Australia, cursa: Brawn GP, dubla incredibila la Melbourne!

Publicat duminică, 29.03.2009 10:41 de Daniel Popescu

Jenson Button a castigat fara emotii Marele Premiu al Australiei, in timp ce Rubens Barrichello a terminat pe 2 dupa accidentul dintre Kubica si Vettel cu numai trei tururi inainte de final.

Prima cursa a sezonului a adus adrenalina anticipata dupa schimbarile masive de regulament, iar Button si Barrichello au scris istorie pentru Brawn GP, care a devinit prima echipa care castiga o cursa la debutul in Formula 1.

Jenson Button a dominat copios cursa fara sa forteze in mod deosebit, in timp ce coechipierul sau, Rubens Barrichello, a terminat pe locul 2 cu mult noroc, dupa ce a ratat startul cursei.

Brazilianul trebuie sa ii multumeasca pentru acest rezultat lui Sebastian Vettel, intrucat pilotul echipei Red Bull Racing a ratat ocazia de a termina pe locul 2 dupa ce l-a acrosat pe Robert Kubica in timpul unui duel cu pilotul polonez cu numai trei tururi inainte de final.

Podiumul a fost completat total surprinzator de Jarno Trulli, performanta italianului fiind cu atat mai importanta cu cat acesta a plecat din pitlane ca urmare a descalificarii suferite de Toyota in calificari. Abandonul lui Kubica si Vettel i-a permis de asemenea lui Lewis Hamilton sa urce pana pe locul 4 in clasamentul cursei, campionul monidal obtinand o performanta consistenta dupa ce a plecat de pe locul 18 in cursa. Totodata, rezultatul britanicului reprezinta o adevarata gura de oxigen pentru McLaren, echipa ce a intampinat numeroase probleme in dezvoltarea monopostului din acest an.

Timo Glock a completat performanta echipei Toyota prin locul 5, in timp ce Fernando Alonso a terminat cursa de debut pe locul 6. Dupa ce a dominat autoritar antrenamentele, Nico Rosberg a incheiat cursa pe locul 7, reusind insa sa semneze cel mai bun timp pe turul de circuit. La prima cursa in Formula 1, Sebastien Buemi a reusit sa castige ultimul punct pus in joc pentru Scuderia Toro Rosso, demonstrand ca alegerea echipei sale a fost extrem de inspirata.

Campioana mondiala a constructorilor, Scuderia Ferrari, a incheiat prima cursa a anului in acelasi mod ca si anul trecut, Felipe Massa si Kimi Raikkonen abandonand in urma unor probleme tehnice.

Clasamentul complet al cursei este disponibil aici.

FILMUL CURSEI: START LANSAT PENTRU BUTTON

Button a tasnit la start si s-a instalat confortabil pe prima pozitie, insa debutul cursei nu a fost lipsit de probleme pentru Brawn GP. Barrichello a ratat complet startul si a pierdut numeroase pozitii, fiind depasit succesiv de pilotii aflati in spatele sau. Vettel a profitat la maxim de situatie si s-a instalat pe locul 2, insa nu a reusit sa tina pasul cu Button.

Plecat de pe locul 6 ca urmare a descalificarii lui Glock, Massa a castigat trei pozitii in primele viraje, pozitionandu-se in imediata apropiere a lui Vettel. Kubica s-a mentinut cu greu pe locul 4 la capatul unui duel cu Raikkonen, dupa ce finlandezul a incercat sa il depaseasca la capatul unei linii drepte. Plecat in cursade pe locul 5, Rosberg a pierdut si el o pozitie, insa s-a mentinut in fata lui Barrichello.

GURA AURITA A LUI KUBICA

Desi primii clasati nu au avut parte de incidente, previziunile lui Kubica legate de un posibil accident in lant in primul viraj al cursei s-au adeverit in cazul plutonului de mijloc. Nick Heidfeld, Adrian Sutil, Mark Webber si Heikki Kovalainen au fost nevoiti sa intre la boxe dupa ce s-au acrosat in primul viraj din cauza densitatii foarte mari de monoposturi. Primii trei dintre ei au revenit pe circuit pe ultimele locuri, in timp ce Kovalainen a fost nevoit sa abandoneze. In urma numeroaselor incidente si a catorva depasiri, Hamilton a reusit sa urce pana pe locul 8.

FERRARI, LA LOTERIE CU PNEURILE SUPER-SOFT

In timp ce Button a a pus aproape 5 secunde intre el si Vettel dupa numai cateva tururi, pilotii Scuderiei Ferrari au reusit cu greu sa se mentina pe in plutonul fruntas. Atat Massa, cat si Raikkonen au plecat cu pneuri super-soft pentru a beneficia de timpi mai buni la start, insa reversul medaliei a fost reprezentat de degradarea foarte rapida a acestora. Din acest motiv, Rosberg si Barrichello au trecut fara mari probleme de Raikkonen dupa numai cateva tururi, chiar daca brazilainul a atins monopostul F60 pilotat de fostul campion mondial.

Ulterior, Massa a evitat un duel direct cu cei doi intrand la boxe in turul 12 pentru schimbul de pneuri si realimentare. Vice-campionul mondial a fost urmat la interval de doua-trei tururi de aproape jumatate dintre piloti, inclusiv Kubica, Hamilton si Raikkonen, bulversand ordinea in clasament. De acest lucru a profitat, printre altii, si Sebastien Buemi, care la debutul sau in Formula 1 a reusit sa ajunga pana pe locul 7, avand perspectiva de a astiga puncte. Raikkonen a reusit sa recupereze pozitia pierduta in fata lui Rosberg, dupa ce pilotul echipei Williams a petrecut foarte mult timp la prima realimentare cu combustibil. 

REGRUPATI IN SPATELE SAFETY CAR-ULUI

Turul 18 a consemnat al doilea abandon al cursei, dupa ce Kazuki Nakajima a pierdut controlul volanului in virajul 4 al cursei. In turul 19 cei doi piloti ai echipei Brawn GP au efectuat schimbul de pneuri si realimentare, Button si Barrichello alimentand foarte multa benzina, mergand pe premisa unei singure realimentari. Imediat dupa iesirea lui Button de la boxe, comisarii de cursa au decis sa trimita safety car-ul pe pista, intrucat accidentul lui Nakajima a imprasiat pe circuit multe componente ale monopostului Williams FW31.

Spre deossebire de anul trecut, intrarile la boxe nu mai sunt interzise in momentul in care masina de siguranta intra pe circuit, astfel ca pilotii care nu efectuasera prima intrare la boxe au profitat de acest lucru pentru a schimba pneurile si a realimenta cu benzina. La ceva mai mult de o treime scursa din prima cursa a anului, Button a condus plutonul fruntas in fata lui Vettel, Massa, Kubica, Raikkonen si Rosberg, in timp ce Hamilton si Alonso luptau pentru locul 12.

