the-italian-grand-prix/