Audi vrea să transforme amortizoarele modelelor sale în generatoare de curent electric
Dr Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de dezvoltare de la Audi, le-a declarat englezilor de la Auto Express că inginerii săi lucrează la un sistem de amortizoare hibride, care să obţină curent electric în timpul funcţionării.
Audi pregăteşte o tehnologie care va transforma amortizoarele maşinilor în generatoare de curent electric, anunţă englezii de la Auto Express. Potrivit lui Ulrich Hackenberg, şeful departamentului de cercetare şi dezvoltare al mărcii germane, inginerii au reuşit deja să obţină curent electric din amortizoarele pe care le testează în laborator. Următorul pas este dezvoltarea unei soluţii tehnice care să profite la maximum de felul în care lucrează suspensia pentru a îmbogăţi un sistem hibrid care să ducă la un alt nivel economia de carburant în rândul modelelor cu sistem hibrid parţial sau integral.
Audi A3 Sportback e-tron plug-in hybrid va debuta în 2014
Reprezentantul Audi spune că inginerii testează şi posibilitatea folosirii acestui sistem drept metodă de control a reacţiei amortizoarelor, oferind o suspensie adaptivă în acelaşi timp în care economiseşte carburant prin eliminarea sarcinii aduse sistemului electric al vehiculului. Pentru moment, reprezentantul Audi nu a putut preciza o dată la care să ne putem aştepta ca această tehnologie să fie prezentă pe un model de serie. Soluţia tehnică exactă a sistemului este în continuare secretă, şeful departamentului de dezvoltare al constructorului german prezentând două ipoteze total diferite privind felul în care ar putea funcţiona sistemul. Una dintre acestea implică folosirea căldurii degajate de amortizoare pentru a obţine energie electrică, deoarece un amortizor atinge temperaturi ridicate în timpul funcţionării, de aproximativ 100-125 de grade, în timp ce altă ipoteză vizează montarea unui element care să translateze mişcarea pe verticală a telescoapelor în mişcare rotativă şi să alimenteze un generator în miniatură.
Audi dezvoltă un nou sistem hibrid, care gestionează puterea motorului cu ardere internă
În cazul în care inginerii Audi vor dezvolta o soluţie care să le permită să recupereze energia pierdută în mod normal prin căldură, eficienţa modelelor realizate de aceştia ar putea să crească dramatic, existând numeroase aplicaţii la nivelul compartimentului motor care ar fi viabile unui generator care să transforme căldura în energie electrică. Chiar şi fără această tehnologie, în momentul în care amortizoarele cu sistem de generare a energiei electrice ar fi suficiente să le aducă nemţilor de la Audi un avantaj în lupta tehnologică pe care o poartă cu rivalii de la BMW, Mercedes-Benz, Lexus şi Infiniti.
Via AutoExpress
La cate gropi avem, la noi in douaj' de ani toti cocalarii o sa isi traga curent in casa de la hAudiu..