KERS, INGREDIENTUL MINUNE

Cursa s-a reluat in turul 25, pilotii din frunte mentinandu-se pe pozitii fara aparitia unor dueluri incinse cu rivalii. In schimb, Hamilton si Alonso au reusit sa castige fiecare cate o pozitie dupa ce l-au depasit pe Glock, in contextul in care atat britanicul, cat si spaniolul au beneficiat de puterea oferita de sistemul KERS. Adevaratul castigator al primei jumatati a cursei a fost insa Buemi, care a reusit sa ajunga pe locul 8, castigand 5 pozitii fata de momentul startului. Elvetianul a fost insa presat constant din spate de Rosberg, care nu a fost capabil sa profite de puterea suplimentara conferita de monopostul Williams. In spatele celor doi, Sutil a trecut lejer de coechipierul sau, Giancarlo Fisichella, demonstrand din nou ca tanarul pilot german este capabil sa lupte de la egal la egal cu unul dintre veteranii Formulei 1.

LINISTEA DINAINTEA FURTUNII

Cea de-a doua treime a cursei a fost lipsita de spectacol, fiind animata doar de intrarile sporadice ale pilotilor la boxe. In turul 41, Glock a pierdut controlul volanului, iar Raikkonen a profitat de greseala pilotului Toyota pentru a urca pe locul 9. In turul 44, Hamilton a efectuat a doua intrare la boxe, reusind sa revina pe circuit in fata lui Massa. Performanta campionului mondial a fost cu atat mai importanta cu cat acesta a plecat de pe locul 18, in timp ce rivalul sau de anul trecut pentru titlul mondial a pornit in curasa de pe locul 6.

Un tur mai tarziu, Raikkonen a dat emotii mari fanilor sai dupa ce a pierdut controlul volanului si a sters unul dintre zidurile de protectie. Totusi, finlandezul a fost capabil sa continue cursa fara probleme, mentinandu-se in acel moment pe un provizoriu loc 16 dupa intrarile succesive la boxe.

MASSA, FINAL DEZAMAGITOR DE CURSA

Cu numai 12 tururi inainte de final, Felipe Massa a fost nevoit sa abandoneze in urma unor probleme tehnice legate, probabil, de cutia de viteze a monopostului Ferrari. In acelasi timp, Button a efectuat ultima intrare la boxe, fiind nevoit sa concureze in finalul cursei cu pneuri super-soft. Realimentarea cu benzina nu a decurs conform planului, iar englezul a pierdut peste 10 secunde, insa a reusit sa revina in pista pe primul loc. Totusi, Vettel s-a pozitionat la mai putin de doua secunde in spate, oferind premisa unui duel pe finalul cursei.

Turul 50 a oferit un duel electrizant intre Glock si Webber pentru locul 9, pilotul echipei Toyota revenind pe aceasta pozitie dupa ce initial favoritul publicului local reusise sa il depaseasca. Ulterior, Glock s-a luptat roata la roata cu Alonso timp de cateva viraje, oferind un spectacol de buna calitate. Dupa ultima intrare la boxe, Barrichello a revenit pe locul 5, insa a reusit sa urce pe locul 4 dupa ce a trecut de Rosberg. Pilotul echipei Williams a pierdut din turatie pe finalul acestei curse, fiind depasit dupa numai un tur si de Trulli.

CAND DOI SE CEARTA, AL TREILEA CASTIGA

Cu numai trei tururi inainte de final, duelul dintre Vettel si Kubica pentru locul 2 s-a terminat dramatic pentru ambii piloti. Kubica a incercat sa il depaseasca pe pilotul german, care nu a cedat pozitia si l-a acrosat pe pilotul echipei BMW-Sauber. Polonezul a abandonat, in timp ce Vettel a continuat un tur pe circuit pe trei roti, oprind in cele din urma monopostul pe marginea circuitului. Safety car-ul a fost trimis pe pista, intrucat incidentul a lasat numeroase componente pe circuit. Incidentul i-a permis lui Rubens Barrichello sa urce pana pe locul 2, oferind astfel echipei Brawn GP o dubla nesperata la Melbourne.

RAIKKONEN, ABANDONUL NEVAZUT DE NIMENI

Podiumul a fost complet de Trulli, urmat de Hamilton, Glock, Alonso, Rosberg si Buemi, toti profitand din plin de accidentul dintre Vettel si Kubica pentru a-si spori sau obtine cateva puncte suplimentare in clasament. Incidentele de final de pe circuit au pus in umbra abandonul lui Kimi Raikkonen, survenit tot in urma unor probleme tehnice. Totusi, atat el, cat si Vettel si Kubica au fost considerati clasati in clasamentul cursei pe locurile 16, 14 si, respectiv 15, intrucat au parcurs peste 90% din distanta cursei. Locul 9 i-a revenit lui Sebastien Bourdais, urmat de Adrian Sutil, Giancarlo Fisichella si Mark Webber.

Nico Rosberg a realizat cel mai bun timp pe turul de circuit, germanul fiind cronometrat cu 1:27.706 in turul 48 al cursei.

Clasamentul complet al cursei este disponibil aici.

  • alecstm, duminică, 29.03.2009 10:46
    fantastic

    nu vreau sa enervez pe nimeni, dar cei anti Hamilton sa nu tasteze nici un comentariu. Nu degeaba este campion mondial. Frumoasa cursa!

  • andyyy4ever, duminică, 29.03.2009 10:47
    mercedes rulllz

    motorul este mercedes asta ma bucura cel mai tare bv de 10 ori bravooo!!!

  • McLaren, duminică, 29.03.2009 10:48
    Cursa

    Cursa frumoasa. Un bravo enorm catre Mr Newey si pilotului sau Vettel. O masina excelenta si pacat de acrosaj. Vettel si Kubica arata ca se poate si cu masini mai slabe decat BrawnGP. Sa ii aud si pe cei care ziceau ca Hamilton e varza. Hai, incepeti sa comentati

  • BlackLord, duminică, 29.03.2009 10:50
    @#$% Kubica

    Sa-i cada nasu ala mare lu Kubica ca lu' Michael Jackson. Polac prost! :( Vettel

  • diesel08, duminică, 29.03.2009 10:51
    fast & furious:)

    BRAVO BRAWN!Bravo Buton!

  • michelle_b, duminică, 29.03.2009 10:51
    alecstm

    ei, uite ca eu tastez ! sa vad ce imi faci ? ma banezi ? Felicitari BGP si Jense ! Pacat de Vettel, mare pacat ca a gresit. Ferrari mi-au confirmat din nou de ce nu tin cu ei si doar cu Kimi ...

  • sebabaur, duminică, 29.03.2009 10:52
    frumoasa cursa

    cred ca voi doi asteptati atacuri impotriva voastra si nu a lui hamilton:)). bravo lor pentru cum au condus si pacat de kubica si vettel. sper ca nu trebuie sa va certati de pe acum, oricum masinile or sa mai fie upgrad-ate pe parcurs.

  • andyyy4ever, duminică, 29.03.2009 10:53
    o cursa frumoasa hamilton super !!!

    cu o masina nu foarte competitiva dar a facut o cursa super o sa si revina pe parcursul sezonului asa ca go hamilton!!!

  • NeoGalaxy, duminică, 29.03.2009 10:53
    @Kubi + Seba

    Pacat de acel acrosaj. Au condus foarte bine si totusi nu au stiut cand sa se opreasca. In loc de locul 2 si 3... au ramas cu... mersul gratis la boxe. Lewis anul trecut avea 10 puncte, anul asta are mai putine. Si asta in ciuda faptului ca este campionul mondial en-titre. Cred ca spune totul. Ferrari se pare ca vor castiga titlul la constructori iarasi, dar sper sa castige si titlul mondial la piloti desi Jenson pare foarte foarte motivat :) Bafta la toti :)

  • michelle_b, duminică, 29.03.2009 10:54
    BlackLord

    nu a fost vina lui Robert, chiar Vettel insusi a recunoscut ca a gresit. Expresia lui a fost : "sorry, I was an idiot" !

