Audi, prinsi cu minciuna: e-tron nu dezvolta 4500 Nm, ci doar 680 Nm

Publicat luni, 28.12.2009 17:22 de Mircea Meșter

Inginerii Audi au utilizat cifrele cuplului la roata in prezentarea celor 4500 Nm de care dispunea conceptul e-tron. Adevarul? Conceptul Audi scoate doar 680 Nm.

Deja celebrul Audi e-tron, conceptul electric bazat pe R8 prezentat in premiera in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din toamna anului care tocmai se incheie, nu dispune de un cuplu de 4500 de Nm, asa cum sustineau inginerii Audi in comunicatul de presa si in lista de date tehnice prezentata odata cu lansarea modelului, ci de unul de "doar" 680 Nm. Motivul "neintelegerii"? Germanii au prezentat in prima faza cifra cuplului la roti, care este evident multiplicat prin cutia de viteze.

Invitati sa isi ceara scuze de catre presa de peste Ocean, care sustine ca Audi a utilizat un standard fals pentru a oferi o imagine incorecta asupra performantelor de care dispune modelului german, inginerii Audi se apara sustinand ca "utilizarea cuplului la roata pe care cele patru motoare electrice ale lui e-tron il dezvolta in total, adica 4500 Nm, a fost facuta pentru ca publicul sa constientizeze forta fenomenala de care dispune conceptul nostru".

Publicatiile americane nu s-au limitat la prezentarea noilor informatii oficiale, unele bloguri cunoscute - ca The Truth About Cars, de exemplu - atacand dur ceea ce ei numesc üna dintre minciunile gogonate ale anului: "Ne va lua ceva timp pentru ca termenii "masina electrica" si "idioti" sa nu fie asociati de toata lumea de cei de la Audi. Industria auto nu a utilizat niciodata cifrele cuplului la roti, iar ceea ce a prezentat Audi induce in eroare. Insa in lume se naste cate un idiot in fiecare minut, iar Audi nu ne va lasa niciodata sa uitam asta", sustin editorii TTAC intr0un material dedicat acestui subiect.

via | TTAC | Edmunds

  • ian, luni, 28.12.2009 18:24
    tapa

    era si normal trebuia sa va dati sema ...si cu motor electric...de unde atata putere frate?!

  • BMW-M, luni, 28.12.2009 19:08
    BMW

    De cand ma stiu Audi e o marca de doi lei tiganeasca cu minciuni pe fatza. ei la Frankurt au utilizat 4000NM pentru a sustrage atentia de la BMW VISION. MAre magari sunt cei de la AUDI. R.I.P AUDI

  • Stuttart, luni, 28.12.2009 19:23
    Bayer

    Mare porci sunt AUDI cu orice pret incearca sa arate ca sunt peste BMW si Mercedes-Benz , sa va fie rusine , voi nu faceti motoare ca BMW da nu inca peste BMW sa fiti. rusine sa va fie magari 4500nm nici 5 motoare de Audi nu au asa NM . AUDI e o marca NESERIOASA care umbla cu minciuni si farse . Audi = tzeapa. BMW si Mercedes-Benz = SIGURANTA marci DE INCREDERE .

  • b76, luni, 28.12.2009 19:51
    @bmw si stuttart

    bai baieti stati cuminti. audi e o marca tiganeasca si neserioasa? bmw marca de incredere? bmw e o marca buna dar voi nu cunoasteti un lucru pe care il invocati: ISTORIA. nu uitati de bmw isseta. bmw a produs o trotineta cu 3 roti nu audi, clar pana aici? mercedes ce-i drept are o istorie mult mai impresionanta insa acum nu prea o mai respecta. asa incercati sa va limitati frustrarile pentru ca nu este cazul aici. salut

  • andt, luni, 28.12.2009 20:00

    Dar prin cuvantul concept nu se intelegea ceva ce este doar o viziune si nu un model de serie? Daca ei vor ca modelul lor sa scoata 4500 Nm si in realitate obtin doar 680 Nm se pot numi naivi nu mincinosi, nu? Priviti duster concept si adevaratul duster de serie, pai astia de la Dacia inseamna ca sunt cei mai mari pinochio.

