Audi vinde marca Italdesign către o companie americană

Publicat joi, 11.12.2025 10:25 de Tiberiu Safta

Audi a vândut pachetul său majoritar de acțiuni deținut în compania Italdesign către o companie americană. Celebra companie de design auto va fi acum sub controlul unei companii cu sediul în California.

Italdesign, celebra firmă de design auto fondată de Giorgetto Giugiaro, are un acționar majoritar nou. Asta pentru că Audi, marca ce a deținut Italdesign vreme de 15 ani, a decis să vândă pachetul său majoritar de acțiuni deținut în firma de design către o companie americană cu sediul în California.

Noua firmă care va deține pachetul majoritar de acțiuni în Italdesign se numește UST. Această companie a fost fondată în 1999 și este specializată în inteligență artificială, analizarea datelor, securitate cibernetică și automatizare inteligentă. În prezent, compania UST are în componența sa peste 30.000 de angajați și operează în peste 30 de țări din lume.

Italdesign nu se va desprinde complet de fostul său acționar majoritar. Lamborghini, care face parte din Grupul Audi, va deține un pachet de acțiuni semnificativ, potrivit spuselor mărcii germane.

Audi a cumpărat 90.1% din acțiunile Italdesign în august 2010. Din 2015, Italdesign a devenit o marcă deținută în întregime de Audi după ce marca germană a cumpărat restul de 9.9% din acțiunile rămase în luna iunie a acelui an.

Compania Italdesign este cunoscută pentru modele celebre produse în '70 și '80. Printre mașinile desenate de Italdesign se numără prima generație Volkswagen Golf, primele două generații ale lui Audi 80 și prima generație Volkswagen Scirocco, printre multe alte mașini de la alte mărci.

via Motor1

  • eu, joi, 11.12.2025 11:55

    mare pacat!!!! sper ca americanul care a cumparat pachetul de control sa fie capabil sa inteleaga nu doar valoarea economica a acestei firme, dar si pe cea culturala, in care traieste spiritul italian autentic si sa onoreze cum se cuvine mostenirea creativa a geniului giugiaro. la italdesign nu s-au conceput doar masini, universul creativ este mult mai vast. termeni precum: inteligență artificială, analizarea datelor, securitate cibernetică și automatizare inteligentă, adica obiectul de activitate al cumparatorului nu pare pe aceeasi lungime de unda cu indeletnicirile de la italdesign, unde se viseaza mult si se studiaza mult. asa ca inainte sa isi bage mainile in treaba, americanul ar trebui "arestat" la sediul din moncalieri / torino si format, reeducat si instruit in sensul ca nu cumva prin ignoranta sau din pura neintelegere sa distruga excelenta creata acolo in peste jumatate de secol. trebuie invatat sa viseze in italiana in primul rand :) aceasta firma este ceva aproape sacru, nu doar in italia, si reprezinta o bucata dintr-un ecosistem aparte, care imbina arta cu functionalitatea si avangardismul cu repere culturale istorice, alaturi de alte case la fel de celebre precum bertone, pininfarina, zagato, touring superleggera sau altele care au avut din pacate o soarta mai putin fericita si nu mai exista in prezent: ghia, scaglietti, vignale. parafrazand o piesa legendara pentru iubitorii genului: "not everyone understands house music" as zice ca not everyone understands italian design by default: it's a spiritual thing, a body thing, a soul thing :)