  • alecstm, duminică, 29.03.2009 10:54
    @sebabaur

    poate nu ai observat pana acum, dar nu m-am luat in gura cu fanaticii si nici de acum incolo nu o sa o fac. Doar le ziceam ca nu au dreptate!

  • machopiciu, duminică, 29.03.2009 10:54
    alecstm

    mare cursa pentru hamilton ce sa zic...mult noroc si cam atat. trulli a plecat mai din spate si a iesit pe 3 fara sa fie campion mondial. deci... felicitari brown gp si castigatorului etapei.

  • DRAKo, duminică, 29.03.2009 10:55
    Hamilton genial! Cu cea mai slaba masina a reusit foarte multe depasiri.

    Pacat de Kubica si Vettlel

  • alecstm, duminică, 29.03.2009 10:57
    @machopiciu

    mi-ai luat-o inainte. chiar vroiam sa zic ca si Truli o facut o cursa fantastica.

  • alex_capruciu, duminică, 29.03.2009 10:58
    wow

    nu imi vine sa cred, in sfarsit o cursa plina de neprevazut ! BRAWN GP primele 2 pozitii, sa fie oare 2009 un sezon plin de spectacol ?Oricum una peste alta prima etapa a fost plina de neprevazut si ma bucur sa vad ca podiumul este ocupat de BRAWN GP, Honda cred ca regreta acum iesirea din F1 :P

  • andyyy4ever, duminică, 29.03.2009 10:58
    machopiciu ..mare cursa pentru hamilton ce sa zic...mult noroc si cam atat. trulli a plecat mai din spate si a iesit pe 3 fara sa fie campion mondial. deci... felicitari brown gp si castigatorului etapei.

    ce sa zic si norocul face parte din cursa se mai intampla

  • BlackLord, duminică, 29.03.2009 11:00
    Kubica zis "Retardinio"

    ..."nu a fost vina lu' Kubica"... da cine sula s-a inghesuit sa-l scoata pe Vettel cu marlanii d'astea periculoase. Nu se suporta pe 3... ia d'aici 15 acu! Sa-ti mearga la suflet #$%# nasu' ala mare!

  • DRAKo, duminică, 29.03.2009 11:00
    Pentru toti anti-Lewis, ca sa nu va iau pe rand

    Cred ca trebuie sa fi foarte stupid si idiot (sa nu zic prost si frustrat) ca sa poti sa afirmi ca Lewis a avut noroc in aceasta cursa, sau pt unii depasirile inseamna noroc? Cum poti sa numesti noroc faptul ca omul a facut o gramada de depasiri cu o masina de clasa a doua?

  • Huricanne, duminică, 29.03.2009 11:02
    Australia, cursa: Brawn GP, dubla incredibila la Melbourne!

    Chiar m-a surprins ieri in calificari clasarea pe primele doua pozitii a celor de la Brawn GP , si dupa ziua de ieri am stiut ca unu din ei va iesi pe primul loc , dar primele doua locuri ....oricum e surpriza inceputului de sezon sa vedem ce vor face in continuare !

  • alecstm, duminică, 29.03.2009 11:03
    @DRAKo

    yep. Mai ales in primele 10 ture (cat au tinut pneurile super soft). Trulli oricum avea o masina mult mai buna decat Hamilton.

  • sebabaur, duminică, 29.03.2009 11:04
    si totusi hamilton

    eu zic doar atat de hamilton s-a bagat gratuit in fata lui massa desi masina mclaren e mai buna decat masina ferarri

  • diesel08, duminică, 29.03.2009 11:05
    ham..

    n-am vazut nimic genial la ham:),daca cineva poate fi credidat cu o cursa genial facuta atunci putem sa-l nominalizam pe Trulli si chiar pe Vettel.Brawn este cea mai buna masina de pe circuit.Si sunt convins ca nu vor sta pe loc.Ferrari mai greu.Inginerii mai valorosi nu mai sunt in curtea lor:)

  • machopiciu, duminică, 29.03.2009 11:05
    @DRAKo

    ce mari depasiri a reusit hamilton man (si aici ma refer la depasiri ala altor masini mai bune)? da sunt de acord ca norocul face parte din sport dar sa nu il preaslavim acum pe hamilton ca a facut o cursa fenomenala. bravo lui a iesit pe 4 desi nu spera la vreun punct. dar personal nu mi s-a parut ceva iesit din comun...si dupa cate ziceam Trulli a facut o cursa si mai si dar de el nu zice nimeni nimic.

  • wolful, duminică, 29.03.2009 11:07
    marele circ

    Am asistat la un numar de circ in turul 18. Au fost necesare doua tururi pentru ca mercedesul cu girofar sa iasa pe circuit, intamplator in spatele lui Button. La incidentul cu Vettel si Kubika s.a scos imediat acel Mercedes. Au castigat smecherii. Daca se da castig de cauza constestatarilor Hamilton a castigat cursa. Vettel a aratat ca este crudut. Pacat ca nu s-a multumit cu locul 3. Cred ca Robert ar fi castigat. Hamilton a facut maximul ce putea face cu ce are. Dar sa nu uitam, in afara de Alonso, pe un Renault slab, nu a depasit in cursa pe nimeni, a profitat de abandonurile acelora. Norocul este un factor care poate influenta multe. Sa nu uitan de Buemi, la prima cursa este in puncte cu Torro Roso. Ferrariurile au ce a recunoscut Domenicali, probleme cu fiabilitatea. Pacat ca Vettel l-a oprit pe Kubika si astfel a facut jocul smecherilor de la Brown. Sunt sigur ca acolo este ceva ascuns. Nu suntem la Opereta. Prea merge bine pentru o masina care acum o luna jumate nu stia nici ce motor va folosi.

  • sebabaur, duminică, 29.03.2009 11:08
    ca de obicei

    comentatorii TVR abonament au fost la furat si ne-au povestit de marinescu atunci cand pe circuit se intampla ceva interesant. Shame on you TVR, ne luati banii degeaba si lasati doi paraleli sa comenteze de parca n-ati avea internet si nu s-ar putea face comentarii calificate.