  • Robert, luni, 28.12.2009 20:03
    Celor de la BMW le va fi din ce in ce mai greu in viitor sa concureze cu Audi si Mercedes

    Conducerea Audi a aprobat azi suma de 7.3 miliarde euro ce va fi investita pana in 2012 in dezvoltarea de noi modele si extinderea actualelor capacitati de productie . Beneficiind de investitii enorme, planul celor de la Audi de a deveni cel mai mare producator premium va deveni foarte curand o realitate, doar Mercedes tinand oarecum pasul la investitii ( venite din partea colosului Daimler AG ) cu Audi, cei de la BMW fiind din acest punct de vedere in clar dezavantaj in lupta cu cei doi rivali germani . Ori fara bani, stiri de genul BMW strange legaturile cu PSA sau BMW va utiliza o platforma PSA vor fi tot mai dese, insa cu repercursiuni asupra imaginii de marca BMW .

  • ian, luni, 28.12.2009 20:06

    @b76 ai dreptate cu isseta dar asa au iesit atunci bmw dintr-o criza si iti spu eu ca era o masina buna urata dar s-a cumparat...mercedes a aplicat ceva asemanator cu smart ,masina buna ,nimic de zis asa ca nu vad unde-i problema cu isseta?

  • ian, luni, 28.12.2009 20:09

    si inca ceva pe isseta s-au facut tunning-uri super+e omashina de colectie acum

  • schumi, luni, 28.12.2009 21:47
    In sfarsit...

    ...i-au prins wahahahaha......

  • Grigore, luni, 28.12.2009 22:26

    Zi-le MCD,zi-le mega-arhi-super cunoscatorilor ca ai avut dreptate.

  • BMW, luni, 28.12.2009 22:43
    BMW

    LASAM ISTORIA CA BMW are istorie BUNA . Bayerische Flughafen Werke daca ati auzit e de multi ani. BMW a supravetuit in 1945 la atacuri mult mai mari decat criza mondiala. Asa ca adio Audi. BMW e BMW si vor avea vanzari bune .

  • ian, luni, 28.12.2009 22:44

    eu inteleg ca profitul depinde de investitie si de cerere sau vanzare asa ca pana la urma cred ca vanzarea totusi face legea nu investitia ex:LOGANul(care pe deasupra nici nu e o mashina nici macar de talia vw.)ideea azi e sa vinzi ce produci altfel o patesti ca saab cel mai bun exemplu.ma intreb atunci audy va investi in cercetare sau in ce?ca aici bmw sunt superiori deci intr-adevar vor fi nevoiti sa-si consume niste bani audy sa ajunga bmw.nu stiu poate 7,3 miliarde sau cat .insa suma asta frumusica inteleg ca tre amortizata apoi din vanzari ca doar n-or lucra in pirdere ca bugatty care oricum e suportata de vw si atunci tot in spinarea lui vw va cadea si audy.risc nene pe o criza ca asta!

  • Eu, luni, 28.12.2009 22:45
    si tu

    kaka*t cu perje e audi. Eu nu arunc un ban intro marka mincinoasa. Rusine sa va fie Audi , voi din mici vreti tot dar nu se primeste.

  • Castravetele, marţi, 29.12.2009 01:11
    @eu

    probabil nici nu ai banu de aruncat :p Tot mi se pare curios si al naibii de interesant cum doar cateva "nume grele" de peste ocean s-au trezit cu astfel de acuzatii. Astept o reactie din partea rivalilor Audi.... sau macar din partea UNUI european. Pana atunci... aceste acuzatii raman doar rah...t pe batz.

  • mowgli, marţi, 29.12.2009 05:06
    @castravetele

    rivalii audi sunt mai diplomati, audi au fost nesimtiti in N cazuri, minciuni peste minciunui, informatii false si reclame mincinoase.Dupa parerea mea ar trebui dati in judecata pentru reclamele care le-au facut. @b76: auzi si la asta "ISTORIA" of of mai mai.Tibi draga? intoarce-te in timp cu DeLorean-ul tau si uite-te sus pe cer.Stii ce vezi? BMW, clar pana aici?Toti producatorii bagau capu in pamant ca picau bombele pe ei si bmw se chinuia sa previna asta.Lamborghini ce facea mai baiatule? tractoare, no, pai atunci ia-ti un FORD ca are "ISTORIE" ca doar Lambo facea tractoare. @castravetele: mai exact ce reactie vrei? "buna, sunt director de marketing la Mercedes si vreu sa confirm ca DA!!!! Audi minte"

