Avancronică F1 India: Vettel şi Alonso, duel la baionetă pentru titlu
Fernando Alonso trebuie să întrerupă în India seria de trei victorii consecutive ale lui Sebastian Vettel pentru a rămâne cu şanse reale în cursa pentru titlul mondial.
Fernando Alonso a pierdut cu două săptămâni în urmă poziţia de lider în clasamentul general după victoria obţinută de Sebastian Vettel în Coreea de Sud.
Pilotul echipei Red Bull Racing a ajuns la trei victorii consecutive şi pare de neoprit din cursa spre cel de-al treilea titlu mondial consecutiv, la adăpostul unui avantaj fragil de numai şase puncte.
În condiţiile în care RB8 s-a dovedit a fi de departe cel mai competitiv monopost al momentului, Ferrari este conştientă că numai un update semnificativ îl va menţine pe Alonso în cursa pentru trofeu. De aceea, după un test în linie dreaptă efectuat în Spania ca urmare a erorilor generate de tunelul de vânt, Ferrari pregăteşte o nouă aripă spate, noi plăci exterioare pentru caroserie şi noi frâne, însă capul de afiş este ţinut de noul sistem de evacuare care a adus deja performanţe majore pentru monopostul lui Felipe Massa în Coreea de Sud.
Rămâne de văzut dacă aceste îmbunătăţiri vor fi suficient de importante pentru a pune în pericol supremaţia lui Vettel, însă Ferrari trebuie să aibă grijă şi la rivalii de la McLaren, care chiar dacă nu mai au şanse reale la titlul piloţilor sunt determinaţi să lupte până în ultima cursă pentru campionatul constructorilor. Britanicii au coborât pe treapta a treia a clasamentului după cursă din Coreea de Sud, fiind surclasaţi chiar de rivalii de la Ferrari, o echipă împrospătată şi de revenirea de formă a lui Massa.
Aparent, acestea sunt singurele echipe care luptă pentru victorie, însă Lotus încearcă să se facă de asemenea remarcată şi promite că va face tot posibilul pentru a-l propulsa pe Kimi Raikkonen în fruntea clasamentului general, în ciuda deficitului semnificativ de 48 de puncte fata de Vettel cu numai 100 disponibile până la finalul campaniei. Între timp, Mercedes pare deja resemnată cu faptul că a rămas pe un solitar loc cinci, însă trebuie să reziste şi presiunii venite din partea celor de la Sauber, aflaţi la numai 20 de puncte în spate.
CIRCUITUL BUDDH
India a debutat în calendarul Formulei 1 anul trecut, iar ediţia inaugurală a fost lipsită în mare parte de spectacol. Acest lucru s-a întâmplat în ciuda faptului că circuitul beneficiază de una dintre cele mai lungi linii drepte din calendarul competiţional, un viraj asemănător cu celebrul viraj opt de la Istanbul şi o a doua linie dreaptă lungă care contribuie la utilizarea sistemului DRS pe parcursul a 62% din lungimea circuitului în regim de calificări.
În speranţa că numărul de depăşiri va creşte în acest an, FIA a menţinut cele două zone de activare a sistemului DRS: prima este pe linia dreaptă de start-sosire, iar a doua pe lunga linie dreaptă dintre virajele trei şi patru, această zonă fiind chiar extinsă cu 80 de metri. Cele două zone de activare au două zone distincte de detecţie, la ieşirea din virajul 15 şi, respectiv, la intrarea în virajul 3.
BUDDH - TUR VIRTUAL DE PISTA
DATE GENERALE CIRCUIT
Lungime tur | 5.125 km |
Numar tururi | 60 |
Distanta totala | 307.249 |
STRATEGIILE PENTRU PNEURI
Circuitul indian este unul dintre cele mai solicitante pentru pneuri ddin calendarul competiţional, însă Pirelli a optat din nou pentru pneurile hard şi soft, aceleaşi utilizate anul trecut, dar cu compoziţii mai moi. De data aceasta, producătorul italian de pneuri a evitat să facă predicţii cu privire la numărul opririlor la boxe, însă cel mai probabil piloţii vor opta pentru strategii cu două schimburi de caucicuuri pe parcursul cursei.
INFORMAŢII METEO
Ploaia este exclusă pe parcursul Marelui Premiu al Indiei de la finalul acestei săptămâni. Potrivit informaţiilor meteo, vremea va fi frumoasă în fiecare dintre cele trei zile ale competiţiei, iar temperatura maximă va urca până la pragul psihologic de 30 de grade Celsius.
REZULTATE ÎN EDIŢIA INAUGURALĂ
Sebastian Vettel a câştigat ediţia inaugurală a Marelui Premiu al Indiei după ce a plecat din pole position, stabilind în acelaşi timp şi recordul de cursă pe un tur de circuit.
STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL INDIEI
- viteza maximă atinsă pe circuitul din India este de 315 km/h, iar viteza medie este de aproximativ 206 km/h;
- cea mai lungă linie dreaptă a circuitului are o lungime de 1.12 km;
- nouă dintre cele 16 viraje ale circuitului sunt de dreapta;
- Vettel este singurul pilot care a obţinut cel puţin patru victorii în acest sezon
- Bernie Ecclestone împlineşte duminică 82 de ani;
PROGRAM
Marele Premiu al Coreei de Sud va avea loc după următorul program, conform fusului orar al României:
Eveniment | Ziua | Ora | Transmisii TV |
Antrenamente 1 | vineri, 26 octombrie | 07:30 | DigiSport 1 |
Antrenamente 2 | vineri, 26 octombrie | 11:30 | DigiSport 1 |
Antrenamente 3 | sambata, 27 octombrie | 08:30 | DigiSport 1 |
Calificari | sambata, 27 octombrie | 11:30 | DigiSport 1 |
Cursa | duminica, 28 octombrie | 11:30 | DigiSport 1 |