  • NeoGalaxy, duminică, 29.03.2009 11:08
    @Drako

    " Pentru toti anti-Lewis, ca sa nu va iau pe rand de DRAKo 29.03.2009, 11:00 Cred ca trebuie sa fi foarte stupid si idiot (sa nu zic prost si frustrat) ca sa poti sa afirmi ca Lewis a avut noroc in aceasta cursa, sau pt unii depasirile inseamna noroc? Cum poti sa numesti noroc faptul ca omul a facut o gramada de depasiri cu o masina de clasa a doua?' Masini de clasa a doua nu exista, dar la intelect de clasa a doua este pe primul loc. Lewis a facut exact 4 depasiri. Pique saracul era mai incet, lui Felipe i-a iesit in fata iar restul de 2 au masini mai slabe ca el. Daca este destept si-ar face griji pentru ca in mod normal cel care castiga Australia castiga si titlul... repet... anul trecut a avut noroc anul asta, mai vedem. Iar masina a fost foarte rapida cu putina benzina cam ca si masinile Ferrari. Deci forma din teste a fost doar ca sa amageasca lumea. Sau s-au amagit pe ei pentru ca Brown ii cam rupe. Si asta cu motorul lol :)))) Ceea ce este foarte comic :)

  • Replikate, duminică, 29.03.2009 11:10
    Vettel

    Vettel sa-si dea 2 palme

  • BurningFlame, duminică, 29.03.2009 11:10
    ... lewis, n-am cuvinte :)

    plecat de pe 18, 8 abandonuri in fata lui, terminat pe 4, deci 6 pozitii recuperate, un geniu ce sa zic :)) + ca daca priviti cu atentie o sa vedeti ca pozitiile 3, 4 si 5 au plecat de pe ultimele locuri, deci e clar ca undeva s-a creat o "fereastra" pentru ele pentru a ajunge in fata, probabil safety-car-ul le-a dat un imbold la momentul potrivit!

  • viduka, duminică, 29.03.2009 11:13
    ?????

    vettel si kubica nu trebuia sa primeasca -20 ca doar nu au terminat cursa ??

  • diesel08, duminică, 29.03.2009 11:13
    wolful

    Nu d-le,cei de la Brawn stiu ceva mai multa matematica,nu e nicio smecherie acolo,este doar..INGINERIE!;)

  • ovidiurusnac, duminică, 29.03.2009 11:14
    clasamentu

    1 Jenson Button Brawn-Mercedes 2 Rubens Barrichello Brawn-Mercedes 3 Jarno Trulli Toyota 4 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 5 Timo Glock Toyota 6 Fernando Alonso Renault 7 Nico Rosberg Williams-Toyota 8 Sebastien Buemi STR-Ferrari 9 Sebastien Bourdais STR-Ferrari 10 Adrian Sutil Force India-Mercedes 11 Nick Heidfeld BMW Sauber 12 Giancarlo Fisichella Force India-Mercedes 13 Mark Webber RBR-Renault 14 Sebastian Vettel RBR-Renault 15 Robert Kubica BMW Sauber 16 Kimi Räikkönen Ferrari Ret Felipe Massa Ferrari Ret Nelsinho Piquet Renault Ret Kazuki Nakajima Williams-Toyota Ret Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes

  • daniel.popescu, duminică, 29.03.2009 11:14
    @viduka

    Vettel, Kubica si raikkonen au parcurs peste 90% din distanta totala a cursei, motiv pentru care sunt considerati clasati.

  • marianescu, duminică, 29.03.2009 11:14
    cum ma asteptam...

    ...o cursa pe masura asteptarilor, plina de suspans, incidente, SPECTACOL, cu Brawn in frunte! Ma asteptam si la Hamilton sa arate ca e campion (s-a batut si a mers f bine toata cursa cu o masina clar inferioara), dar Ferrari si Williams au fost surprizele dezamagitoare... Pacat de Vettel si Kubica, dar ca sa fii pilot trebuie sa ai si ratiune, discernamant! Sunt tineri, or sa invete ceva din asta. Altfel - super cursa, mega-spectacol, mai ales ca am scapat de Miki. Comentatorii BBC sunt fantastici! Bafta mai departe tuturor!

  • vio_bbc, duminică, 29.03.2009 11:15
    toyota

    toyota si cu aripa spate refacuta si cu pornirea de la linia boxelor au terminat in puncte si chiar pe podium, Hamilton sa se ascunda ca daca nu avea KERS nu facea mai mult de trei depasiri. a depasit doar masini fara KERS si Piquet... mai are de demonstrat... Shumi a facut dintr-o echipa de pluton(Ferrari), o echipa iubita in toata lumea.

  • alex_capruciu, duminică, 29.03.2009 11:15
    @Replikate

    :)) pe langa alea 2 palme nu vreau sa stiu cate mai primeste de la echipa

  • angusyoung, duminică, 29.03.2009 11:20
    super cursa

    iata ca gp-ul australian nu se dezminte nici de aceasta data,confirmand inca o data ca este cel mai spectaculos circuit din f1.a fost o cursa spectaculoasa,ceea ce dovedeste inca o data ca f1 este la fel de frumoasa si cu alti protagonisti nu numai cu favoritii.ma refer si la piloti si la constructori.nu vreau sa caut scuze celor de la ferrari si mclaren,dar cred ca cele 2 echipe platesc tribut luptei ptr titlurile mondiale de anul trecut in sensul ca nu au avut suficient timp sa se concentreze asupra monoposturilor de anul acesta in comparatie cu celelalte echipe.felicitari invingatorilor,speranta invinsilor.

  • wolful, duminică, 29.03.2009 11:21
    o fi Diesel O fi

    Daca nu e smecherie de ce a stat masina cu girofar pana a schimbat Butonul gumele? A doua oara a iesit imediat! Spre sa gresesc eu dar inginerie stiu si altii. Cei de la Red Bull, care daca se scotea corect masina cu girofar aveau pe Sebi in fata si nu se mai lovea cu Kubika si asta era acum in puncte si nu in decor. Era imperios necesar ca Brown-urile sa castige. De ce???? Cine este in umbra lui Brown, pentru ca se stie a cumparat de la honda echipa cu 1 USD

  • chiuchean, duminică, 29.03.2009 11:22
    Cursa si tricoul :))

    Cursa a fost buna , concursul Automarket ..... o iluzie....eu inca mai astept tricoul castigat anul trecut la MP al Italiei.

  • diesel08, duminică, 29.03.2009 11:22
    Vettel va fi iertat;)

    Vettel un candidat sigur la titlu.Remarcabil si fair-play-ul lui.Altii,au facut gafe cel putin similare,vezi sezonul 2008,si n-au catadicsit sa recunoasca,dimpotriva.

  • ally_great, duminică, 29.03.2009 11:25
    Ce cursa

    Ce nebunie! Nu pot sa exprim mai mult decat bravo Jenson & Brawn (GP si Ross), greseli si ambitii prostesti din partea lui Vettel si Kubica, dezamagire Ferrari, sclipire pe ici-colo a campionului, un Alonso parca "sters" si un debut in puncte pentru Buemi. Astept cu mare interes cursa urmatoare. Se pare ca sarea si piperul sunt asigurate, sper sa nu primim vegeta:))

  • diesel08, duminică, 29.03.2009 11:25
    wolful

    nu sunt prea multi de "daca" in retorica ta?probabil si acrosajul suferit de bari a fost gandit,nu-i asa?Ca toate celelalte incidente de pe circuit,care,evident nu au intamplatoare:).Sa fim seriosi.

  • marianescu, duminică, 29.03.2009 11:26
    Trulli, Button si Hamilton...

    ...dupa parerea mea, oamenii pozitivi ai cursei de azi. E clar ca unii au avut si noroc, DAAAR - f important! - sa nu uitam ca acest "noroc" al unora inseamna, de fapt, nestiintza, prostia si inferioritatea celorlalti! PS: hai sa fim seriosi, cine poate afirma ca pe Hamilton l-a pus pe 4 doar "mana divina"?! De ce nu a fost acolo... Massa (de exemplu)?! Hai sa nu ne mai iritam de sansa si calitatile celor care nu ne plac!