  • ha ha ha, marţi, 29.12.2009 07:33
    ha ha ha

    DE FAPT B.M.W VINE DE LA BAYERISCHE MOTOREN WERKE, ADICA MOTOARE CONSTRUITE IN ORASUL BAYERISCHE, LANDUL BAVARIA.LA INCEPUT AU CONSTRUIT MOTOARE DE AVION, DUPA RAZBOI MOTOCICLETE SI APOI AU CUMPARAT O MARCA DE MASINA PE CARE AU IMBUNATATIT-O.SI AU FABRICAT SI MASINI CU 3 ROTI.PTR. MAI MULTE DETALII, RECOMAND A SE CITI CEVA ISTORIE INAINTE...E PE NET TOT CE DORITI....IAR AUDI A AVUT PRIMA SISTEM QUATRO-ADICA TRACTIUNE INTEGRALA PE MASINI, CU CARE A PARTICIPAT LA CURSE SI LE-A CISTIGAT...HAIDE PA SI SANATATE....

  • pt. mowgli, marţi, 29.12.2009 08:32
    pt. mowgli

    Ma mowgli, atat sari de fund in sus cand cineva pomeneste cuvantul BMW si mai ales intr-o faza proasta... E o masina, nu un job sau femeie care sa-ti aduca satisfactie... sau tu ai vise umede cu teava de esapament? Degeaba ai o putere mare daca e pe puntea spate. AUDI e peste BMW si viitorul pentru ei suna bine.

  • Dragos Man, marţi, 29.12.2009 09:51
    Papagali

    Astia sunt niste papagali! E clar! Dar astia care sar in sus cand aud cuvantul BMW intr-o fraza proasta sunt boscheti - boschetari :)))..

  • UNN, marţi, 29.12.2009 09:58
    Comentarii

    Sa stii ca la fel de iritati ca si mowgli sunt si ceilalti obsedati de marca BMW: tzenu_bmw si BMW. Nici daca ii injuri da mama nu se agita asa! Probabil au si ei cate un urs de seama cu ei sau chiar ceva mai mare care consuma 15 in oras si gata sunt cei mai mari fani BMW! Fratilor scapati de epave ca intr-un an cat cheltuiti pe carburant dadeati diferenta si va luati o pisica sau altceva care are sisteme de siguranta. NU-mi spuneti voi ca au ursii ABS (unele), Airbag si alte sisteme de siguranta!

  • x, marţi, 29.12.2009 10:02
    bmw power

    baaaaaaaaaaaaaaaaa .............audistilor se vede ca nu aveti nimic in cap.......................cum draq sa compari audi cu BMW voi nu sunteti sanatosi....................cititi fratilor istoria celor 2 masini...............BMW cand vb ceva, spre deosebire de alti si face...........catre toti fani bmw lasatii in pace pe astia cu audi.................uitativa la vanzari asa cum spuneti voi despre BMW tot in fata lui audi si merc este...............asa ca indiferent de reclamele pe care le fac rivali,tot BMW este in fata, oare de ce? pt ca ceva bun nu are nevoie de atata reclama............uitativa la vanzari sa vedeti cine este pe primul loc BMW..............asa ca ciocul mic noi suntem la putere...................si oare de ce toate marcile de masini{premium} cand scot cate un model vor sa bata BMW? este ca in viata de zi cu zi, ca intro gasca de la bloc vrei sa-l bati pe cel mai bun,dar sti ca nu prea ai sanse..................BMW POWER......................

  • gtrazvan, marţi, 29.12.2009 10:10
    DECI

    Deci citesc articolul, citesc comantariile, citesc iar articolul, citesc iar comentariile si observ cum fanii VAG nu vor sa recunoasca ei ca AUDI minte, cauta ei scuze, etc. numai sa ce ??? sa recunoastem ca AUDI minte. @andt - mai citeste stirea asta si celelalte legate de e-tron ca la 19 ani vad ca intelegi mai greu. Audi a anuntat ca, conceptul e-tron dispune de un cuplu de 4500 de Nm, nu produsul final iar ulterior in urma dezvaluirii minciunii au declarat ca la roata cu Niciodata nu a fost specificata puterea sau cuplul la roata MULTIPLICATE prin CUTIA de VITEZE pentru ca norma, este o aberatie. Dar exact cum spun si cei de la The Truth About Cars - "Industria auto nu a utilizat niciodata cifrele cuplului la roti, iar ceea ce a prezentat Audi induce in eroare. Insa in lume se naste cate un idiot in fiecare minut, iar Audi nu ne va lasa niciodata sa uitam asta" asa ca observ ca sunt destui si pe aici.

