Avancronica Marelui Premiu al Austriei: Ferrari va introduce primele update-uri aerodinamice
Ferrari a decis să introducă îmbunătățiri aerodinamice pentru monopost în a doua cursă de Formula 1 din Austria, în timp ce Mercedes caută soluții pentru problemele de fiabilitate de la cutia de viteze.
Pentru prima oară în istorie, Formula 1 va găzdui la sfârșitul acestei săptămâni o cursă pe același circuit că în etapa precedentă.
Acest element de noutate are în teorie dezavantajul că rezultatele sunt mai puțin previzibile, însă pe de altă parte echipele își vor adapta setările și strategiile pe baza datelor esențiale obținute în cursa de debut a sezonului.
De altfel, Scuderia Ferrari a anunțat oficial că a decis să introducă primul update aerodinamic al anului chiar în cursa de la sfârșitul acestei săptămâni, cu o etapă mai devreme decât planurile inițiale.
"Dezvoltarea update-urilor are loc la foc continuu de ceva timp cu speranța că vom introduce în acest weekend un nou pachet aerodinamic care inițial era programat pentru Hungaroring. Sau cel puțin unele componente. Nu ne așteptam ca aceste componente să înlăture complet diferența de fruntea grilei, dar ne-ar putea permite să progresăm", a explicat Mattia Binotto, șeful Scuderiei.
Între timp, Mercedes a experimentat o problemă tehnică la cutia de viteze încă din primele tururi ale cursei, iar oficialii echipei au avertizat că nu au găsit încă o rezolvare.
"Bottas a avut vineri o problemă care a revenit sâmbătă și apoi duminică. Dacă producem monopostul și îl rulăm, această problemă va apărea la un moment dat, singura întrebare este cât de curând", a explicat Andrew Shovlin, directorul de inginerie al echipei germane.
O aparentă necunoscută este legată și de performanțele la care se pot aștepta cei de la Red Bull, după ce Max Verstappen a luptat pentru primele poziții înainte de a abandona din motive tehnice.
Circuitul Red Bull Ring
Circuitul Red Bull Ring este unul dintre cele mai scurte din calendarul competițional, însă oferă o varietate de elemente.
Prima jumătate a traseului favorizează monoposturile cu motoare puternice datorită a trei linii drepte, pentru ca a doua jumătate să fie un așa-numit "tobogan", cu o coborâre lentă printr-o serie de viraje rapide. Șansele reale de depășire sunt destul de limitate, ceea ce explică și existența a nu mai puțin de trei zone DRS.
În mod tradițional, circuitul favorizează Mercedes, iar echipa germană a triumfat în cursa de săptămâna trecută. De asemenea, Red Bull este văzută drept o potențială favorită la victorie alături de campioana mondială, în timp ce Ferrari nu intra în calculele pentru un succes.
Totuși, cursa inaugurală de pe același circuit a demonstrat că Ferrari are potențialul de a profita de problemele rivalilor, mai ales dacă aceștia vor întâmpina defecțiuni tehnice care vor conduce la abandonuri.
Marele Premiu al Austriei la TV și pe internet
Marele Premiu al Austriei este transmis în România pe posturile de televiziune Digi Sport, Telekom Sport și LookSport. Alternativ, fanii pot urmări cursele și pe internet pe platforma oficială de streaming F1 TV Pro contra unui abonament lunar de 8 euro (39 lei).
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisiuni TV | Internet |
Antrenamente 1 | vineri, 10 iulie | 12:00 | Digi Sport, Look | F1 TV Pro |
Antrenamente 2 | vineri, 10 iulie | 16:00 | Digi Sport, Look | F1 TV Pro |
Antrenamente 3 | sâmbătă, 11 iulie |
13:00 | Digi Sport, Look | F1 TV Pro |
Calificări | sâmbătă, 11 iulie | 16:00 | Digi Sport, Telekom, Look | F1 TV Pro |
Cursă | duminică, 12 iulie | 16:10 | Digi Sport, Telekom, Look | F1 TV Pro |
ALONSO la RENAULT F1!!! McLaRENO, stai ca vin!!!