  • me_najanaja, duminică, 29.03.2009 11:28
    pt anti tvr-isti

    asa e comentariul este varza,dar ati dorii sa nu mai platiti amaratul de abonament care oricum vine cu lumina si sa platiti sa spunem in sistem PPV? ar fi tare atunci,oare cati s-ar mai uita la calificari si la cursa,etapa de etapa,eu zic long live miky,e bine ca vedem 'moca' cat despre cursa am zis ieri ca brawn vor ocupa locurile 1-2,trulli a fost fantasitc azi,pacat de vettel,felicitari castigatorului :)

  • wolful, duminică, 29.03.2009 11:28
    daca? diesel

    Nu judec ce fac altii pe circuit.! Eu analizez ce fac oficialii! care prin modul lor de lucru influenteaza rezultatele.

  • diesel08, duminică, 29.03.2009 11:33
    wolful

    Eu te inteleg,dar nu putem in morisca nesfarsita a speculatiilor.Button a castigat pe pista.Pole si cursa castigata.

  • wolful, duminică, 29.03.2009 11:38
    Berrichello si diesel

    dac este sa facem povesti fantastice Barrichello a adormit la start, corect, si dupa aia a intrat in Weber parca fara nici o jena si a declaansat infernul ala de la start. Anul trecut pentru manevre similare unii piloti au fost exclusi din clasament sau au primit macar un DRIVE... dinala. sau il credem ca a fost impins de la spate de un Mercedes??????

  • marianescu, duminică, 29.03.2009 11:42
    @me_najanaja

    Ce tot spui acolo?! ca eu nu inteleg... Esti fan Miki? Nici o pob, sa fii sanatos! Dar sa te intreb ceva: preferi sa vezi ceva "moca" si de proasta calitate sau ceva tot "moca" si incomparabil mai bun calitativ si la un alt nivel profesional? Tu nu stii ca s-a inventat internetul?!

  • me_najanaja, duminică, 29.03.2009 11:51
    marianescu

    nu sunt fan miki si stiu ce inseamna o transmisie de calitate (itv) dar nu se compara tv-ul cu net-ul,oricum tu unul ai fi dispus sa platesti zeci de euro pt a viziona o cursa?daca da inseamna ca ai de unde :)) eu unul nu prea am asa ca ma multumesc cu jalea asta de miki care bea cafea cu schumi si face turul de recunoastere cu hamilton :))

  • sebabaur, duminică, 29.03.2009 11:53
    @me_najanaja

    cursa pot sa o vad moca si de la altii mai profesionisti dar daca tot platesc abonament ar trebui sa am parte la noi de o transmisiune de calitate si nu sa ma uit la straini

  • hasu, duminică, 29.03.2009 11:53
    hamilton

    ce mare brinza a facut hamilton in afara de faptul ca a profitat de abandonuri ?uitati-va citi din fata lui au abandonat si o sa vedeti care este cistigul real.In schimb Vetel a abandonat pentru ca a inceput sa-l copieze pe Scumacher. Cit despre Ferrari sint zero.Asta ca sa-l regrete pe BRAWN,TODT siceilalti de care si-au batut joc.PACAT DE PILOTII LOR CARE SINT VALORI.VAI DE MAMA LOR DE BROSCARI.

  • marianescu, duminică, 29.03.2009 12:00
    @me_najanaja

    Fratele meu, hai sa-ti dau eu o solutie (daca nu te-ai gandit pan acum la asta): imaginea de la TVR, iar sunetul si comentariile de pe net - transmisia BBC! Deci... nu trebuie sa-ti chinui okii cu pixeli. ;o)

  • Alexandra1710, duminică, 29.03.2009 12:02
    @ferrari

    ar trebui demisi toti inginerii.adica BGP vine de nicaieri si in cateva sapt fac o masina care ia victorie si loc 2 in prima cursa????ferrari ce au pazit?tin cu kimi dar nu si cu ferrari.pentru ca au dovedit ca sunt...mai bine nu zic. 0 puncte ma???adica 0 puncte?sa va fie rusine.pilotii nu au nicio vina.

  • me_najanaja, duminică, 29.03.2009 12:10
    marianescu

    ok frate,merci,raman dator :)) adio miki :))

  • NeoGalaxy, duminică, 29.03.2009 12:11
    @Alexandra1710

    Brown lucreaza de peste 18 luni la masina asta :)))) In timp ce altii se bateau pentru titlul mondial :))) Este doar prima cursa, eu zic sa le asteptam pe restul. Ferrari o sa mearga mult mult mai bine. McLaren au mers mai prost, iar BWM si Red Bull la fel. Adica au mers bine dar nu au stiut sa protejeze punctele. Cine tine cu Kimi trebuie sa tina si cu Ferrari. Ferrari este Kimi si Kimi este Ferrari. Nu sunt fiecare cu partea lui ci sunt o echipa. Cred ca nu prea intelegi cum sta treaba cu echipele. Echipele sunt ca o familie.

  • Alexandra1710, duminică, 29.03.2009 12:14
    @neogalaxy

    da?si cine zice ca nu poti tine cu un pilot?am tinut cu el inca din 2001.nu am fost nici fana sauber si nici mclaren.iar fana ferrari nu voi fi niciodata.si nu,ferrari nu e kimi si nici kimi nu e ferrari.de exemplu,o sa spun ca mi-a parut fff rau cand a plecat kimi de la ferrari.mclaren sunt pentru mine o echipa de profesionisti.

  • marianescu, duminică, 29.03.2009 12:22
    Alexandra1710

    ...si tuturor cu replici gen "Brawn GP vine de nicaieri": ei bine, echipa asta (fosta Honda), tot anul trecut a lucrat la ACEASTA masina, sacrificand sezonul respectiv pentru acesta! Cand Honda "tragea sa moara" treaba era cam terminata, masina pusa la punct, moment in care Brawn a preluat echipa, s-a facut intelegerea cu Mercedes ptr motoare si... here they are! Deci nu vad de ce va mirati atata... Si daca s-ar modifica acel "difuzor" mult discutat, tot rapizi ar fi, masina e f bine conceputa!

  • Alexandra1710, duminică, 29.03.2009 12:24
    @marianescu

    de ce ne miram atata?daca iti ziceam in 2008 ce vor face astia in 2009 pe pariu ca ma injurai?

  • diesel08, duminică, 29.03.2009 12:28
    kimi-mclaren

    da,probabil de aceea mclaren are mai atat de multe titluri la constructori..iar kimi si-a castigat titlul la piloti tot cu..mclaren:)

  • Alexandra1710, duminică, 29.03.2009 12:40
    @diesel08

    nu e vorba de titluri.ci de fair play'ul propriu zis.care la ferrari lipseste cu desavarsire.

  • diesel08, duminică, 29.03.2009 12:42
    @ Alexandra1710

    da,asta e altceva:)

  • angusyoung, duminică, 29.03.2009 12:49
    NeoGalaxy

    omule uite ca si eu sunt fan kimi,dar nu sunt fan ferrari.si ca noi mai sunt multi altii chiar si pe aici pe site.de fapt majoritatea fanilor lui kimi nu sunt obligatoriu fani ferrari.lucrurile sunt complicate si nu vreau sa intru in polemica cu nimeni.eu am fost fan mclaren de vreo 20 de ani.adica de la senna si prost incoace.dupa ce a plecat kimi de la ei este nu m-au interesat la fel de mult ca inainte.si nu-mi pare rau de asta.ptr ca observ ca gentelmanul ron denis a inceput sa imprumute de vreo 2 ani incoace o gramada de obiceiuri proaste de la ferrari.scandaluri de spionaj. sprijinul pe care mclaren il acorda aproape neconditionat lui hamilton in detrimentul lui alonso si kova ma face sa nu il mai respect pe denis.tocmai el care era un exemplu de fair play si care si-a dorit intotdeauna sa aiba piloti egali precum senna si prost.

