Audi și Nvidia pregătesc lansarea noului A8: limuzina se va putea conduce singură și va avea un nou Virtual Cockpit
Audi lucrează împreună cu Nvidia la o serie de tehnologii care își vor face apariția în premieră pe noua generație A8. Printre ele se află și a doua generație Virtual Cockpit, ecranul care înlocuiește instrumentele de bord.
Cu ocazia Târgului de Electronice din Las Vegas, Audi și Nvidia au dezvăluit cel mai recent rod al colaborării lor. Este vorba despre un Audi Q7 suficient de inteligent pentru a se conduce singur.
Mai exact, SUV-ul din Ingolstadt a reușit să se conducă singur într-o zonă special creată. S-a folosit de o cameră frontală cu rezoluție de doi megapixeli, care a colectat informația și a transmis-o apoi unui procesor Nvidia. Acesta a gândit traseul și a comandat volanul.
În prealabil, Q7 a fost echipat cu un sistem complex de camere și condus de un șofer pentru a învăța traseul. După mai multe demonstrații, Audi Q7 a reușit să învețe tot mai mult și să aplice regulile. Spre exemplu, acum mașina poate reacționa singură atunci când întâlnește o anumită situație în trafic.
Inteligența artificială a modelului este o dovadă clară că mașinile autonome sunt tot mai aproape și în gama Audi. De fapt, primele roade ale colaborării vor fi integrate în noua generație a sedanului A8.
Acesta va beneficia de Modular Infotainment Platform (MIB2+), adică un sistem multimedia însuflețit de un procesor Nvidia K1.
Acesta va veni la pachet cu a doua generație a sistemului Virtual Cockpit, adică acel ecran de 12 inch care înlcuiește în prezent instrumentele de bord clasice. A doua generație a acestui ecran va presupune o putere de procesare mai mare și o grafică îmbunătățită.
Revenind la sistemul multimedia MIB2+, acesta va lucra împreună cu o funcție centrală de control a sistemelor de asistență, o tehnologie abreviată zFAS, care va debuta și ea în premieră pe noua generație A8.
Aceasta va beneficia de un cip de procesare a imaginilor oferit de Mobileye, o companie israeliană, specializată în crearea unor camere care învață formele obiectelor pentru a le putea recunoaște. Audi Q7, Audi A4 și A5 folosesc deja astfel de camere, care pot recunoaște marcajele rutiere, vehiculele, semnele de circulație și pietonii.
În cazul viitorului A8, tehnologia va fi ceva mai complexă. Mobileye și Audi promit un sistem de recunoaștere mult mai avansat, care va putea vedea și spațiile goale, fără marcaje. Acest detaliu este esențial pentru o mașină autonomă.
Tot pe viitoarea generație Audi A8 va debuta și funcția Traffic Jam Pilot. Până acum, Audi oferea Traffic Jam Assist. Diferența majoră dintre cele două este că Traffic Jam Pilot va putea prelua controlul total al mașinii, fără să mai fie nevoie ca șoferul să țină mâna pe volan. Este un prim pas către mașina autonomă pe care Audi o promite la finalul acestui deceniu.
Noul Audi A8 este programat să debuteze oficial în luna septembrie, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt.