Audi SQ7, rivalul actualului BMW X5 M50d, este aşteptat în toamnă

Publicat vineri, 29.05.2015 13:55 de Bogdan Mirică

Audi lucrează în prezent la o versiune diesel sportivă a actualului Q7. Aceasta se va numi SQ7 şi va rivaliza cu actualul BMW X5 M50d.

Audi simte că actualul BMW X5 M50d se bucură de un succes deosebit pe piaţa din Europa şi pregăteşte un contraatac. El se va numi SQ7 şi ar putea debuta chiar în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, programat în toamna acestui an.

Ideea unui SUV diesel sportiv a fost confirmată şi de Oliver Schol, şeful programului tehnic Audi, care a declarat recent, pentru o publicaţie din Australia, că vom vedea un SQ7 foarte curând.

Speculaţiile privind un debut la Frankfurt nu au întârziat să apară. Dacă se vor confirma, înseamnă că Audi va comercializa un rival al lui BMW X5 M50d chiar de la începutul lui 2016. Comparativ cu modelul actual, standard, diferenţele estetice nu vor fi majore. Vor exista însă spoilere modificate, cu prize de aer ceva mai mari, praguri laterale noi, un eleron inclus la nivelul hayonului şi o evacuare cu patru terminaţii.

Surprizele se vor ascunde însă sub capotă, unde propulsia va fi asigurată de un motor V8 diesel, cu o capacitate de 4 sau 4.2 litri. Acesta va beneficia de un turbocompresor electric, tehnologie testată deja pe mai multe concepte Audi.

Audi RS5 TDI Concept - dovada că performanţa se poate face şi diesel

Rezultatul acestui pachet tehnologic nou ar putea depăşi 400 de cai putere, deci mai mult decât oferă actualul BMW X5 M50d (381 de cai). Performanţele vor fi şi ele pe măsura resurselor: sprintul de la 0 la 100 de km/h se va face în 5.5 secunde, iar viteza maximă va atinge 300 de km/h.

via motoring

  • vianu, vineri, 29.05.2015 14:15

    rivalul lui X5? mai degraba rival pentru Ikea, sectiunea sifoniere

  • Andy, vineri, 29.05.2015 14:45

    X5 mai are tangente 4x4. Macar ca design. Noul Q7 arata ca un break 4x4. Un Alltrack mai spatios si galonat peste tot. Ca idee aminteste de Jeep Wagoneer. De avut vanzari vor avea, asta e clar. Mai ales pe piete ca SUA, Orientul Mijlociu, Rusia si China. Il vom vedea si la noi mai mult peste 2-3 ani venit via Jermanica. La inceput doar adevaratii bogatani (nu cei de carton) si-l vor permite.

  • S, vineri, 29.05.2015 17:31

    Piuuuuuu ce urat e dulapu asta. Comparati-l si voi cu Q7 6.0TDI sa vedeti cum arata :ooooooo

  • Traian, vineri, 29.05.2015 18:45

    Fad , in stilul Volkswagen AG.

  • MPT, vineri, 29.05.2015 19:19

    Mai sa fie...ceva s-a intamplat cu nemtii astia in materie de design aplicat suvurilor. ML-ul l-au "aranjat" cu spatele acela controversat, X5-ul pare o chestie umflata iar Q7-le un combi pe steroizi. Toate 3 au fost mai bine desenate in generatiile precedente. Asta sa fie oare trendul?

  • dany, vineri, 29.05.2015 22:33

    urata masina

  • Alin, vineri, 29.05.2015 22:51

    Degeaba. Arata ca naiba fata de bijuteria de X5.

  • inexorabil, sâmbătă, 30.05.2015 14:11

    @MPT, crezi că mai admite vreun constructor din ziua de azi să consume timp consacrându-se migalei tipice pe care o reclamă design-ul? Cel mai valoros "grafician" din lumea auto, celebrul şi venerabilul Giugiaro, se află acum, cu tot cu şcoala lui italiană, chiar în ograda lui Audi, după o îndelungă colaborare. Numai că lumea nu va mai fi surprinsă ca în urmă cu 42 de ani, când instrumentele talentatului artist au dat naştere la o incantaţie a simţurilor precum conceptul Audi Asso di Picche, primul autovehicul din istorie cu afişaj electronic şi modelul care a influenţat apariţia de mai târziu a Lanciei Delta (oricât aş fi de fanatic în susţinerea şi promovarea originalităţii, nu pot să contest adevărul: nici motorul iniţial al Deltei, cu toate variantele de cilindree, n-a fost creaţia exclusivă a inginerilor ei, ci o preluare şi o prelucrare a blocului motor de la Fiat Ritmo). Ca să recurg şi eu la un tic verbal uzitat: despre ce vorbim aici?

  • lorinczi.thomas, duminică, 31.05.2015 09:10

    Proportiile noului Q7 seamana foarte mult cu cele de la vechea generatie, deci Q7 practic a fost redesenat subtil, fiind transformata si cea mai mica linie rotunjita intr-o muchie. Deci nu stiu de ce tot vorbiti de sifoniere.

  • vlad, marţi, 02.06.2015 11:40

    S-ar putea ca multi sa aiba o mare surpriza cand vor vedea masina live. Arata mai bine in realitate decat in poze.