Autostrada Transilvania, mai aproape de realitate: contractul pentru ultimul lot a fost semnat
Autorităţile au semnat contractul pentru construcţia segmentului de autostrada Iernut - Cheţani cu o lungime de 18 kilometri din cadrul autostrăzii Transilvania. Lucrările vor dura un an.
Celebra autostradă Transilvania care trebuia finalizată în 2012 de către americanii de la Bechtel este cu un pas mai aproape de finalizare.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a semnat în această săptămână contractul pentru ultimul lot care nu fusese încă "acontat" pentru construcţie. Este vorba despre lotul 2 al autostrăzii Braşov - Târgu Mureş – Cluj - Oradea dintre localităţile Iernut şi Chetani, care are o lungime de 18 kilometri.
Segmentul de autostradă va fi realizat de o asociere formată din companiile de construcţii Astaldi, Max Boegl România, Astalrom şi Consitrans. Proiectarea va dura 4 luni, iar executarea lucrărilor va fi realizată într-un interval de 12 luni, potrivit contractului semnat de cele două părţi. Valoarea totală a lucrărilor este de 437 de milioane de lei fără TVA, iar trei sferturi din sumă este asigurată din fonduri europene.
Contractele pentru celelalte două loturi ale autostrăzii care face legătura între Târgu Mureş, Ogra şi Câmpia Turzii au fost semnate în perioada februarie - martie 2015 şi au de asemenea un termen de execuţie de 12 luni de la începerea lucrărilor.
Nu este ultimul tronson al autostrazii, asa cum reiese din titlu. Este ultimul tronson al sectiunii Campia-Turzii - Targu Mures. De la Oradea la Brasov mai sunt multe tronsoane. De exemplu, de la Bors la Campia Turzii mai sunt vreo 2 unde nu s-a facut absolut nimic inca, iar despre Targu-Mures - Brasov nici nu mai vorbesc. Prin 2030.