Audi sarbatoreste 15 ani de la lansarea lui A8

Publicat joi, 12.03.2009 10:23 de Mircea Meșter

Audi A8 este modelul din care s-a nascut intreaga gama moderna a marcii germane. Acesta a fost lansat in premiera in 1994, la Geneva.

2009 este un an de sarbatoare pentru Audi. Desi prognozele financiare ale marcii sunt mai degraba pesimiste intr-un an lovit de criza, fanii marcii isi amintesc cu placere faptul ca exact acum 15 ani, in cadrul Salonului Auto de la Geneva din 1994, debuta pe piata un model care avea sa devina peste ani un adevarat simbol al elegantei si al segmentului premium mare: Audi A8.

La acel moment, A8 il inlocuia in gama Audi pe V8, un model care nu a fost primit cu mare succes de piata. Noul A8 nu venea insa doar cu o noua denumire, fiind modelul care a inaugurat in gama germanilor celebrul Audi Space Frame, tehnologia sub care au fost preduse ulterior toate celelalte modele ale liniei Audi si a carui principala caracteristica este utlizarea extensiva a aluminiului la constructia masinilor. Conceptul din care deriva noua "nava amiral" Audi s-a numit, ed altfel, Audi ASF (Audi Space Frame), acesta fiind prezentat cu o jumatate de an mai devreme, la Frankfurt '93.

Noul A8 aducea cu sine si noua nomenclatura Audi, particula "A" (de la Audi) asezata in fata unei cifre fiind pastrata cu succes de atunci si pana astazi pentru linia de autoturisme cu doua sau trei volume. Alegerea cifrei 8 regasita in denumire a fost, pe atunci, datorata faptului ca noul model dispunea de un V8 de 4.2 litri si 299 de cai putere. de altfel, aceasta logica a urmat si "botezul" urmatoarelor aparitii din gama, A6 (care il inlocuia pe Audi 100) si A4 (inlocuitorul lui Audi 80). Daca A6 dispunea de un V6, A4 avea sub capota un propulsor cu patru cilindri.

O alta noutate absoluta lansata in 1994 odata cu noul A8 a fost cutia de viteza Tiptronic, care de atunci si-a facut loc in absolut toate modelele gamei.

via | Audi

  • Mecanic Iscusit, joi, 12.03.2009 11:05
    Am o asemenea bijuterie

    Da , am una si sunt f. multumit , initial avea motorul pe benzina dar am pus eu unul pe motorina de Aro , motorul de Campulung deoarece era mai ieftin de cat cel de brasov , masina merge ca unsa si demareaza acceptabil daca accelerezi din timp. Doritorilor le pot transforma si lor masina , mai am un motor de campulung .

  • unu, joi, 12.03.2009 11:42
    :))

    loool^^^^

  • jiji, joi, 12.03.2009 12:34
    ha

    hahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaa!

  • honda2k, joi, 12.03.2009 13:48
    hahahah

    BWHAHAHHAHAHHAHA super tare :D

  • Mecanic Iscusit, joi, 12.03.2009 14:17
    :-P

    Sa inteleg ca tunningul facut de mine are suport national :-P :-)

  • nyivus, joi, 12.03.2009 14:31
    :))

    Super ! :)) :)) :))

  • Mircea, joi, 12.03.2009 17:23
    @Mecanic Iscusit

    Tu chiar vorbesti serios ?!?!

  • Mecanic Iscusit, vineri, 13.03.2009 11:03
    Mecanica o sa evolueze

    Da ..pai nu era pacat sa stau cu ea in garaj ? motorina am berechet de la tractoru lui unchiu' . Am intampinat probleme la amortizoare si la cutie , vibratiile le-am anulat punand scaunele din masina pe niste arcuri cu amortizoare ( de nova ) ma bate gandul sa incerc o tractiune pt drumuri grele ca am un ax cardanic si un cardan de la un Aro 244 , sper sa reusesc ;-).