Audi Q2 își face loc pe piața din România cu un preț de pornire de 26.500 de euro
Audi a adus și în România noul Q2. Cel mai mic SUV din gamă pornește de la 26.500 de euro și se poziționează între A3 și Q3 în materie de preț.
Audi își lărgește oferta de SUV-uri pe piața din România odată cu introducerea noului Q2. Modelul german, pe care l-am testat și noi în mijlocul acestei veri, este cel mai mic crossover din gama constructorului german și este poziționat între Audi A3 și Q3 ca preț de achiziție.
Pentru moment, piața autohtonă va primi doar două motorizări, una diesel și una pe benzină. Cei care vor prefera eficiența se vor mulțumi cu deja celebrul agregat de 1.6 litri TDI, preluat de la părintele Volkswagen. El oferă 116 cai putere și poate fi comandat doar cu o transmisie manuală cu șase rapoarte.
Cei care vor o doză de sportivitate, Audi pune la dispoziție propulsorul 1.4 TFSI, de asemenea foarte popular în gama Audi, echipat cu un sistem de dezactivare al cilindrilor. Unitatea garantează 150 de cai putere și poate fi comandată și cu transmisie manuală, dar și cu automata S-Tronic cu șapte rapoarte.
MOTORIZĂRI | NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Basic | Design | Sport |
1.6 TDI | 115 CP | Man6 | 26.480 | 28.610 | 28.610 |
1.4 TFSI | 150 CP | Man6 | 27.129 | 29.259 | 29.959 |
Aut7 (S-tronic) | 29.330 | 31.460 | 31.460 |
Prețurile pornesc de la 26.480 de euro pentru versiunea diesel de 1.6 litri, alăturată pachetului de dotări standard, denumit Basic.
Printre echipamente amintim: cotiera centrală față, cric ascuns în portbagaj, faruri cu halogen, geamuri termoizolante (inclusiv luneta cu sistem de degivrare), interfață Bluetooth în funcție de modelul de telefon, MMI Radio plus comandă vocală, oglinzi exterioare acționate electric și încălzite, cu semnalizatoare LED incorporate, bare vopsite în culoarea caroseriei.
Pentru că este poziționat într-un segment în care până acum părea că activează Q3, am decis să vedem cum se raportează Audi Q2 și la crossover-ele compacte premium cu care până acum se bătea fratele mai mare, dar și la o serie de SUv-uri mici, cum sunt Jeep Renegade și Mini Countryman.
NOUL AUDI Q2 vs. concurența directă și indirectă |
||||
MODEL/VERSIUNE | PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Audi Q2 1.6 TDI Basic |
116 | 4.4 | 10.3 | 26.480 |
Mini Countryman 1.6 diesel |
112 | 4.2 | 10.9 | 25.500 |
Jeep Renegade 1.6 MultiJet |
120 | 4.6 | 10.2 | 25.748 |
Mercedes-Benz GLA 1.5 CDI |
109 | 3.9 | 11.9 | 29.586 |
BMW X1 sDrive16d |
116 | 3.9 | 11.1 | 31.860 |
Volvo V40 Cross Country D2 |
120 | 3.7 | 10.6 | 26.342 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
26.500 euro -1400 programul rabla - 2500 oferta Audi , masina asta va costa sub 23.000. Un pret tot la fel de scump si dupa reducere. Dar sa nu uitam ca are la baza platforma MQB, adica care pe versiunile sub 30 mii . nu ofera nici macar suspensie Multi-link, nu mai zic de suspensie Quadri-Link precum au japonezele de volum ca Honda Accord, Toyota Avensis, Mazda 6, nu mai zic de suspensie adaptiva cum are rivalul nipon Lexus , Q2 nici Clima automata nu are, nici faruri cu lupa , nici jante aliaj , nici motor prea sprinten. Asadar nesimtit de scump.