  • angusyoung, duminică, 29.03.2009 12:54
    inca ceva

    intrebati-i pe fanii ui alonso daca sunt obligatoriu si fani renault.sincer eu nu cred.dar sunt sigur ca l-ar urma oriunde fara sa stea pe ganduri.

  • marianescu, duminică, 29.03.2009 13:00
    breaking NEWS: "Trulli's third place under investigation"

    si acum, celor care pun doar pe seama norocului pozitia lui Hamilton: soarta e de vina ca Trulli a pierdut controlul si a iesit "la iarba"?! Tot norocul lui Hamilton e de vina ca a fost depasit in timp ce safety-car-ul era pe pista? :o))) Cu toate astea, imi pare rau de Trulli, chiar a luptat cursa asta, nu inteleg cum de a facut manevra asta...

  • bogdan_197, duminică, 29.03.2009 13:00
    Ferrari:)))

    Deci contestatarii lui " HAM HAM "... ciocu` mic ! Vorba idiotului de Becali : miauuuuuuuuuuu , miauuuuuuuuuuu . Ferrari vai steaua lor de distrusi . Acum se vede stofa lui Hamilton , nu dgeaba e WC . Isi revine el pana la cursa urmatoare...cat sa`l tina chilotii si pe Brawn . Ferrari:)))))))))))) Ce gluma buna:))))

  • Join, duminică, 29.03.2009 13:20
    ??????Ferraristiilor???

    voi cei care il subestimati pe hamilton uitati de ce a fost in stare massa cate deapasiri a facut in aceasta cursa ???ferrari sunt cea mai slaba echipa in momentu de fata din F1!!!

  • CatalinF1, duminică, 29.03.2009 13:34
    Impresii..

    NU pot felicita cele 3 echipe care sunt inca suspecte, totusi, toate consideratia daca decizia le va fi favorabila. Hamilton a facut o cursa excelenta in raport cu forma arata in antrenamente si calificari; nu a gresit si a profitat de orice oportunitate. Din punctul meu de vedere este cea mai buna cursa a lui in F1 pentru ca scoate in evidenta pilotul, aflat pana acum in umbra bunelor performante ale monopostului. Alonso si/sau Renault au dezamagit in raport cu asteptarile lor si cu performantele din ultimele teste. Kubica si Vettel - cursa excelenta cu exceptia greselii lui Vettel. II includ pe ambii intrun top 5 personal (alaturi de Alonso, Kimi si Hamilton).

  • pantera, duminică, 29.03.2009 13:37
    Incredibil???!!!!

    A fost gestul comisarilor, ce nu au lasat sa iasa safety car-ul, pt. a facilita intrarea la boxe al lui Button. Ca sunt interese si la acest nivel nu ma mira.

  • marianescu, duminică, 29.03.2009 13:40
    Verdict FIA: Hamilton: P3!

    "Following a stewards' inquiry, Jarno Trulli has been stripped of his podium finish in the Australian Grand Prix. The FIA officials ruled that the Toyota driver overtook Lewis Hamilton under the safety car, after losing third position to the world champion by running off the track."

  • michelle_b, duminică, 29.03.2009 13:47
    NeoGalaxy

    as vrea mult de tot sa vad cine ma poate obliga sa tin cu Ferrari sau cine imi poate interzice sa tin cu Kimi ! nu am fost si nu am sa fiu niciodata fan Ferrari [care acum sunt doar umbra echipei care a fost daca ar fi sa o spunem pe cinstite si care in ultimii ani efectiv isi saboteaza singuri pilotii]. Am fost fan Kimi pe vremea cind era la McLaren, sunt acum si [cum am mai spus] am sa fiu si daca va fi la Force India. In plus, optiunile fiecaruia sunt personale si ma indoiesc sincer ca ar putea fi infuentate de teorii absurde sau ingradiri rigide. Spunind "teoria" echipei ma indoiesc sincer ca ai sa schimbi optiunea cuiva. Kimi NU e Ferrari [si e evident si pentru un copil de gradinita, din cauza asta a si fost dat deoparte in echipa]. Nu intru in polemica cu tine, dar crede-ma, imi doresc mult sa vad cine ma poate forta sa tin cu Ferrari ... [ca o paranteza, mi-as dori mult de tot, si cel mai mult pentru Kimi, sa plece de la echipa asta, care in opinia mea nu-l merita, ba mai mult l-a transformat in ceea ce este azi - si nu e de lauda]

  • michelle_b, duminică, 29.03.2009 13:54
    bogdan_197

    "Acum se vede stofa lui Hamilton , nu dgeaba e WC" - keep up the good work !! Pentru tine si ceilalti useri care ne depasesc noua, celor mediocrii in exprimare si gindire, IQ-ul si cultura am urmatorul mesaj : "Punind aceasta situatie intr-o astfel de lumina si tinind cont de sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludeaza meandrele concretului. Identificarea arhetipurilor metafizice din comm-ul tau se limiteaza la a topografia orizontul de concepte constiente prin care tu iti organizezi viziunea. Identificarea arhetipurilor psihologice presupune insa studierea ritmurilor organice si a fantasmelor inconstiente care conduc elucubatia, de multe ori fara stirea sau impotriva vointei autorului" Ham Ham is the best ! Hai Steaua ! Hai Dinamo! Viva Adi Minune si Costi Costita ! Sa curga bericile ! Ah, si ... la cratita cu muierile !

  • angusyoung, duminică, 29.03.2009 13:59
    michelle_b

    iarta-i michelle ca nici ei nu inteleg ce scriu,ce zic si ce fac.

  • marianescu, duminică, 29.03.2009 14:04
    :o))))

    michelle, esti.... criminala, chiar vrei sa omori oamenii cu rasul?! Esti "iliesciana", iar eu sunt pe jos, nu mai pot de ras! :o)))))))))))))))) vb aia: LOLiciosi muuuulti!!!

  • f1_alonso, duminică, 29.03.2009 14:04
    Hi,

    Tin sa amintesc ca nu degeaba am spus ca Hamilton va face surprize,mai ales ca a plecat de pe pozitia 18 .sunt fan alonso dar pot spune ca putea sa mearga mai bine dar masina este proasta rau[sper sa plece de la renault],din cate stiu alonso a avut posibilitatea de a fi la Brawn Gp ,numai daca ar fi venit la sfarsitul campionatului 2008.Acum asta este sunt multumit de cursa disputata la Melbourn,pot spune ca este mai bine asa cu noul regulament dar cu o nota slaba la design masinilor 09.O zi buna de Duminica.....

  • f1_alonso, duminică, 29.03.2009 14:06
    1 s...

    As vrea sa dau nota 10 cu + echipei Brawn Gp,a aratat echipelor tari ca se poate cu regulament dur ,pot castiga numai pilotii buni si tari...........