  • schumi, marţi, 29.12.2009 10:24
    e-TRON

    Pt cine nu stie, TRON a fost un film sf din anii '80, in care era vorba si de niste motociclete digitalizate. Apropo de numele gasit de Audi :D.

  • Circotasul auto, marţi, 29.12.2009 10:40
    Audi minte , ce sa mai zicem de Porsche Romania

    Daca AUDI, firma mama minte , ce sa zicem de Porsche Romania. Cred ca sef acolo e PINOCHIO ...

  • sunca, marţi, 29.12.2009 10:45
    de praga

    cea mai buna marca cinstita si corecta, modesta si impresionanta....ramane dacia. Se cumpara in prostie...eu mai trebuie sa duc in frankfurt un lot de 12....am facut 230 de mii de km de cand duc dacii in germania,franta,spania...am dus si in danemarca si in norvegia...deja trebuie sa imi schimb platforma ....audi ii de kkt...daca vezi una in franta ori ii A6 ori A8 dar modele vechi...dacii gasesti cam la tot pasul..stati sa vedeti dusterul..deja ma si gandesc sa imi mai iau un artego cu platforma mare...ioioioioi. nu luati jafuri de audi luati ceva mai bun pace

  • Replikate, marţi, 29.12.2009 10:54
    @Toata lumea

    Mai oameni buni, de ce tot sariti in sus ca astia au fost prinsi cu mata-n sac. Pana si ei au recunoscut ca au mintit. Chiar nu e nici un fan ADEVARAT audi care sa zica "Da domne, au mintit, urat din partea lor, speram sa nu se mai intample". Stati toti si va certati care marca e mai bune, normal ca in ochii unora Audi castiga, pt altii BMW e cea mai tare si mai e si Mercedes. Ati tot bagat in fata istoria, daca nici BMW nu are istorie, nu stiu ce marca are, pur si simplu nu vreti sa recunoasteti ceva ce e oficial, traiti in minciuna ca doar nu degeaba luati apararea marcii de mai sus. Nu zic sa punem Audi la zid, dar nici sa-i ridicam in slavi pt ca mint, macar fiti fair-play si recunoasteti ce e adevarat.

  • POSESOR DE TDI, marţi, 29.12.2009 11:31
    @B76

    Tati istoria nu ajuta cu nimic acum. Dar daca tot te pricepi asa de bine iti reamintesc (desi m-as mira sa stii atata istorie) ca DKW, unul dintre stramosii Audi, inca fabrica masini care aveau caroserii de lemnn imbracat in piele pe vremea cand alte marci trecusera de mult la caroserii metalice. Dar nu despre istorie e vorba, ci despre o mare PORCARIE ! Desi posed o masina care apartine familiei VAG cumparata de noua (precizarea are drept scop evitarea unor comentarii gent "tigaie sh de 300 000 km, manelist", etc), ceea ce au facut cei de la AUDI mi se pare INCALIFICABIL, cum INCALIFICABILA mi se pare si incapatanarea unora de a sustine suprematia unei marci.

  • radu, marţi, 29.12.2009 11:34

    shi totusi daca sa ne uitam la ratingul de la fiecare comentariu audi are mai multi fani :)pa..

  • ma plictisiti, marţi, 29.12.2009 11:50
    aiurea

    ce aici cand vad comentarii de genul...bmw e bmw si altele..iti dai seama si dacia e dacie asa si? sunt penali de asta nu va inghit de nici o culoare habar n-aveti sa schimbati treptele de viteze sau sa schimbati o roata dar ati auzit si voi ca bmw e cea mai buna si va luati unul dupa altul cu asta...daca pana acum ceva timp e adevarat era o diferenta foarte mare intre bmw mercedes si altele...in ziua de astazi nu mai exista diferente...cel mai bun exemplu e si cu fotbalul inainte erau echipe mari...acum nu mai exista echipe mici ...asa ca mai incet cu bmwurile voastre imaginare ca tot cu mercedes pe RATB mergeti :))

  • raul, marţi, 29.12.2009 12:04
    ushor

    Bine ma e ushor sa va dati cu parerea aici despre altii care au construit masini k lumea. Sa va vad despre Marele DACIE ca va certati, lasati pe nemti sa isi faca treaba. Hopp una doua cu pareri, eii eii Romania cu Rrrromanii lui !

  • nikuhd, marţi, 29.12.2009 12:10
    Vanzari Audi

    Pentru Bmw power si toti fanii astia bmw inraiti , lasati-o mai moale cu afirmatia asta ca bmw are mai multe vanzari ca si Audi , cel putin in Romania e total falsa fraticilor , in anul 2008 Audi a batut la vanzari si Mercedes .. mai studiati un pik si voi APIA daca stiti ce inseamna .....

