Avancronica Marelui Premiu de Formula 1 al Australiei - start într-o nouă eră

Publicat joi, 13.03.2014 12:23 de Daniel Popescu

Marele Premiu al Australiei marchează debutul unei noi ere în Formula 1 prin introducerea celor mai mari schimbări în regulamentul tehnic din ultimii ani, care au potenţialul de a modifica raportul de forţe şi de a creşte nivelul spectacolului.

După 12 zile de teste care s-au dovedit a fi insuficiente pentru numeroasele provocări generate de noul regulament tehnic, cele 11 echipe participante în Formula 1 au lăsat deoparte frigul din sudul Spaniei şi deşertul din Orientul Mijlociu şi s-au regrupat în însoritul Melbourne, gazda uneia dintre cele mai apreciate curse din calendarul Marelui Circ.

Piloţii, inginerii, managerii şi fanii aşteaptă cu sufletul la gură să afle dacă ipotezele apărute în teste în privinţa performanţelor sunt reale. Adevărul este însă că Melbourne nu este nici pe departe locul potrivit pentru a trage concluzii definitive cu privire la potenţialul echipelor.

Caracterul semi-permanent al circuitului şi configuraţia acestuia sunt relativ atipice pentru celelalte 18 piste din calendarul competiţional. Aceasta va fi însă prima ocazie de a vedea la lucru în ritm de cursă noile motoare turbo V6 de 1.6 litri şi, mai ales, de a afla caracteristicile sunetului acestora. Noile unităţi de propulsie sunt integrate în noile monoposturi care, în cea mai mare parte, sunt inestetice, dar acest aspect este prea puţin relevant pentru performanţa.

 Avancronica F1 2014 - ghidul schimbărilor de regulament

În plus, Australia marchează debutul numeroaselor schimbări din cadrul echipelor, cea mai importantă noutate fiind revenirea lui Kimi Raikkonen la Ferrari, dar şi transferul lui Felipe Massa la Williams.

▶ Formula 1 la TV, pe internet şi pe tablete în 2014: unde poţi vedea în direct cursele din Marele Circ

  • str88, joi, 13.03.2014 14:29

    uite ca si Mercedes tot rFactor Pro are

  • danoe, joi, 13.03.2014 15:29

    excelenta avancronica,vor fi astfel de avancronici si pentru celelalte circuite?chiar daca multe informatii nu-s noutati,nu le gasesc ca monotone,chiar dimpotriva

  • daniel.popescu, joi, 13.03.2014 15:57

    @danoe: Acest format de avancronica va fi folosit pentru toate cursele din sezonul 2014.

  • Marius, joi, 13.03.2014 19:55

    Multumesc DIGI pentru 3 ani de antrenamente. Restul vad ca nu se sinchisesc de ele.

  • daci76, joi, 13.03.2014 22:02

    @Marius,asa e,pacat ca nu mai putem vedea antrenamentele,dar ma intreb cam ce audienta va avea dolce la f1,daca digi,mult mai titrati ca ei au renuntat la f1?

  • Marius, joi, 13.03.2014 23:00

    Asta nu inteleg nici eu. Exista experienta GSPTV-ului, au pornit pe ideea de post exclusivist (Liga 1) doar la un operator cablu TV, inclusiv daca incercai sa vezi un gol sau un rezumat pe pagina lor cereau bani si totusi nu au rezistat desi fotbalul e mult mai popular decat F1. Cei de la Digi evident nu au considerat ca merita sa mai investeasca in F1 desi au cam 4 mil abonati, cei de la Romtelecom care au cam 2 mil de abonati ce spera sa obtina? Un post lasat liber ar fi obligatoriu must carry si banii din publicitate ar fi mai multi pentru ca audientele sunt mai mari. Poate ne lamureste cineva sau poate cei de la Automarket pot sa solicite un punct de vedere de la Dolce. Ce e si mai ciudat e poti sa iti faci cont la dolce tv si contra cost poti sa vezi filme. In schimb Formula 1 nu poti sa o vezi contracost.

  • ferr1, vineri, 14.03.2014 00:19

    Sa-mi trag palme. Anul trecut aveam Dolce si Formula 1 era la Digi, in noiembrie mi-am pus Digi si Formula 1 e la Dolce. :( Sunt blestemat. Sper sa nu ma dezamageasca internetul.

  • irina, vineri, 14.03.2014 01:21

    am vreo sansa sa pot urmari si eu cursa daca nu am dolce?unde asi putea sa o vad?