  • michelle_b, duminică, 29.03.2009 14:10
    angusyoung

    pai i-am iertat si ignorat si imi este clar ca si cristalul ca nu sunt vinovati. dar spamul frecvent si mai ales calitatea exprimarii [ca ideile din el nu pot sa ma deranjeze bazindu-ma pe faptul ca stiu ca nu sunt vinovati] a inceput sa devina TOO MUCH. ca nu poti posta coerent, ca ai greseli de spelling [cine nu are ? lolicel, eu am din plin :D], ca esti exaltat, ca numai tu ai dreptate, inteleg. pot intelege. ce este beyond my comprehension este folosirea de cuvinte de o inalta tinuta estetica si intelectuala, gen "ma", "ba", cuvinte cu terminatia "u" si eventual un apostrof [doar stim limbi straine, de ce sa nu le folosim daca si ei le folosesc ?] + toata gama de "ciocuri", "bizoni" "si alte cuvinte scoase din codul bunelor maniere.

  • diesel08, duminică, 29.03.2009 14:19
    bogdan_197

    indiferent al cui fan esti,mi se pare ca te exprimi admirabil:),esti pasional si cred ca echipa ta favorita te merita cu adevarat:)

  • diesel08, duminică, 29.03.2009 14:22
    michelle_b

    ca tot vorbim de "speeling",de unde si pana unde acest mereu "loliceil"..ma ia pe sira cand il vad:)))

  • diesel08, duminică, 29.03.2009 14:24
    erata-spelling:))

    haha

  • michelle_b, duminică, 29.03.2009 14:37
    diesel08

    simplu: un "lol" e tare si se aude puternic. Un lol-icel e un ris mai putin sonor. Poate fi zimbet sau un ris mai elegant :P. Mai sunt lol-icei tavaliti [rofl] sau lol-icioi - astia sunt deja hohote. E un tic "scriptic" cu care [probabil] exasperez lumea :D. Ah, si mai exista col-icelul [cind pling citind unele comm-uri] + versiunile sale.

  • diesel08, duminică, 29.03.2009 15:30
    michelle_b

    fitoasa treaba:))),biata limba asta romaneasca...

  • Cyrus, duminică, 29.03.2009 15:42
    Mda...

    Bravo Brawn GP ! Bravo Hamilton si Toyota. Imi pare rau pt Vetel, cred ca Kubica a riscat prea mult cu acea depasire, Vetel nu mai avea cum sa evite si a fost si foarte fair-play dupa. Singura lui optiune probabil ar fi fost sa se lase depasit de Kubica, dar care nu prea se potriveste acestui sport... Rosberg dezamagire - dupa cum a mers in antrenamente si calificari asteptam mai mult de la el. La fel si Alonso. Burdais la fel, se pare totusi ca nu-si merita locul Ferrari are 2 piloti buni, probabil singura echipa cu cea mai buna echipa de piloti, capabili sa lupte pt victorii, dar se pare ca echipa n-a invatat prea mult din greselile de anul trecut

  • Alexandra1710, duminică, 29.03.2009 15:54
    @ferrari

    da,e echipa care nu stie sa aprecieze pilotul care i-a facut campioni mondiali in 2007.that is...

  • Cyrus, duminică, 29.03.2009 16:28
    Surpriza :(

    Se pare ca Hamilton a incetinit foarte mult intentionat pentru a fi depasit de Truli sub Safety Car. Rusine !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! M-am grabit sa-l laud pentru cursa buna, dar e un MAGAR. Acum chiar o sa-l urasca toti pilotii si nu numai. Si sper sa nu scape asa usor

  • NeoGalaxy, duminică, 29.03.2009 16:41
    @Alexandra1710

    Mai ai multe sa inveti despre oameni copila. Nu Kimi i-a facut campioni pe cei de la Ferrari si nu Ferrari l-au facut campion. Au lucrat impreuna si s-au vazut roadele. Nici nu este de mirare ca Romania este un dezastru cu atatia mancatori de seminte pe aici. Bravo, asta este populatia Romaniei... si te mai miri ca nimeni nu ne doreste nicaieri. Oricum 'frumoase" comentarii mai sus.

  • mircea, duminică, 29.03.2009 17:14
    @bogdanovic58

    Problemele de acest tip se rezolva pe mailul oficial, nu aici. Il gasesti in regulament. Multumesc.

  • Jhonnyp82, duminică, 29.03.2009 17:16
    Suspect

    Oare pozitionarea celor 2 piloti de la BrownGP este pe merit sau nu, eu cred ca a fost intamplatoare si sa spunem lucurilor pe lume aratati-mi si mie o echipa debutanta(in orice sport cu motor) si din prima etatpa sa castige ,nu cred ca sa mai pomenit.Abia astept cursa viitoare sa vad daca intradevar masinile de la BrownGP pot face fata cu adevarat,dar nu cred .Sa avem in vedere totusi scandalul facut de cele 7 echipe asupra celor de la BrownGp,Toyota si Wiliams precum ca ar fi utilizat (exploatat) altfel caroseria decat cea prevazuta de regulament, cred ca o sa cada capete.

  • Alexandra1710, duminică, 29.03.2009 17:17
    @neogalaxy

    nu vreau sa intru in polemici cu tine si de aceea nici nu o iau in considerare parerea ta.pentru ca m-ai exasperat cu echipa ta.se vede ca esti fan ferrari din ala ce nu vede decat inainte.ce nu pricepi tu insa e ca nu toti fanii lui kimi sunt si fani ferrari.pentru ca nu se poate.si o sa ma fac ca nu am vazut faza cu mancatorii de seminte si restul...

  • Sebi, duminică, 29.03.2009 17:32
    Brown GP o gluma buna

    Daca va uitati pe clasament se observa ca cele 3 echipe incriminate o avut cam toate rezultate bune, deci sigur ii ceva in neregula cu ele, poate ca Brown au avut avantajul motoarelor Mercedes da eu as astepta decizia FIA care pana acuma a sunat cam asa: O sa discutam contestatiile dupa 5 aprilie pentru a nu incepe sezonul fara 3 echipe, deci sunt sanse mari sa fie depunctate. La cat de strict e regulamentul, masinile sunt foarte apropiate iar orice abatere poate face diferenta in cursa.

  • bogdanovic58, duminică, 29.03.2009 17:32
    @Mircea

    Ok. Am trimis un mail. merci bobo

  • preotu_constantin, duminică, 29.03.2009 19:12
    mari surprize in cursa de la MELBOURNE

    Surprinzator BUTTON si felicitari din partea mea pentru el. Faptul ca a profitat de pe urme accidentului dintre VETTEL si KUBICA este o mare realizare. Daca vacontinua asa si la urmatoarea cursa va avae o optiune foarte serioasa la castigarea Campionatului Mondial al Formulei 1.

