Audi reconfirmă lansarea modelelor Q8 și Q4: vârful de gamă va fi produs în Slovacia, iar celălalt la vecinii unguri
Audi a anunțat oficial că noul Q8 va fi produs la uzina sa din Bratislava și că se va lansa anul acesta. Fratele mai mic Audi Q4 va ajunge pe linia de asamblare a uzinei din Gyor, Ungaria.
Știm deja că Audi are în plan extinderea gamei de SUV-uri. Ba mai mult, câțiva oficiali au confirmat deja debutul unor modele ca Audi Q8, Q6 sau Q4. Astăzi, constructorul din Ingolstadt a decis să facă și mai multă lumină privind viitoarea sa ofertă de SUV-uri.
Vârful de gamă al liniei Q va fi noul Q8, un SUV cu linii coupe, spionat deja de nenumărate ori pe Nurburgring în timpul testelor. Modelul va avea dimensiuni similare cu cele ale lui Audi Q7, însă va încerca să le ofere clienților o abordare ceva mai sportivă.
Potrivit comunicatului de presă, Audi Q8 va avea un design emoțional și va fi spațios. De asemenea, nu vor lipsi cele mai noi tehnologii multimedia și de siguranță. Debutul mondial este așteptat în toamna acestui an și, odată cu el, și startul producției în uzina de lângă Bratislava, Slovacia. Tot aici se produce și Audi Q7. Vânzările noului Q8 sunt așteptate să demareze la nivel global în primele luni ale anului viitor, prețul de pornire fiind estimat la aproximativ 100.000 de euro.
Cel de-al doilea SUV care își va face curând apariția în gama Audi este Q4. Numele sugerează poziționarea sa între actualele Q3 și Q5. Audi vine însă cu o precizare: „să vi-l imaginați pe Q4 ca un frate mai mare și mai sportiv, cu linii de coupe, al actualului Q2”.
Rolul său va fi acela de a revigora linia de SUV-uri accesibile, acesta fiind și unul dintre motivele pentru care Audi a grăbit lansarea sa cu doi ani. Debutul comercial este pregătit pentru anul 2019, tot atunci când va începe și producția sa în cadrul uzinei din Gyor, Ungaria. Tot acolo va fi relocată și producția viitoarei generații Audi Q3, care până acum era asamblat în Spania, la uzina Martorell a celor de la Seat.
„Vom integra două noi modele Q în gama de SUV-uri și vom crește astfel nivelul nostru de competivitate în acest segment foarte important”, a declarat Hubert Waltl, membru în consiliul de conducere Audi și responsabil pentru producție și logistică.
Inainte toate masinile erau facute in Germania,usor,usor au lasat productia acolo doar pentru "varfurile de gama".Acum pana si alea sunt facute in Slovacia. Piesele sunt cumparate de pe la diversi producatori,unii nemti altii nu,inginerii si alti angajati din varf numai nemti nu sunt,se mai considera masini germane?