Avancronica Marelui Premiu al Austriei: rivalitatea dintre Hamilton și Vettel ajunge la un nou nivel
Lewis Hamilton și Sebastian Vettel vor relua lupta pentru titlul mondial în Austria după incidentul din Azerbaidjan care a pus în umbra performanțele pilotului Ferrari din acest an.
14 puncte. Aceasta este diferența dintre Sebastian Vettel și Lewis Hamilton în clasamentul general după primele 8 curse ale sezonului, unul care devine din ce în ce mai palpitant în ceea ce privește lupta pentru titlul mondial.
Dacă anul trecut am avut parte de o confruntare internă a piloților Mercedes, Ferrari a ridicat puternic ștacheta în acest sezon și reprezintă o amenințare reală la adresa supremației lui Hamilton prin intermediul lui Vettel.
Confruntarea dintre cei doi campioni mondial a atins apogeul în cursa din Azerbaidjan, în care incidentul petrecut sub Safety Car a ținut capul de afiș. La două săptămâni distanță, cei doi piloți care au împreună 7 titluri mondiale revin în acțiune pe Red Bull Ring, circuit aflat în proprietarea echipei austriece.
"Pe cât de calm a început sezonul, era doar o chestiune de timp până când rivalitatea va deveni mai aprigă și controversată. Acel moment s-a petrecut la Baku și am văzut pe circuit rezultatele acelei tensiuni", spune Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes.
Circuitul Red Bull Ring are o lungime de 4.326 km,iar configuraţia este una pe placul echipelor cu motoare Mercedes, întrucât există o lungă linie dreaptă între primele două viraje, dar şi alte trei linii drepte mai scurte, inclusiv cea de start-sosire. Teoretic, există patru zone cu potenţial de depăşiri, însă se anticipează că cele mai multe oportunităţi din acest punct de vedere vor exista în virajul doi, la capătul celei mai lungi linii drepte.
FIA a amplasat două zone de activare pentru sistemul DRS, însă niciuna dintre acestea nu este pe cea mai lungă linie dreaptă. Prima zonă de activare este poziţionată la 85 de metri după virajul 2, în timp ce a doua zonă începe la 110 metri după ieşirea din virajul nouă.
Date generale circuit
Pneurile Pirelli
Pentru etapa de la sfârșitul acestei săptămâni, Pirelli va aduce pneurile supersoft, soft și medium, cele mai moi din gamă. Deloc surprinzător, cauciucurile supersoft vor fi preferate în sesiunea de calificări, pneurile soft va fi ideale pentru cursă, în timp ce cauciucurile medium nu vor fi utilizate aproape deloc.
De altfel, circuitul din Austria nu este aproape deloc abraziv, ceea ce va favoriza o durată de viață mai mare pentru cauciucuri. Chiar și așa, potrivit producătorului italian, strategia optimă este una cu două opriri la boxe.
Vremea în Austria
În regiunea localităţii Spielberg, acolo unde se află şi circuitul Red Bull Ring, vremea este una imprevizibilă, fapt sugerat şi de prognoza meteo.
Astfel, în fiecare dintre cele 3 zile de concurs există şanse pentru apariţia unor furtuni în timpul zilei, însă în prezent este dificil de anticipat dacă acestea vor afecta antrenamentele libere, calificările sau cursa. Temperatura maximă va fi de 29-30 de grade, însă dimineţile sunt răcoroase, cu numai 14-15 grade Celsius.
Marele Premiu al Austriei la TV
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 7 iulie | 11:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 2 | vineri, 7 iulie | 15:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Antrenamente 3 | sambata, 8 iulie | 12:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Calificari | sambata, 8 iulie | 15:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Cursa | duminica, 9 iulie | 15:00 | Digi Sport, Dolce Sport | Digi Online, Telekom TV |
Cei de la Mercedes scot pilotii din cursa, si cica tot cei de la Ferrari sunt de vina... Bottas cred ca ar spune ca a gresit, desi greseste cam mult si sincer sa fiu, nu vad nici o penalizare pe acolo, poate FIA nu stie cum sta cu regulamentul. Vettel a fost penalizat cam mult, 10s stop & go, poate au exagerat un pic, dar parca as vrea sa vad ca FIA are o politica clara de cum se dau aceste penalizari. Pentru ca la fiecare cursa, par sa fie alte reguli, sau poate cei de la FIA au imbatranit? Oricum, cursa se anunta interesanta, este un circuit unde se poate depasi, cei de la Red Bull vor sa faca o figura frumoasa, cei de la Ferrari trebuie sa-i bata pe cei de la Mercedes si cei de la Mercedes probabil sunt ocupati cu diferite strategii prin care sa scoata din cursa un pilot Ferrari sau poate pe amandoi?