  • CatalinF1, duminică, 29.03.2009 21:44
    Dupa 14 aprilie o sa ne lamurim

    care echipa este favorita. Am citit pe alte site-uri ca Briatore, in momentul plangerii impotriva celor 3 echipe cu difuzoare sf, a spus ca Renault a testat in tunelul de vant un astfel de difuzor si fara nici o alta modificare au castigat 14% de aparare aerodinamica pe puntea spate. O optimizare a intregii placi + difuzoare + altele ar putea duce la un 30-40% in plus pentru apasare aerodinamica. Dupa cursa de azi tind sa cred ca cifrele sunt reale si ca toate echipele cu deja pregatite sau in pregatire un astfel de difuzor dar nu risca sa-l foloseasca pana la o decizie finala. Exact pe acest avantaj foarte mare dat de noile difuzoare se leaga teoria celorlalte 7 echipe spunand ca este pentru prima oara cand un regulament care initial dorea sa micsoreze viteza si timpii per tur au ca rezultat timpi mai buni decat masinile care respectau vechiul regulament. Pe 14 aprilie cred ca avem 3 variante: - difuzorul e declarat ilegal, cele 3 echipe pierd punctele castigate in primele 2 curse' - difuzorul e declarat ilegal, dar nu se pierd punctele (pentru ca Brown trebuie sustinuta in campionat si tocmai aceasta regula o ajuta sa gaseasca sponsori, etc); - difuzorul este declarat legal si mai toate echipele cu resurse - din cele 7 acuzatoare - se prezinta cu noi difuzoare, eventual mai bune decat a celor 3, incepand cu cursa 3-4; moment in care practic se reseteaza clasamentul de performanta si incepe sezonul.

  • diesel08, duminică, 29.03.2009 22:01
    da

    am citit si eu.Suna interesant.Personal cred ca se va recurge la un compromis.Vor ramane cu difuzorul si punctele, urmand ca si ceilalti sa poata copia sau gasi ceva similar,functie posibilitatile fiecarei echipe.Va fi interesant:)

  • mobius, luni, 30.03.2009 00:46
    Melbourne, Australia

    Bravo Brawn GP, echipa condusa de Ross Brawn a reusit sa faca o masina reusita din toate punctele de vedere, probabil asa cum s-a explicat mai sus. A fost de departe cea mai buna masina de pe circuit dar daca ce a spus Briatore este real si eu inclin sa-l cred, atunci totul se explica. Daca difuzorul este legal, este curios ca numai trei echipe au inteles bine regulamantul. Daca este ilegal este curios ca FIA nu a procedat ca in cazul echipei Toyota, in paranteza fie spus inclin sa-i consider performerii etapei. Nu cred ca Brawn GP sunt avantajati de cineva, pur si simplu au fost de neoprit, Button castigand in fata lui Vettel 4 secunde in cateva tururi. Sunt dezamagit de faptul ca Alonso nu are inca o masina pe masura talentului sau, cat despre Hamilton, unele din comentariile de mai sus imi confirma faptul ca nu m-am inselat la vizionarea cursei si ca a procedat ca si de alte dati, aratand nu talent, ci o lipsa totala de sportivitate. Ma alatur multor comentatori de mai inainte in ideea ca FIA tinde sa transforme F1 intr-un mare circ si sa semene din ce in ce mai mult cu FRF.

  • ctlnmihai, luni, 30.03.2009 08:32
    Brawn GP, dubla incredibila la Melbourne

    Felicitari Jenson Button ,nu atat ptr. victorie cat ptr. gestul facut la adresa lui Barichello ,dupa terminarea cursei in momentul in care masinile erau intrate la cantarul oficial ..un gest superb ..

  • ctlnmihai, luni, 30.03.2009 08:35
    @mobius

    Nu inteleg ceva ..daca lewis termina pe 12 era considerat un fraier ,daca termina pe locul 3 n-are dat dovada de fair-play..se inmultesc expertii in F1 k analistii politici prezenti pe la televiziunile din tara noastra

  • ctlnmihai, luni, 30.03.2009 09:00
    @neo

    Mai comic e ca ross Brawn ,omul pe care Ferrari n-a reusit sa-l pastreze a creat de unul singur si fara Staff-ul de lla Ferrari o masina care lasa in urma monoposturile Ferrari..Oricum cred k voi fanii ferrari ,,digerati" mai greu lucrul acesta ..

  • ctlnmihai, luni, 30.03.2009 09:01
    Brawn GP, dubla incredibila la Melbourne!

    apropo unde e cobra? nu vad niciun comment scris de el:D

  • diesel08, luni, 30.03.2009 09:49
    ctlnmihai-suntem matinali astazi:)

    sunt de acord cu mobius,poate ca as nuanta insa.Ham a facut o cursa buna,a fost atent,si,se pare ca deja este experimentat reusind sa evite problemele.N-am vazut momentul in care Trulli l-a depasit sub safety car,insa daca ceea ce afirma Trulli e adevarat atunci...:)nu e prea in regula.Precedentul exista,in 2007,cu Alonso,a incercat aceeasi miscare.

  • ctlnmihai, luni, 30.03.2009 10:31
    @diesel09

    Pana la urma e cuvantul lui Trulli impotriva cuvantului Hamilton - desi acesta n-a dat nicio explicate.Oricum Toyota a facut apel impotriva deciziei luate de comisarii de cursa

  • ctlnmihai, luni, 30.03.2009 10:33
    @diesel09

    @ impotriva cuvantului lui Hamilton *

  • NeoGalaxy, luni, 30.03.2009 13:25
    @ctlnmihai

    Nu este nimic de digerat. In timp de Brown facea masina, adica acum peste 18 luni, noi ne bateam pentru un titlul. In 2 ani am luat 2 titluri la constructori si 1 la piloti. Si asta desi o "mare echipe" ne-a furat datele monopostului. Cred ca fanii McLarne o sa se inece, cand vor vedea ca Lewis nu are cum sa-si bata propriul motor. Iar sansele lui la titlu sunt 0 in acest moment. Ferrari in schimb are o sansa de a castiga atat titlul la constructori cat si cel de la piloti. Oricum cursele urmatoare imi vor da dreptate. Ce tare o sa fie cand Lewis o sa ramana doar un titlul si asta castigat din mila celor de la Toyota :)))))))

  • michelle_b, luni, 30.03.2009 13:58
    ctlnmihai

    gresesti! E cuvintul lui Trulli SI cuvintul lui Ham Ham, care recunoaste :"McLaren Mercedes Team driver Lewis Hamilton has declared that his team instructed him to allow Jarno Trulli to repass him during yesterday's Australian Grand Prix. Hamilton declared to 'SpeedTV': I was behind Trulli under the safety car, and clearly you're not allowed to overtake under the safety car but he went off in the second to last corner - he went wide on the grass, I guess his tyres were cold. I slowed down as much as I could, but was forced to go by. I was then told to let him back past"

  • ctlnmihai, luni, 30.03.2009 17:31
    @michelle

    Dap am vazut si eu declaratia lui Hamilton..Stirea asta a aparut mai tarziu ..La ora cand am scris comm-ul nu aparuse nicio explicatie din partea lui Lewis

  • ctlnmihai, luni, 30.03.2009 17:32
    @neo

    O sa diger mai usor victoriile lui Button daca stiu k Ferrari nu castiga nici ei !!!

  • ctlnmihai, luni, 30.03.2009 18:22
    @michelle

    Daca Lewis n-a ascultat de echipa inseamna k e mai capos decat mine !

  • michelle_b, luni, 30.03.2009 19:42
    ctlnmihai

    =)) =)) =)) [sincer, nu cred ca te poate egala :P]. Oricum a ascultat si de aici tot "circul", pentru ca a incetinit si l-a lasat pe Trulli sa treaca]