Audi RS1 este mai aproape de lansare: versiunea de performanţă ar putea debuta în 2017 cu un motor de 300 de cai putere

Publicat marţi, 09.08.2016 13:07 de Daniel Popescu

Versiunea de performanţă Audi RS1 a celui mai mic model al mărcii din Ingolstadt ar putea debuta la Salonul de la Geneva din 2017 cu un motor turbo de 2.0 litri cu 4 cilindri de circa 300 CP.

Audi A1 a primit până acum doar o versiune ceva mai sportivă prin intermediul lui S1 (foto), care generează 231 CP. În ultimii ani s-a dezbătut intens oportunitatea unui model de performanţă Audi RS1, cu atât mai mult cu cât segmentul hot-hatch se bucură de o popularitate majoră.

Totuşi, oficialii constructorului german nu au confirmat niciodată în mod concret dacă un astfel de model va apărea, deşi nu au negat nici interesul pentru a-l dezvolta.

Iată că acum o sursă din cadrul Audi a dezvăluit pentru publicaţia franceză Automoto că Audi RS1 va debuta în martie 2017 cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. În plus, sursa a oferit şi primele informaţii neoficiale despre posibilele performanţe ale modelului.

Astfel, acesta va împrumuta propulsorul turbo de 2.0 litri cu 4 cilindri disponibil deja pe Audi S3 şi Volkswagen Golf R, care va genera puţin peste 300 de cai putere. Acesta ar putea fi cuplat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte şi ar urma să aibă tracţiune integrală, astfel că performanţele sale s-ar putea apropia chiar şi de cele oferite de un Ford Focus RS, având în vedere dimensiunile mai mici.

Singura problemă pentru Audi ar putea fi că RS1 ar ajunge un rival de temut inclusiv pentru Audi RS3.

Via Carscoops

  • NovoX, marţi, 09.08.2016 13:52

    Mai bine ar face ceva cu calitatea modelelor basic care costa 20 mii euro si care au suspensie depasita ca la Dacia Logan.

  • hans, marţi, 09.08.2016 15:13

    Si vw sa nu mai faca masini care induc placerea de a conduce, sau masini puternice sau oricefel de masini ca sa poata si posesorii de atmosferice japoneze sa se simta bine la semafor.

  • inexorabil, marţi, 09.08.2016 17:20

    Să-i urăm bun venit “noului” apărut, NovoX. L-aș ruga să ne spună ceva despre probleMA FIAbilității...

  • NovoX, marţi, 09.08.2016 21:31

    @hans Tocmai sunt dispus sa-ti platesc inchirierea unui Tiguan 2016 ''artistule''. Stiu ca nu-ti permiti nici macar acest lucru. Apoi eu imi iau Fordul Kuga, si facem o competitie pe Autodromul-Titi Aur . Tu cu punte digida pe spate, eu cu Multi-link , ambele masini avand 150CP , doar ca eu din 1.5, tu din 1.4. Vedem care masina castiga pe ''serpentine'' . Iti las numarul meu aici , sper sa ma contactezi cat de curand : 0700-200-672

  • andrei, miercuri, 10.08.2016 10:04

    Esti dus mai Novox baiete, intai zici ca e ca la logan, si apoi o compari cu o cu totul alta masina. ca sa nu mai zicem ca oricum nu stii ce suspensie are tiguan, care nici gand sa aibe punte rigida. si oricum, nu vad legatura cu articolul, dar trebuie sa iti refulezi si tu frustrarile pe undeva, banuiesc.

  • NovoX, miercuri, 10.08.2016 10:33

    @andrei Toate modelele grupului VAG ( modele cu pret sub 40 mii-zic 40k fiindca aici intra si cateva modele Audi : A1, A3, Q2, Q3, TT, etc ) ofera punte rigida spate , adica cea mai ieftina suspensie disponibila pe piata, prezenta si pe Dacii. N-ai prea citit presa auto nu-i asa ? Poate cu ocazia asta mai inveti sa ''goagalesti'' si sa cauti asta. Nu de putine ori s-a zis in presa ca masinile germane inca ofera punte rigida spate. Am comparat Tiguan cu Fordul meu Kuga care vine cu Multi-link .

  • NovoX, miercuri, 10.08.2016 10:39

    Uite aici una dintre stiri : http://www.autolatest.ro/editorial-auto/marea-pacaleala-a-platformei-volkswagen-mqb-80-dintre-masinile-vw-skoda-seat-si-audi-au-puntea-spate-rigida Apoi jurnalistul George Buhnici spune acelasi lucru la un Test Drive cu Toyota Auris, unde lauda Auris ca fiind printre putinele din clasa care inca mai ofera Multi-link / suspensie independenta spate. https://www.youtube.com/watch?v=lizVJdQK4p4 Mai vrei amice ?

  • hans, miercuri, 10.08.2016 12:20

    Offtopic: Chiar regret ca m-am uitat asa de jos in pagina. Oameni asa de tristi ca tine strica si gustul de pizza. Parca ieri aveai doua Auris-uri si o Mazda 3, azi ai Ford Kuga si numar de ***** de Dorobanti. On topic: motivele pentru care vw vinde mai mult decat ceilalti sunt mai multe. Unul dintre ele este ca atunci cand potentialul client le testeaza masinile sunt multumiti de raportul comfort-sportivitate (stabilitate). Un altul este faptul ca vor pune 300 de cai putere intr-un supozitor mic si galben. Ps Buhnici e cumva ala care a mastubat jumate de video claxonul de Logan?

