Audi Q7 ajunge la a doua generaţie: fotografii, informaţii şi date oficiale
Unul dintre cele mai aşteptate modele din gama Audi, noua generaţie Q7, îşi face apariţia astăzi, cu o lună înaintea debutului său de la Salonul Auto din detroit. Modelul îşi pierde aspectul masiv, dar mizează pe sportivitate şi un design în ton cu gama Audi din 2014.
2015 va fi un an important pentru gama SUV-urilor Audi, marca germană urmând să scoată pe piaţă, după nouă ani, o nouă generaţie a celui mai mare model din gama proprie. Noul Audi Q7 este aşteptat să fie prezentat la Salonul Auto de la Detroit, care-şi deschide porţile la mijlocul lunii ianuarie, însă primele imagini ale modelului mărcii din Ingolstadt au fost deja publicate de marca germană alături marea majoritate a informaţiilor legate de acest model.
EXTERIOR
Observăm schimbări majore în alura şi design-ul celei de-a doua generaţii a SUV-ului Audi. Astfel, aspectul masiv al primului Q7 a fost înlocuit de un unul asemănător mai degrabă cu un break înălţat, acest lucru fiind semnalat printr-o gardă la sol mai mică şi o înălţime redusă. Construit pe platforma MLB Evo a celor de la Audi, modelul beneficiază la nivel estetic de aportul unei grile împrumutate de la gama recentă de modele şi de blocuri optice angulare atât în faţă, cât şi în spate. Asemănările cu vechiul Q7 sunt, astfel, foarte puţine, o comparaţie faţă în faţă între cele două generaţii subliniind mai degrabă două modele diferite decât o continuare a unui tipar.
La nivel de dimensiuni, noul Q7 sensibil mai mic decât precedenta generaţie, designerii Audi scurtându-l cu aproape patru centimetri. Totuşi, interiorul beneficiază de un spaţiu suplimentar de 2.1 centimetri pe lungime datorită ampatamentului diferit. De asemenea, deşi din fotografii pare mult mai scund, Q7 le oferă pasagerilor un plus de 4 centimetri pe verticală. Cea mai serioasă diferenţă fiind regăsită însă la nivelul greutăţii. Astfel, al doilea Q7 este cu 325 de kilograme mai uşor decât precedentul model, versiunea de bază reuşind să coboare sub două tone: 1995 de kilograme. Audi Q7, cândva cel mai mare şi greu model din segment, devine astfel cel mai uşor SUV mare premium de pe piaţă.
INTERIOR
Aşa cum ne aşteptam, interiorul preia multe dintre elementele pe care le regăsim pe noua generaţie TT, display-ul care ia locul ceasurilor de bord (denumit Virtual Cockpit) şi liniile consolei centrale şi ale bordului fiind asemănătoare. Audi pune însă foarte mult accent în prezentarea oficială pe un alt aspect: izolaţia fonică a habitaclului, pe care germanii o consideră "cea mai bună din segment".
La fel ca în cazul generaţiei vechi, noul SUV mare al celor de la Audi vine cu trei rânduri de scaune, ultimul fiind format din două locuri destinate copiilor. Acestea pot fi rabatate şi dispar complet în podea, lucru care transformă portbagajul de 295 de litri într-un spaţiu de încărcare de 890 de litri. La nevoie, Audi Q7 se poate transforma într-un cărăuş foarte capabil, eliminarea scaunelor de pe al doilea rând ridicând volumul destinat bagajelor la 2075 de litri. Hayonul acţionat electric este standard pe Q7, iar deschiderea acestuia se poate face şi prin gesturi dacă în peisaj apare şi cheia inteligentă avansată.
La nivelul confortului pasagerilor, Audi aduce un sistem de climatizare pe două zone în standard, acesta putând fi înlocuit opţional cu unul cu acţiune pe patru zone. Sistemul audio standard este semnat Bose, însă melomanii se pot baza pe un pachet Bang&Olufsen care aduce 23 de difuzoaree în habitaclu.
