Autostrada A3: Restricţiile de 100 km/h au fost eliminate

Publicat miercuri, 12.06.2013 16:22 de Sebastian Toma

Circulaţia pe Autostrada A3 Bucureşti - Ploieşti poate fi derulată cu 130 km/h pe întreaga lungime a segmentului de drum, anunţă un comunicat al Poliţiei Rutiere.

Autostrada A3 Bucureşti – Ploieşti poate fi parcursă integral cu viteza de 130 km/h, anunţă reprezentanţii Poliţiei Rutiere. Pentru cei care nu erau familiarizaţi cu respectivul segment de drum, Autostrada A3 prezenta o secţiune cu trei benzi care avea o limită de viteză de 100 km/h. Autorităţile au motivat respectiva limitare de viteză pe secţiunea respectivă pe fondul lucrărilor derulate pe acel segment. Porţiunea care avea o limitare de viteză de 100 km/h era localizată între kilometrul 15 şi kilometrul 26, echivalentul intersecţiei cu Centura Bucureşti şi a punctului care marchează pe hartă poziţia localităţii Moara Vlăsiei.

În prezent, singurul segment finalizat integral este segmentul Moara Vlăsiei – Ploieşti. Segmentul Bucureşti – Moara Vlăsiei este finalizat parţial, autostrada legând doar Centura Bucureştiului de segmentul care duce spre Moara Vlăsiei. Pe segmentele Ploieşti – Comarnic şi Comarnic – Braşov nu au început încă lucrările, acestea urmând să fie realizate în baza unei concesiuni private pe 25 de ani. Primele două segmente au fost finanţate din bugetul de stat.

Autorităţile au lucrat zece ani să construiască Autostrada A3, timp în care au fost schimbaţi şapte miniştri ai transporturilor. Statul a plătit 470 milioane de euro pentru cei 62 de kilometri de autostradă, ceea ce înseamnă 7.6 milioane de euro pe kilometru. Proiectul a fost lansat în 2002, licitaţia a demarat în 2006, iar lucrările au început efectiv în 2007. Autorităţile au anunţat mai multe termene de finalizare ale Autostrăzii A3, menită să lege Bucureştiul de Braşov şi apoi de Târgu Mureş, Cluj Napoca şi vama Borş (potrivit proiectului), dar data reală de finalizare rămâne un mister, din moment ce nu a fost ales încă un partener pentru construcţia secţiunii care leagă Ploieşti de Comarnic.

Via PolitiaRomână | Sursa Foto

  • Andy, miercuri, 12.06.2013 16:41

    62 km autostrada realizati efectiv in 6 ani = 10 km/an. Inseamna ca in vreo 40 de ani vom avea Bucuresti-Bors finalizata...

  • plutonier capsuna, miercuri, 12.06.2013 17:36

    Asheaaaa.... la naiba si noi dupa care semn mai stam acum sa dam amenda pentru 115km/h pe autostrada?

  • tzenu_bmw, miercuri, 12.06.2013 18:18

    300 de kilometri de autostrada in anu 2013........pe cand nemti si alti vecini de au cate 2-3 mii de kilometri........ adevaru ca suntem rusinea Europei..........si hai sa fim serios......nu e doar vina 'lor' ca fura........e de vina tot ce inseamna ROMANIA........ pe langa ca tiganii ne trag dupa ei(in jos)........romanu nu prea simte nevoie de schimbare......las ca mere si asa..........si mai vrem in europa frate....... uitate ca tigani merg in Londra si ridica corturi in aprcurile centrale si isi fac nevoile in vazul lumi fura dau in cap cersesc............. niste nomazi..........o specie de 'subom' care nici nu vor sa se integreze....... poi io daca eram primaru Londrei automat ceream sa fie luati cu forta(si bataie daca era nevoie)si scosi din oras automat..........si daca mai intrau(din nou) executati cu sange rece.....de la cel mai mic la cel mai mare........... o subspecie de om care ne face tara noastra(si mai)de ras(k oricum suntem) scuze pt. off-topic insa am vrut sa ajung la o concluzie.........Romania e vai de ea........nu are scapare in timp ce Albania,Bulgaria.......si alte tari asemanatoare se ridica pe zi ce trece.........Romania nu are scapare

  • Io., miercuri, 12.06.2013 18:46

    Degeaba au furat milioane de euro ,,ministrii,, astia. In circa 20 ani, jumatate din ei se vor afla deja in cavouri confort 1, in asteptarea...notei de plata.

  • Scrooge, joi, 13.06.2013 01:13

    Mergea un "No speed limit" macar asa de proba pentru un an. Sa vedem daca un segment de autostrada din Romania ar genera accidente din cauza vitezei asa cum cred gainile care ne conduc.

  • Andy, joi, 13.06.2013 12:25

    E un pic fortat sa te compari cu francezii sau nemtii in ceea ce priveste autostrazile. Insa te poti compara cu ungurii care au inceput de la 0 tot dupa 89. Cati km de autostrada au ei si de cate ori e mai mica Ungaria decat Romania. La fel, Cehia e iar un exemplu... In 10 ani bulgarii vor avea mai multi km de autostrada raportati la marimea tarii. Problema e ca la noi in ultimii 23 de ani s-au perindat cam aceeasi politicieni la putere. Au facut practic rocade peste rocade. Faptul ca am intrat in Nato si UE au reprezentat doar conjuncturi ca aveau strainii aveau nevoie de o zona strategica, respectiv o piata de desfacere.

  • taz, joi, 13.06.2013 15:29

    ok, deci acum ii putem spune autostrada acestei bucati Bucureşti - Ploieşti

  • taz, joi, 13.06.2013 15:35

    @Andy: corect, bulgarii ne-o iau inainte, asta si pt. ca nu l-au avut pe Base care a zis ca nu avem nevoiede autostrazi, motiv pt. care a si blocat proiectul cu Behtel, si uite cum romania a dat 800 mil de euro pe nimic si inca vreo 600 pe 100 km finalizati la ora asta tb. sa fie legata constanta de vama bors

  • Kap, joi, 13.06.2013 16:17

    Probabil nu avem nevoie de autostrazi.Primele doua conditii pentru asta ar fi: - drumuri expres cu 2 benzi, giratorii mari in intersectiile importante si centuri pentru localitati medii si mari; - CFR marfa functional, astfel incit mai mult de 50% din marfuri sa mearga pe calea ferata. Poate ar trebui intrebati Bombonel despre Bechtel, Mitrea despre CFR sau Poanta si Oparescu despre centura si legatura A3 cu Bucurestiul. Sau voi astia cu antenele stiti doar sa repetati in cor ca base e de vina?

  • ala, vineri, 14.06.2013 11:16

    Si Garcea ce face acum unde mai sta el cu radaru la panda?! Poate dispare Garcea din tara noastra ca am asa o scarba cand ii vad mai ales la panda imi vine sa vomit!!