Audi RS6 Avant, 560 CP şi 0-100 km/h în 3.9 secunde

Publicat miercuri, 05.12.2012 10:53 de Sebastian Toma

Audi a prezentat noua generaţie a lui RS6 Avant. Aceasta este echipată cu un motor V8 twin-turbo care dezvoltă 560 CP şi 700 Nm şi este capabil să propulseze break-ul german de la 0 la 100 km/h în 3.9 secunde.

Audi RS6 Avant a primit o nouă generaţie. Modelul este mai uşor, mai eficient şi mai performant decât predecesorul său, capacităţi datorate în principal motorului V8 TFSI de 4.0 litri, care obţine un consum mediu de 9.8 litri la sută, deşi dezvoltă 560 CP şi 700 Nm. Ca de obicei, găsim în standard sistemul de tracţiune integrală quattro, iar modelul este oferit în standard cu o transmisie automată cu opt trepte. O noutate în gama RS venită odată cu noul RS6 Avant este suspensia pneumatică adaptivă, care ia în considerare condiţiile de drum şi setările alese de şofer în comportamentul său. În comparaţie cu predecesorul său, noul RS6 Avant este mai uşor cu aproape 100 kilograme, graţie caroseriei sale care foloseşte aluminiu în proporţie de 20%, alături de numeroase elemente din oţel de înaltă rezistenţă.

Motorul V8 TFSI de 3.993 centimetri cubi are două turbine twin-scroll, care sunt montate împreună cu intercoolerul între bancurile de cilindri. Cele două chiuloase au porturile de evacuare amplasate înspre interior şi porturile de admisie amplasate spre exterior, ceea ce permite un design compact al motorului şi scurtarea traseelor gazelor de evacuare, oferind o soluţie eficientă de supraalimentare, cu pierderi minime. Puterea maximă, de 560 CP, este atinsă între 5.700 şi 6.700 rpm, pe când cuplul motor maxim, de 700 Nm, este oferit între 1.750 şi 5.500 rpm. Aceste capacităţi duc la un timp 0-100 km/h de 3.9 secunde, cea mai bună valoare din segment. În standard, RS6 Avant are viteza maximă limitată la 250 km/h, dar optarea pentru pachetul Dynamic Plus oferă o viteză maximă de 305 km/h.

Cei de la Audi au operat numeroase modificări pentru reduce consumul de carburant, valoarea medie în ciclul NEDC fiind cu 40% mai mică faţă de cea a generaţiei precedente. Motorul TFSI de 4.0 litri beneficiază de un sistem de management termal, un sistem start-stop standard şi un sistem de dezactivare a cilindrilor, care opreşte cilindrii 2, 3, 5 şi 8 la sarcini mici şi intermediare. Sistemul de dezactivare a cilindrilor reduce consumul cu 5% în ciclul standardizat european, pe când în condiţii reale de condus vorbim despre o economie aproximată la 10%.

Via Audi

  • qwer, miercuri, 05.12.2012 13:36

    zupeeeerrrrrr, marfa de marfa......

  • f, miercuri, 05.12.2012 14:11

    M5 KILLER!!!

  • west, miercuri, 05.12.2012 19:02

    audi are masini frumoase ,economice si vandute chiar foarte bine,dar nu vad ca acest RS6 sa fie o revolutie tehnologica,au modificat admisia ,au scurtat evacuarea ,au implementat un sistem start stop care e de mult pe piata (ex fiat doblo)un sistem de dezactivare a cilindrilor si cel mai important au folosit elemente de aliaj aluminiu pt reducerea greutatii cu alte cuvinte un kit tunning si toate astea ca sa aiba performante mai bune ca sa se bata cu m5,ok, dar nu la s numi M5 KILLER

  • jan, miercuri, 05.12.2012 19:42

    am crezut ca este RS4 parca sunt identice

  • CM, miercuri, 05.12.2012 20:36

    West ai dat cu bata-n balta frate... adik ai aberat d tot. cum sa fie kit d tuning msina asta knd intr-un comparativ diesel cu E klass si cu seria 5 a castigat? esti nebun? masina asta e full d tehnologie d la sasiu pana la motoare... mai ales asta d 4 litri, electronica. Hai fii sincer si nu te mai minti aiurea, fiecare masina sau marca are calitatzile ei si mai nou toate motoarele audi sunt mai bune dkt alea dupa BMW motoare bezina si diesel si pana sa rezolve Mercedes si BMW problema tractiunii au trebuit sa treaca generatii la rand (am auzit k si Mercedes o sa faca AMG cu AWD). Sa dea Domnu sa ai bani d una d-asta!

  • rares, miercuri, 05.12.2012 21:05

    respect audi RS

  • C-G-C, joi, 06.12.2012 08:29

    @Sebastian este concept sau chiar varianta de serie? Intreb pt ca vine cu niste elemente estetice, exterior si interior, demne de un concept car. Cat despre performante... ireprosabil! Chiar nu-mi pot imagina cum au reusit sa coboare sprint-ul de la 0-100 km/h sub 4 secunde, pt ca 3.9 (probabil 3.8 daca vor face si o versiune sedan) era o cifra rezervata pana acum supercar-urilor. Daca se va conduce la fel de bine ca M5, cu siguranta ca va fi un M5 killer...

  • west, joi, 06.12.2012 11:00

    @CM mersi ,,frate,,sper sa dea Domnul sa am bani de una din asta dar tot nu o cumpar,ati respect opinia si daca tu vezi din masina asta o revolutie tehnologica sper sa ai dreptate,da,la capitolul tractiune integralanu am de obiectat ,dar pt mine Audi are un mare minus in fata celor de la Mercedes si BMW.Aceste doua mari branduriau construit de decenii incoace masini cu tractiune spate si toata lumea stie ca o masina cu adevarat sportiva are tractiune spate,tractiunea integrala e mai buna si mai complexa ca tractiunea spate e parerea multora,o fi pt mamele care si duc copii la scoala ,pt cei care schiaza in poiana,etc In momentul in care acest brand puternic pe nume Audi va face un sedan tip M5 doar cu tractiune spate si va abtine macar performantele BMW ului si daca voi avea banii aia ,atunci d le CM am sa m cumpar asa zisul M5 killer

  • Anca, joi, 06.12.2012 14:43

    Arata zici ca este un RS4. Si vechiul RS6 era mai rapid putin ca vechiul M5, DAr lumea alegea M5 pt modul cum se conduce, pt 90 % dintre presa si emisiunile de specialitate nu pun prea mult pret pe 0-100Km.

  • LUCCI, joi, 06.12.2012 17:55

    My dreams car! Si acolo probabil va ramane,deh ....roman...no money...Dar ,ce poate fi mai frumos decat o ,,familista'' cu motor de Lamborghini?