  • NovoX, miercuri, 10.08.2016 22:41

    @hams. Nu trebuie sa regreti, asta-i structura ta ''tehnica'' ( pe dos )la fel de ieftina precum VAG care-si are ADN-ul unei politici de reducere de costuri ( in cazul tau reducere de neuroni ) , la fel de ieftine precum ansamblele lor. Poate imi arati si mie stirea la care am zis ca detin Mazda 3 sau Auris ? Probabil erai fumat . ''Vw vinde mai mult ca ceilalti'' ? Poate ne arati si noua fata de cine vinde VW mai mult ? Ieri citeam o stire in care Toyota devansase VW deja la numarul de vanzari pe acest an . http://www.ziare.com/toyota/modele/cel-mai-mare-constructor-auto-din-lume-volkswagen-isi-pierde-coroana-1389770 Sa pui 300 de cai din 7j de mii de turbine nu inseamna nimic INOVATOR , la fel cum poti sa scoti mai putine emisii doar printr-un soft iarasi nu inseamna nimic INOVATOR . Un prieten a montat motor V6 pe Dacia Logan MCV ( cauta pe forum ) luat din dezmembrari perfect functional de pe Renault Vel Satis. Nimic wow. In rest ce sa zic, e ceva ''normal'' pt un spalat pe creier ca ''maria ta'' sa dea 4j de mii pe un supozitor mic si galben pt a intra in posesia unei suspensii avansate asa cum era normal inca din basic ca doar vorbm de o masina premium nu de un Polo de volum . Daca VW ar pune un caine mort in portbagaj, toti semidoctii ar aplauda si ar zice ca-i ceva corect si comercial. PS: Buhnici, este acel fost posesor a doua masini germane : BMW M5 si BMW seria 3 diesel, si un Civic Type-R . Din pacate s-a lamaurit cu mitul calitatii germane.

  • @novox, joi, 11.08.2016 08:52

    Ma intalnesc eu cu tine , am un tiguan 2016 cu motor 2.0 180cp , daca vrei facem si poze sa te convingi ca are multi-link pe spate. Poti sa aduci si kuga pe aerodrom sa ne dam. Kuga 1.5 182cp am testat-o si este lenesa. Ce zici tu acolo de 150cp , sau 1.4 de pe tiguan ce naiba vrei sa faci cu ele pe masini de aproape 1.7 tone.

  • NovoX, joi, 11.08.2016 11:28

    @@novox Apreciez ca vii cu un contra-argument increzator, dar numarul de neuroni putin spus increzator. Nu ai priceput absolut nimic din ce am zis . Am zis eu ca Tiguan de 2.0 180CP nu are suspensie spate Multi-link ? Scrie si in articolele de care am zis ca Multi-link-ul la VW vine pe motorizari superioare adica motorizari care costa astronomic peste 25 mii euro ( peste 30 la Audi ) . Acum pricepi ? Si scuza-ma, dar eu detin 1.5 EcoBoost 150CP ( varianta de baza cum am zis ) daca detineai Tiguan 1.4 TSI tot de 150 cai ma ''dadeam'' cu tine, dar asa nu-i corecta comparatia, tu avand deja 30 cai in plus. Tiguan cantareste 1.490 Kg ce tot aberezi acolo cu 1.700 ? De la 1.490 pana la 1700 sunt 210Kg , asadar nu sunt nici macar apropiate . In plus ce legatura are greutatea cu suspensia masinii ? Suna-ma pe nr ala de sus, sunt dispus sa-ti platesc eu inchirierea lui Tiguan 1.4 150cai pt o zi. Cine pierde plateste tura pe autodromul Titi Aur. ce zici ? Daca tu crezi ca ai sanse cu punte rigida sa bati o masina dotata cu suspensie Multi-Link net avansata puntii rigide atunci n-ai decat. Vom inchiria si terenul accidentat , pentru a culege mai multe informatii la sfarsitul comparatiei . Atunci va intra in ecuatie si faptul ca diferenta intre o punte rigida si una multi-link se simte si atunci cand se ia o curba in viteza, iar drumul nu- i tocmai plan . In cazul puntii rigide masina va derapa cu puntea spate in curba, deoarece cand o roata va lua o gorapa, toata puntea se va misca, evident ca nu cu aceeasi intensitatea, dar derapajul se va face simtit foarte bine. La 40km/h nu se va simti nimic, dar dupa 60-70km/h se face foarte simtit fenomenul! In cazul suspensiei multi-link roata care va intra in groapa NU va misca toata puntea spate, facand posibil ca cealalta roata sa fie in permanenta lipita de sosea si sa mentina traiectoria corecta. In traducere libera : Se ia un Passat B8 model 2016 ( sau oricare petarda VAG: premiuom or non premium ) cu motorul basic 1.4 TSI 125 CP care vine dotat cu suspensie spate tip punte rigida, si se compara cu Mazda 6 basic 2.0 145CP care vine in standard cu Multi-link.

  • dan_grc, vineri, 12.08.2016 22:39

    Buna asta @inexorabil " probleMA FIAbilității", dar se pare ca s-a maturizat putin, nu mai raspunde asa la provocari, cel putin in cazul tau, dar de acord, sa-i uram bun venit, mai ales ca are peste 100 de mii de ore de condus. Sau de zbor .