Autonomia lui Hyundai Kona Electric a fost recalculată: SUV-ul electric parcurge 449 de kilometri cu o singură încărcare
Organizația independentă care a omologat autonomia SUV-ului electric Hyundai Kona Electric a utilizat o procedură eronată pentru testele în modul urban. Producătorul asiatic a refăcut testele, iar autonomia a scăzut de la 470 de kilometri la 449 de kilometri.
Trecerea la noul ciclu de testare WLTP a reușit să genereze probleme și în cazul organizațiilor care se ocupă de testarea mașinilor. Un calcul bazat pe un ciclu de testare urban mai lung a generat o autonomie mai mare în cazul lui Hyundai Kona Electric.
În primă fază, această problemă a fost identificată de reprezentanții Kia. În momentul în care aceștia omologau un nou vehicul electric au înțeles că valorile de autonomie anunțate pentru Kia e-Niro sunt supraestimate. Au testat încă o dată și au obținut valori mai mici cu până la 30 de kilometri.
Acum, Hyundai a realizat aceeași procedură și a anunțat noile valori de autonomie pentru SUV-ul Kona Electric.
Varianta de bază folosește un motor electric de 135 de cai putere și un acumulator de 39.2 kWh. În momentul prezentării, producătorul asiatic a anunțat o autonomie de 300 de kilometri conform standardului WLTP, însă în urma noilor teste, valoarea a scăzut la 289 de kilometri.
Varianta de top a lui Hyundai Kona Electric are un motor de 204 cai putere, iar bateria de 64 kWh oferă o autonomie de 449 de kilometri, cu 21 de kilometri mai puțin comparativ cu valoarea anunțată în momentul lansării.
90% din cei care folosesc maşina zilnic fac în medie maxim 80 km. Ceea ce înseamnă că toate maşinile electrice acoperă 90% din cazuri zi de zi ale consumatorilor Deja la peste 450 km și cu încărcare rapidă a 80% din baterie acoperă orice nevoie. Singurul lucru de "rezolvat" este preţul. Bine au venit maşinile electrice. Succes la scăderea abruptă a preţului petrolului şi deci benzinei şi motorinei super accizate.