Audi testează viitorul e-tron Sportback în Finlanda: versiunea de serie debutează în cursul anului curent
Audi a publicat un clip cu unul dintre prototipurile viitorului SUV coupe e-tron Sportback. Noul model electric din gama Audi va fi prezentat oficial către finalul acestui an.
La începutul anului 2017, Audi a prezentat conceptul e-tron Sportback. Prototipul electric anunța un nou model de serie pregătit de constructorul german. Între timp, dezvoltarea viitorului model electric a avansat, iar în luna ianuarie, oficialii Audi au anunțat că în cursul anului vom face cunoștință cu versiunea de serie e-tron Sportback .
Pentru a mai îndulci așteptarea fanilor și pe cea a clienților care deja au rezervat viitorul model electric, nemții au publicat un clip cu unul dintre prototipurile destinate testelor. Spotul a fost filmat în timpul testelor de iarnă desfășurate de nemți în Finlanda.
Viitorul SUV coupe Audi e-tron Sportback va fi asamblat în cadrul fabricii din Bruxelles, aceeași uzină în care este produs e-tron quattro. Pentru moment nu există informații cu privire la sistemul electric folosit de nemți, dar cel mai probabil noul e-tron Sportback va oferi resurse identice cu cele ale lui e-tron quattro. În aceste condiții, viitorul SUV coupe va miza pe două motoare electrice.
În cazul lui e-tron quattro, cele două motoare electrice oferă un maxim 408 CP și 664 Nm, resurse disponibile doar în modul Sport și doar pentru 10 secunde. În modul normal Drive, resursele celor două unități electrice ajung până la 355 CP și 561 Nm, valori disponibile doar pentru 60 de secunde. Și în cazul viitorului e-tron Sportback, Audi va miza pe o baterie cu o capacitate de 95 kWh.
Ce uită să spună AM: după scăderea automată la 265 kW / 355 CP (doar pt. un minut, deși modul ar fi...Drive= *normal* cică :-)), puterea max. livrabilă continuu e de numai 100 kW (136 CP) ! Cauza: alegerea versiunii de baterii Li-Ion tip *big pouch-cells* pt E-Tron (36 module a 12 baterii) care se răcesc mai greu decît cele mici / cilindrice tip 18650 (+7.000 la acumulatorii Tesla, dar mai ușori și cu bun management termic.) *Vorsprung durch Technik* rămîne deci o lozincă aburitoare, utilizarea platformei normale MLB (pt motoare ICE amplasate longitudinal) ducînd în plus - la fel ca-n cazul Mercedez EQC - la un EV f. greu, cu design banal și consum specific mare spre f. mare. P.S. Nu-s hater Haudi :-) - ba chiar dimpotrivă, cea mai fiabilă mașină personală din prea lunga-mi viață fiind până acum un A4 Avant... benzinar însă, Costele !! -, dar pe felia EV nemții-mi par deocamdată nu doar pe arătură, ci și la coada vacii de pe aceeași arătură. :-))) Sigur îi mai învață însă una-alta coreenii, că tot s-a asociat cu Audi Hyundai (ca bonus cred din partea robo-galbenilor, când l-au cumpărat pe P. Schreyer de la ei.) P.S. Deunăzi am stat la un pahar de vorbă cu un specialist în rețele electrice - unul veritabil, nu cu diploma luată la casa de schimb. Inutil să vă zic că prima temă descuscutată :-) a fost a viitorului BEV-urilor. Cu tangențe la specialitatea lui, clar. Pe f. scurt (dar poate oi mai reveni) viitorul nu-i chiar așa roz-edikko-dulcorat, și nu doar la noi. Iar rateurile inadaptării rețelelor electrice la cerințele încărcării EV (rapide mai ales) vor deveni acute odată cu apropierea de 10% a procentului BEV în parcurile auto. ...Nu mai zic de perspectiva urcării prețului per kWh la cote amețitoare, că asta-i LMC (La-Mintea-Coconsumisului...)