TEHNOLOGIE
Pe lângă nenumăratele opţiuni de conectivitate pe care le oferă noul Q7, cea mai spectaculoasă apariţie este cea a display-ului Virtual Cockpit, un ecran TFT de 12.3 inch care ia locul ceasurilor de bord clasice. Acesta debutase pe noua generaţie Audi TT, fiind una dintre cele mai reuşite apariţii tehnologice ale anului 2014. Evident, din poziţia sa de vârf în gama Audi, Q7 va beneficia şi de o versiune actualizată a sistemului de infotainment MMI, care include întreg arsenalul de noutăţi care au apărut pe TT: comenzi vocale complexe, căutare inteligentă predictivă inspirată de cea de pe Google şi un buton de comandă cu touchpad integrat şi răspuns tactil. Internetul este disponibil la bord prin simpla prezenţă a unui telefon cu abonament de date, iar hărţile sistemului de navigaţie sunt actualizate automat prin conexiunea online, o soluţie pe care Audi a implementat-o la cererea clienţilor.
Partea tehnică a lui Q7 nu poate fi nici ea ignorată. Cel mai interesant este sistemul Audi Drive Select, care în versiunea cu suspensii pneumatice opţionale transformă SUV-ul german într-o maşină polivalentă care-i oferă şoferului nu mai puţin de şapte moduri de rulare: Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic, Individual, Allroad şi Lift/Offroad. Evident, sistemul de tracţiune integrală quattro este standard, în versiunea de bază a lui Q7 regăsindu-se şi jante de 18 inch care pot fi schimbate la dorinţa clientului cu unele de 19, 20 sau 21 de inch.
MOTOARE
Clienţii care se vor orienta spre un Audi Q7 vor avea la debut ca opţiuni două motoare, ambele V6 şi ambele încadrate în norma Euro 6. Prima variantă este un TFSI de 3.0 litri care produce 333 de cai putere şi 440 Nm, ale cărui performanţe sunt 6.1 secunde pentru 0-100 km/h şi 250 km/h viteză maximă. Compresorul mecanic este dezactivat la sarcină parţială, iar acest lucru duce consumul mediu mixt la 7.7 litri/100 km, iar emisiile se stabilizează la 179 de grame CO2/km.
Majoritatea celor care vor miza pe Q7 vor alege însă varianta diesel, iar pentru ei Audi a pregătit un V6 TDI de 3.0 litri care dezvoltă 272 de cai putere şi un cuplu de 600 de Nm. Acceleraţia 0-100 km/h are loc în 6.3 secunde, iar viteza maximă atinsă de SUV-ul german este de 234 km/h. Consumul este unul foarte bun pentru acest nivel de putere: 5.7 litri/100 km.
Cele două motoare disponibile la lansare vor fi dublate ulterior de un 2.0 TFSI de 252 CP şi 370 Nm şi de o versiune de 218 CP a unităţii TDI de 3.0 litri. Noutatea absolută este însă reprezentată de viitoarea apariţie a unei variante hibride diesel-electric cu încărcare la priză şi tracţiune integrală care promite enorm. Denumită oficial Audi Q7 e-tron quattro, aceasta va consuma 1.7 litri/100 km în prima sută de kilometri după încărcare, autonomia 100% electrică fiind de 56 de kilometri. Motorul diesel de sub capota acestui hibrid este acelaşi 3.0 TDI, de această dată într-o versiune de 258 CP. Secondat de un motor electric de 126 de CP, acesta duce noul Q7 în 6.1 secunde la 0 la 100 km/h.
CÂT COSTĂ?
Foarte interesant este faptul că noua generaţie Q7 va fi lansată pe piaţa europeană în acelaşi timp cu noul Volvo XC90, adică în prima jumătate a anului 2015. Cu un BMW X5 lansat deja în 2014 şi cu un Mercedes-Benz ML deja modificat substanţial şi el recent, zona SUV-urilor mari premium va fi mai disputată ca niciodată în cursul anului viitor. Preţurile pentru România nu au fost comunicate încă, însă divizia germană a celor de la Audi a anunţat deja un preţ de bază de 61.000 de euro pentru noul Q7.
Via Audi
Nuuuuu :((