Audi sarbatoreste 20 de ani de TDI

Publicat luni, 23.11.2009 12:59 de Bogdan Mirică

In urma cu 20 de ani Audi introducea pe modelul 100 primul sau TDI, un propulsor cu 120 de cai putere, capabil sa consume doar 5.7 litri/100 de kilometri.

Audi are mari motive de sarbatoare, unul dintre simbolurile brandului din Ingolstadt implinind o varsta venerabila. Este vorba despre motorul care a atras milioane de cumparatori dar a nascut tot atatea controverse, dieselul TDI.

Unitatea a fost lansata pentru prima data in toamna lui 1989 pe modelul Audi 100, si avea cinci cilindri, o capacitate de 2.5 litri, 120 de cai putere si un cuplu motor de 265 de Nm. Motorul dispunea de o injectie directa, gestionata complet electric si putea obtine un consum combinat de 5.7 litri/100 km.

De atunci si pana in prezent nemtii au reusit sa vanda peste cinci milioane de propulsoare TDI, gama Audi ajungand sa insumeze in prezent o multime de unitati diesel. Gama TDI porneste de la un modest 1.6 si ajunge pana la mult apreciatul V12 de 6.0 litri, regasit pe Q7.

Proiectul de dezvoltare a unui motor diesel a fost demarat inca din 1976, cand industria mondiala se afla in plina criza petroliera. Pe atunci, responsabilul proiectului era Richard Bauer, omul care conduce in prezent departamentul de dezvoltare al motoarelor diesel din cadrul Audi.

via | autoblog

  • mihai B., luni, 23.11.2009 13:45
    Bravo Audi

    Experienta isi spune cuvantul in ziua de azi!

  • Cristian, luni, 23.11.2009 13:55
    De la Bunica

    20 de ani cartofi prajiti. Spre bucuria producatorilor de uleiuri. :) :) Ori de-i pumpe-duse sau common rail, nu conteaza, are sete de ulei motoru asta. :)

  • Jean, luni, 23.11.2009 14:41

    pentru Cristian....e nasol cand n-ai Audi, ca esti obisnuit sa pui ulei...am presupus ca n-ai Audi deoarece motorul de Audi nu consuma ulei, iar tu vb de chestia asta...probabil ca ai si tu un Golf 2.0 TDI "pumpe-duse" care este si singurul motor de la VW care consuma putin mai mult ulei...dar asta pana pe la vreo 60 000 km, dupa 60 000 niciun litru in plus...am avut si stiu in rest masina fara egal in clasa.....

  • unckle, luni, 23.11.2009 14:46

    mda, hai sa postam aici cu totii si sa spunem ca motoarele TDI de la grupul VAG nu papa ulei ... mda , hai ca o sa ne autoconvingem ca nu mananca ulei ... si ca acele completari de ulei sunt normale pentru toate masinile , nu numai pt ale noastre La Multi Ani AUDI , la mai "bune" ;)

  • cozappz, luni, 23.11.2009 16:02
    Stim ca vorbiti de troace de VW cu mai mult de 10 ani la bord sau mai mult 300.000 km.

    "The VW is powered by a 2.5-liter five-cylinder TDI diesel engine with two-stage turbocharging system with exhaust turbochargers and intercooling. " Vorbesc de masina care va participa la raliul Paris-Dakar.

  • CD, marţi, 24.11.2009 11:38
    mituri de gradinita

    Pentru copii fara carnet si masina. Toate masinile "mananca" putin ulei, unele mai mult decat altele. Ati fi stiut asta daca aveati masina si ati fi aruncat un ochi in cartea tehnica a masinii. Consumul uleiului creste sau scade in functie de stilul de condus si de priceperea soferului. Da sunt foarte multi prosti care nu stiu sa conduca masini diesel si dupa un an o pun pe butuci, insa asta nu reflecta calitatile masinii. Conduc de 2 ani un Avensis 2.2D4D si lunar ar trebui conform cartii tehnice si a celor de la service sa completez uleiul, pana intr-un maxim admis de 1 L. In functie de anotimp si km parcursi cateodata e mai mult de completat cateodata mai putin, cateodata uit. Va rog nu mai vorbiti prostii, daca nu ati completat voi uleiul sau masina voastra nu va indica in bord cand e cazul nu acuzati alte masini ca ar fi mai proaste. Cu alte cuvinte ignoranta nu tine loc de inteligenta.