Audiența globală a Formulei 1 a scăzut în sezonul 2019 cu aproape 4%: 471 de milioane de fani au urmărit cel puțin o cursă
Audiența globală a Formulei 1 a înregistrat o scădere de aproape 4% a numărului unici de fani, la 471 de milioane. În schimb, audiența cumulată a celor 21 de curse a crescut cu 9%, la aproape două miliarde de fani.
Formula 1 a publicat în această săptămână un amplu raport cu privire la evoluția popularității competiției în sezonul 2019.
Una dintre cele mai importante statistici este legată de numărul unici de fani care au urmărit cel puțin o cursă în sezonul 2019, indiferent de tipul de dispozitiv sau de serviciul utilizat.
Astfel, Formula 1 a avut anul trecut 471 de milioane de fani unici care au urmărit cel puțin o cursă la televizor și/sau pe platforma online F1 TV. Primele 20 de piețe în funcție de audiență au generat 405 milioane de fani, în creștere cu 0.3%, iar pe primele poziții în topul audientelor s-au numărat Brazilia, China, Germania, Statele Unite și Italia.
În schimb, oficialii Formulei 1 au preferat să promoveze în special numărul de fani cumulat de pe parcursul întregului sezon. Astfel, cele 21 de curse au adunat în total 1.922 miliarde de fani, în creștere puternică cu 9% comparativ cu 2018.
Dintre aceștia, 1.781 miliarde de fani au provenit de pe cele mai importante 20 de piețe, iar Brazilia, Germania, Italia, Marea Britanie și Olanda ocupă primele 5 poziții în acest top, fiecare cu cel puțin 100 de milioane de fani. Cea mai mare creștere procentuală a fost însă înregistrată de Polonia (+256%), ca urmare a revenirii lui Robert Kubica în competiție.
Cel mai urmărit Mare Premiu din sezonul precent a fost cel din Italia, cu o audiență cumulată de 112 milioane de fani, în timp ce Monaco, Brazilia și Germania au înregistrat de asemenea peste 100 de milioane de fani.
Via Formula1
Ma asteptam la mai mult de 4% ...