Autostrada Bucureşti - Ploieşti: trei benzi pe sens şi trotuare pietonale pentru primii 3 kilometri din Capitală
Cei 3 kilometri de drum care vor lega Bucureştiul de Autostradă A3 vor avea trei benzi pe sens, trotuare şi sistem de iluminare. Lucrările ar trebui finalizate în 2017.
Autostrada A3 Bucureşti - Ploieşti a fost dată în folosinţă fără ca legătura directă cu Capitala să fie realizată, astfel că drumul rapid începe în prezent de la Centura Bucureşti, la kilometrul 7+400. Primii 7 kilometri de autostradă încep de la intersecţia străzilor Petricani şi Fabrica de Glucoză, însă doar porţiunea cuprinsă între km 3+325 - km 7+400 a fost finalizată.
Potrivit unui anunţ făcut de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) cu numai câteva zile înainte de Crăciun, lucrările la primii 3 kilometri vor avea loc în perioada aprilie 2016 - octombrie 2017, iar publicaţia InCont a intrat în posesia unor informaţii cu privire la modul în care va arăta drumul.
Astfel, primii 3 kilometri de autostradă vor avea câte trei benzi pe sens, o bandă de urgenţă şi trotuar pentru pietoni care va fi delimitat de drum printr-un parapet de beton. Autostrada va avea sistem de iluminare şi panouri fonoabsorbante, pentru a reduce zgomotul, în condiţiile în care această porţiune va fi practic în oraş.
La inaugurarea autostrăzii se anticipează că traficul pe Şoseaua Fabrica de Glucoză va creşte semnificativ. Tocmai de aceea, autorităţile trebuie să lărgească drumul la două benzi pe sens, însă lucrările sunt blocate în prezent de procedurile birocratice pentru realizarea unor exproprieri. În plus, contractul prevede şi construirea unui nod rutier pentru autostradă în zona localităţii Moara Vlăsiei.
Tipic romanesc: va pleca dintr-o strada cu o banda pe sens, va avea trei benzi pe sens plus trotuar (?!) si se va continua dupa trei km cu doua benzi pe sens! Noaptea mintii, nu alta! De ce trei benzi, cand doua benzi plus banda de urgenta era de ajuns? O fi fost vreun baiat destept pe al carui teren nu trecea autostrada doar cu doua benzi si atunci s-a ales solutia cu trei benzi pe sens plus trotuar? Chiar si asa, sper ca se va realiza, dar fac pariu ca la sfarsitul lui 2017 nu se va putea circula pe acest sector de autostrada.