  • x, marţi, 29.12.2009 12:34
    bmw power

    pt NIKUHD.......................tati nu compara tot grupul VAG la vanzari cu BMW....................si nu va mai luati dupa APIA si tot ce inseamna sondajele pt ca sunt mincinoase ca si IRSOP...etc multa reclama mascata.Am vazut o emisiune de curand la tv nu mai stiu pe ce post exact cred ca MONEY CHANEL se vorbea despre criza si despre vanzarile de masini premium.BMW 88 de unitati MERC 71 iar AUDI nici in primi zece nu era..............ce draq uitativa si pe strazi cate BMW-URI sunt si cate AUDI&MERC.nu am nimic personal cu fani celorlalte marci...........dar hai sa fim corecti si sa dam cezarului ce este al cezarului.............uitativa si in lume ca este o bmw-o mania ce naiba,chiar nu vedeti.............sa fiti sanatosi si iubiti..................si anul care vine sa va aduca tuturor sanatate si tot ce va dorit

  • Victor, marţi, 29.12.2009 12:35
    Audi vs concurenta

    In 2009, potrivit celor de la Bloomberg BMW ( fara Mini si Rolls-Royce ) a vandut aprox 1.02 milioane unitati, Mercedes a vandut 950000 unitati iar Audi a vandut 925000 unitati . In viitorul apropiat, beneficiind de aportul unor modele ca Audi A1, Audi A2, Audi A7, Audi Q3, Audi R2, Audi R4, constructorul din Ingolstadt (landul Bavaria) va deveni cel mai mare producator premium din lume la nivelul unitatilor vandute, pentru ca la profit Audi este deja cu mult in fata celor de la Mercedes si BMW .

  • x, marţi, 29.12.2009 13:39
    bmw power

    mai VICTOR esti naiv rau....................oare in minte ta crezi ca BMW sta degeaba.............................stai cuminte ca nu ia batut audi nui bate si nici nui va bate niciodata, dar le urez sucesuri

  • Alex, marţi, 29.12.2009 14:02
    @x

    Eu din cate stiu bine bmw nu e primul loc la vanzari pustiule. Poate doar daca te referi ca e pe primul loc intre cele trei marci pe care le-ai pomenit adica Mercedes Benz, Audi si Bmw. Lider mondial la vanzari este cu totul altcineva decat Bmw. Numai bine. Si ontopic cred ca marca Audi intradevar nu scoate nimic fantastic pe piata, sunt masini care nu fac banii. Costa mult prea mult pentru ce iti ofera. Dar cum gusturile nu se discuta fiecare e liber sa-si ia ce doreste cu banii lui. O zi buna

  • tzenu_bmw, marţi, 29.12.2009 14:10
    pt UNN

    cred ca esti un mare........... inn primu rand chi r sunt obsedat dupa bmw(problema mea) in al 2-lea rand eu cred ca esti doar un bagator in seama..... in legatura cu subiectu......... urat din partea AUDI sa minta in halu asta.......4500 NM...... parea ceva copiat din volume SF............ asta e ...............

  • Victor, marţi, 29.12.2009 14:18
    @ x

    Diferenta de 100000 de unitati in favoarea celor de la BMW este foarte mica si va fi anulata de noile modele Audi ce vor aparea in urmatorii 3 ani . In timp ce Audi aloca miliarde de euro in investitii, cei de la BMW ( Herbert Diess a declarat ieri intr-un interviu) reduc din ce in ce mai mult costurile, politica ce se va dovedi foarte paguboasa in viitor ( vezi cazurile GM si mai nou Toyota ) . Avantajul major al celor de la VW Group in raport cu Mercedes si BMW este dat de pretul de achizitie al componentelor si materialelor mult mai mic decat in cazul concurentei datorita comenzilor mult mai mari ( VW a transferat in industria auto modelul Hypermarket-urilor care s-au impus pe piata datorita preturilor mult mai mici decat al magazinelor alimentare de cartier ) . VW cumpara de la furnizori acelasi produs la un pret mult mai mic pentru ca un pret obtii cand cumperi de ex 5 milioane de alternatoare fata de cazul in care cumperi 500 mii si exemplele pot continua .

