Avancronica Marelui Premiu al Braziliei: luptă fără miză la Interlagos, dar cu multe jocuri politice de culise
Marele Premiu al Braziliei nu are o miză reală după ce Mercedes și Lewis Hamilton și-au adjudecat deja titlurile mondiale, însă etapa va fi dominată de numeroasele discuții legate de regulamentul tehnic.
Lewis Hamilton a devenit matematic campion mondial în acest sezon la finalul Marelui Premiu al Mexicului cu două runde înainte de final și cu numai o etapă după ce Mercedes își adjudecase deja trofeul constructorilor.
În acest context, Marele Premiu al Braziliei de la sfârșitul acestui sezon nu are o miză reală pentru Mercedes și Ferrari, însă reprezintă o bună oportunitate pentru trecerea în palmares a unor rezultate pozitive.
Departe de a fi un circuit presărat cu numeroase oportunităţi de depăşire, Interlagos reprezintă totuşi locul unde acestea nu sunt tocmai imposibile. Unul dintre punctele de referinţă este primul viraj, acolo unde denivelarea este foarte mare, iar startul tinde să producă deseori incidente. Circuitul a fost reasfaltat în întregime înaintea ediţiei din acest an.
Piloţii vor avea la dispoziţie două zone în care vor putea folosi sistemul DRS în cazul în care se află la mai puţin de o secundă în spatele unui rival. Prima zonă de activare este situată pe linia dreaptă dintre virajele trei şi patru, cu punctul de detecţie amplasat în virajul doi. A doua zonă DRS este cea care începe înainte de intrarea în ultimul viraj şi continuă pe tot parcursul liniei de start sosire, în acest caz punctul de detecţie fiind situat la scurt timp după ieşirea din virajul 13.
Pe parcursul weekendului, piloții vor avea la dispoziție pneuri de compoziție supersoft, soft și medium, însă vremea ar putea juca un rol important. Prognoza meteo indică ploi sporadice atât vineri și sâmbătă, cât și în după-amiaza cursei, când se vor înregistra maxim 27 de grade.
În paddock, subiectul central va fi însă noul regulament tehnic pentru sezonul 2021. FIA a anunțat că actualul motor turbo V6 de 1.6 litri va fi păstrat, însă turația maximă va fi cu 3.000 de rotații pe minut mai mare pentru a îmbunătăți sunetul acestuia. De asemenea, sistemul de recuperare a enegiei (MGU-K, cunoscut anterior drept KERS) va fi mai puternic și va fi acționat manual de către pilot, în timp ce sistemul MGU-H va fi abandonat.
Noul regulament a generat critici din partea Mercedes, Renault și, mai ales, Ferrari, care a amenințat chiar cu retragerea din competiție în cazul implementării acestor propuneri.
Marele Premiu al Braziliei la TV
Marele Premiu al Braziliei va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisii TV |
Antrenamente 1 | vineri, 10 noiembrie | 14:00 | Digi Sport, Telekom Sport |
Antrenamente 2 | vineri, 10 noiembrie | 18:00 | Digi Sport, Telekom Sport |
Antrenamente 3 | sambata, 11 noiembrie | 15:00 | Digi Sport, Telekom Sport |
Calificari | sambata, 11 noiembrie | 18:00 | Digi Sport, Telekom Sport |
Cursa | duminica, 12 noiembrie | 18:00 | Digi Sport, Telekom Sport |
Pentru ca se stie cine e campion, asta nu inseamna ca e fara miza. Vettel are de muncit pentru locul 2, Bottas ii sufla in ceafa. Oricum, Vettel merita locul 2 mai mult decat Bottas. Succes Vettel !!!