Audi testează un motor diesel echipat cu turbină electrică
Audi testează o evoluţie a motorului 3.0 V6 Bi-TDI. Aceasta prezintă un compresor electric care angrenează turbosuflanta pentru a îmbunătăţi răspunsul la acceleraţie.
Audi pregăteşte un motor TDI echipat cu o turbosuflantă cu sprijin electric. Sistemul constructorului din Ingolstadt prevede un sistem de asistenţă al compresorului care să-l aducă la turaţia optimă mai repede decât ar fi reuşit gazele de evacuare, ceea ce va oferi niveluri superioare de cuplu motor la turaţii joase şi un răspuns mai bun la acceleraţie. În prezent, Audi testează sistemul pe cel mai puternic diesel V6 din gamă, unitatea V6 Bi-Turbo TDI, de 3.0 litri, care dezvoltă 313 CP şi 650 Nm.
Oficialii Audi nu au dezvăluit încă nivelul de putere atins de noua unitate, dar nemţii spun că motorul electric oferă o "senzaţie distinctă de creştere a performanţelor". Sistemul ar putea fi implementat pe mai multe motoare diesel din gama Audi, deşi este probabil ca acesta să fie oferit doar pe versiunile cu un nivel de putere ridicat, cel puţin în primă fază. Conaţionalii de la BMW au dezvoltat şi ei o turbosuflantă asistată electric, care acţionează într-un mod similar pentru a îmbunătăţi răspunsul la acceleraţie, în încercarea de a elimina definitiv celebra întârziere a răspunsului la acceraţie, caracteristică motoarelor turbo.
Sistemul celor de la BMW a fost patentat în noiembrie 2011 şi primele zvonuri sugerau că acesta va fi introdus pe noua generaţie a lui M3. În cazul versiunii BMW, sistemul avea un ambreiaj între motorul electric care angrena compresorul turbosuflantei, ceea ce permitea un răspuns rapid la accelerare şi evitarea situaţiilor în care turbocompresorul se plafonează în vreun fel din cauza conexiunii mecanice cu motorul electric. Sistemul celor de la BMW elimina şi necesitatea unui wastegate.
Via Audi
...interesanta stirea...jumate audy jumate bmw....titlul insa....