Avancronica Marelui Premiu al Indiei: Aventură în necunoscut

Publicat joi, 27.10.2011 12:41 de Daniel Popescu

Formula 1 ajunge pentru prima oară în India, acolo unde Red Bull, McLaren şi Ferrari se vor duela pentru o nouă victorie de palmares.

Cele două titluri mondiale au fost deja adjudecate de Sebastian Vettel şi Red Bull Racing, însă Formula 1 aşteaptă cu nerăbdare Marele Premiu al Indiei de la sfârşitul acestei săptămâni.

Pentru prima oară în istoria de peste 60 de ani, Marele Circ ajunge într-una dintre cele mai populate ţări ale lumii, ceea ce va determina un contrast puternic intre opulenţa obişnuită a competiţiei şi resursele limitate ale Indiei.

Fiecare echipă va încerca să valideze rezultatele obţinute în simulator pe un circuit apreciat de numeroşi piloţi pentru viteza pe care o promite, însă principala provocare va sta în adaptarea rapidă la condiţiile pistei.

LUPTA PENTRU LOCUL DOI CONTINUA

Vettel este deja campion, însă lupta pentru locul doi rămâne în continuare deschisă oricărui rezultat. Nu mai puţin de patru piloţi au şanse reale la titlul neoficial de vicecampion, iar Jenson Button este favorit datorită unui avans de 10 puncte în faţa lui Fernnado Alonso.

La rândul său, Mark Webber mizează pe sprijinul necondiţionat al echipei, inclusiv al lui Vettel, pentru a reface diferenţa de 13 puncte, în timp ce Lewis Hamilton este impulsionat de revenirea de formă arătată în Coreea de Sud, chiar dacă este la 24 de puncte în spatele coechipierului său de la McLaren.

La constructori situaţia este deja tranşată, cu McLaren virtual poziţionată pe locul doi, urmată de rivalii de la Ferrari, Mercedes GP şi Renault. Singura luptă se va da pentru locul şase intre Force India, Sauber şi Toro Rosso.

NOUTĂŢI TEHNICE

Întrucât regulamentul tehnic pentru sezonul următor este în mare parte similar, toate echipele de top mizează pe utilizarea de noi componente pe monoposturi pe care se le implementeze în 2012. Ferrari a evaluat în ultimele curse o nouă aripă faţă, în timp ce Mercedes GP a introdus un sistem de tip F-duct pentru aceeaşi componentă. Tot cu o aripă faţă de specificaţie nouă vor sosi în India şi cei de la McLaren, aflaţi la rândul lor în plin proces de dezvoltare a monopostului viitor.

CIRCUITUL BUDDH

Indiferent de simulările efectuate în ultimele luni, nicio echipă nu ştie la ce să se aştepte exact în privinţa circuitului Buddh. Potrivit datelor furnizate de Red Bull, Buddh va fi al doilea circuit de viteză din calendar, cu o viteză medie de 235 km/h, cu numai 15 km/h mai lent decât Monza.


Circuitul dispune de două zone pentru activarea sistemului Drag Reduction System (DRS): Prima zonă de detecţie este situată la ieşirea din virajul 15, sistemul DRS putând fi activat pe aproape toată lungimea liniei de start-sosire. Cel de-al doilea punct de detecţie este situat la intrarea în virajul trei, iar sistemul DRS va putea fi activat din nou pe aproximativ jumătate din linia dreaptă dintre virajele 3 şi 4.

Iată un tur virtual de pistă pe circuitul Buddh într-un simulator McLaren:

Date generale despre circuit:

 Lungime tur  5.137 km
 Numar tururi  60
 Distanta totala  308.22 km


STRATEGIILE PENTRU PNEURI

Pirelli va furniza pneuri soft şi hard pentru Marele Premiu al Indiei, astfel că strategiile vor fi destul de variate. Până la ora primelor antrenamente, nicio echipă nu poate spune cu certitudine cât de bine vor rezista cauciucurile pe circuit, întrucât nivelul de aderenţă şi abrazivitatea asfaltului reprezintă două necunoscute majore. În orice caz, Pirelli a acoperit pentru o eventuală degradare rapidă a pneurilor prin aducerea celei mai dure componente pe care o are în gama.

VREME

Potrivit datelor preliminare furnizate de meteorologici, prima ediţie a Marelui Premiu al Indiei se va desfăşura integral pe un circuit uscat. Toate cele trei zile de competiţie se anunţă însorite, iar temperatura maximă a aerului va oscila între 28-29 grade Celsius.

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL INDIEI

  • Vettel a câştigat 10 dintre cele 16 curse ale sezonului şi trebuie să le câştige pe toate care au mai rămas din 2011 pentru a egala recordul de 13 victorii într-un singur sezon deţinut de Michael Schumacher din 2004;
  • Vettel şi Schumacher sunt singurii piloţi care au câştigat cel puţin 10 curse într-un singur sezon de Formula 1;
  • Vettel a obţinut 12 pole position în 16 etape şi mai are nevoie de încă două pentru a egala recordul de 14 pole-uri într-un sezon deţinut de Nigel Mansell din 1992;
  • Vettel a terminat ultimele 18 curse în puncte şi mai are nevoie de şase performanţe similare pentru a egala recordul de 24 de curse deţinut de Schumacher;
  • Narain Karthikeyan este singurul pilot indian, iar Force India este singura echipă din India care va concura în cursa de duminică.

PROGRAM

Marele Premiu al Indiei se va desfăşura după următorul program, conform fusului orar al României:

 Eveniment  Ziua  Ora  Transmisii TV
 Antrenamente 1  vineri, 28 octombrie  07:30  DigiSport 1
 Antrenamente 2  vineri, 28 octombrie  11:30  DigiSport 1
 Antrenamente 3  sambata, 29 octombrie  08:30  DigiSport 1
 Calificari  sambata, 29 octombrie  11:30  DigiSport 1
 Cursa  duminica, 30 octombrie  11:30  DigiSport 1
  • davidjupanu, joi, 27.10.2011 17:08

    e un circuit interesant construit si pare sa aiba destule zone de depasire cea ce inseamna ca vom vedea spectacol...

  • Schubler, vineri, 28.10.2011 00:48
    @Daniel Popescu

    Vineri e 28 octombrie, sambata 29 si duminica 30 octombrie