Audi și Porsche vor colabora pentru dezvoltarea unei noi generații de motoare V6 și V8
Audi și Porsche vor dezvolta împreună o nouă generație de motoare în V, cu șase și cu opt cilindri, pe care le vor împărți la nivelul concernului Volkswagen.
Audi a demarat un program comun de dezvoltare cu Porsche pentru o nouă gamă de motoare V6 și V8, titrează englezii de la Autocar. Noile propulsoare vor fi împărțite ulterior și cu alte mărci din concernul Volkswagen, în funcție de necesități. Motoarele V6 și V8 pregătite de Audi și Porsche vor avea o arhitectură comună, cu V-ul la 90 de grade și cu o capacitate individuală a cilindrilor de 500 centimetri cubi. Asta înseamnă că motoarele V6 vor avea o capacitate de 3.0 litri, în timp ce unitățile V8 vor avea o cilindree de 4.0 litri, iar pistoanele și alte componente intere ar fi comune și ar reduce costurile de dezvoltare și producție pentru cele două companii.
Noua gamă de motoare V6 și V8 de la Audi și Porsche va înlocui actualele unități alimentate cu benzină din ofertele celor două mărci. În primă fază, aceste motorizări vor avea turbosuflante convenționale, acționate de gazele de evacuare, dar vor fi pregătite încă din faza de proiectare pentru compatibilitatea cu turbinele electrice. Sursele citate de englezii de la Autocar anunță și o variantă de 2.5 litri a motorului V6 dezvoltată doar pentru Audi, care va rula în ciclul de combustie Atkinson la sarcini parțiale, în vederea reducerii consumului de carburant.
Familia nouă de motoare V6 și V8 de la Audi și Porsche va avea numele de cod KoVoMo, o abreviere de la "Konzern Vee Otto Motoren" (n.r. motoarele otto în V ale concernului). Unitățile respective sunt așteptate și sub capotele viitoarelor modele Bentley și Volkswagen, pe lângă Audi și Porsche. Spre deosebire de rivalii de la BMW, care au dezvoltat unități modulare tot cu cilindri de 500 centimetri cubi, Audi și Porsche nu au anunțat planuri pentru variante diesel ale respectivelor propulsoare, cu toate că această posibilitate nu ar fi exclusă din viitorul companiei.
Via Autocar
ok, toate bune si frumoase... desi: - Porsche le va folosi doar la Panamera, Macan si Cayenne (si urmasele lor)... banuiesc ca nu i-a lasat mintea ca sa renunte la motoarele boxer la 911, Cayman si Boxster (Boxster nici nu ar mai putea purta aceasta denumire care deriva din arhitectura motorului cu cilindri orizontal opusi) - Mazda a demonstrat ca motorul lor de 2 litri benzina e eficient si nu e nevoie de turbo... pacat de aceasta ”moda” impusa de normele de poluare... oricine a condus in paralel motoare Otto cu turbo si aspirate stie ca acestea din urma sunt mai rafinate si mai placute in exploatare...