  • mowgli, marţi, 29.12.2009 14:23

    @anonim:ce sa fac nene, imi plac bmw-urile de pe vremea cand multi invatau sa mearga cu trotineta sau visau la dacia lui tata, nu e o lauda si nu e nici vina mea, sa nu crezi ca mi-am sters si eu mucii in fata la Top Gear si am vazut un bmw.Tractiunea spate e depasita de quattro? nu este corect si pot sa si aduc argumente da nu o sa ai rabdare, eu vb de circuit si chiar pe drumuri publice in condusul sportiv sau situatii limita.Pe ploaie/zapada etc se schimba datele problemei. @unn: am un seria 5 de 2500 cmc si consuma 9-10 in oras.Are airbag si abs, nu ca ti-ai face tu griji pentru mine da no... @plictisitul: oamenii ca tine au impresia ca toti care au bmw au muls capre prin italia si si-au luat un bmw ca sa impresioneze muierile pe strada in timp ce pe ascuns se scobesc in nas cu 2 maini in timp ce asculta vijelia si furtuna pe caseta :). Pai uite, spre surprinderea ta stiu sa schimb viteze chiar binisor si imi repar masina singur indiferent ce defectiuni ar avea. @x: frumos comentariu, asa trebuia sa scriu si eu.Din pacate pentru mine Automarket e ca in trafic.Plec de acasa cu mintea limpede si ganduri pasnice si la prima intersectie ma enerveaza cate un bou cu ciunga in gura si trebuie sa "claxonez". n-am chiar nimic cu fanii audi, ba chiar ii respect ca tin la marca lor la fel cum tin si eu cu a mea.Niciodata nu am sarit la un om care sa zica "mie imi place audi", dar cei care canta incontinuu cat de manelisti si prosti is soferii bmw is limitati psihic. sau cei care nu au argumente serioase dar vin si fac de rahat o marca.Am condus cateva Audi, sunt masini bune, au multe calitati sunt chiar frumoase cand te uiti la multe alte masini de pe piata, dar eu prefer bmw-urile, unul din marile motive este tractiunea spate cu care m-am obisnuit de mic si audi m-au pierdut ca admirator de cand si-au luat-o in cap si au inceput sa faca reclame mincinoase si sa-si bata joc de nume precum Alfa Romeo, Volvo, Bmw Mercedes Benz si chiar Ferrari.

  • Castravetele, marţi, 29.12.2009 14:33
    sa nu deviem prea tare de la subiect.

    o intrebare logica. Poate ma lamureste vre-un geniu. E-tron foloseste motor electric nu? atunci de unde CUTIE DE VITEZE? Are cate un motor pentru fiecare roata. Deci intreb din nou: cate CUTII DE VITEZE? Eu nu am mai auzit de masina electrica sa aiba cutie de viteze, cu atat mai putin una in genul acesta. Iar daca fiecare roata are motorul ei.... Inteleg ca au folosit cifrele de la roata, dar nu cred ca e o diferenta asa mare intre ce sustin ei... si ce sustin acei ziaristi americani. Ar fi o acuzatie mai plauzibiila daca ar veni din partea unor.... sa zicem CONSTRUCTORI AUTO, eventual rivalii de piata, pentru ca ar fi o ocazie buna de care ar profita oricine. Dar e liniste... iar eu ma intreb: de ce?

  • Crysty, marţi, 29.12.2009 14:36
    Auto

    Oameni buni! In loc sa stati aici pe site sa va certati ca Audie e tare, ba nu BMW e si mai tare etc mai bine v-ati relaxa la o plimbare pe jos! Ca ne asteapta un an greu din toate punctele de vedere! Oricum la noi in tara imaginea numelor mari Audi, BMW si Mercedes Benz e "patata" de ... care asculta manele indiferent de modelul condus:A4, Seria 5 sau S-class! Sarbatori fericite!

  • fan BMW, marţi, 29.12.2009 14:38
    audi

    deci sa recapitulam audi e o marca bunicica dar nu destul de buna ca bmw pt ca oricat ar incerca sa egaleze tehnologia bmw nu au cum . Concluzia: AUDI vrea si cu ... ... si cu sufletu in rai si cu chilotii ridicati, ceea ce nu se poate

  • MCD, marţi, 29.12.2009 14:44
    aha vedeti

    eu cand v-am zis ca e o minciuna toti ma injurati pe mn nu mai zic nimic cititi aici postat cu o saptaman in urma si cititi comentariile http://www.automarket.ro/stiri/video-test-pe-sosea-cu-audi-r8-e-tron-concept-27252.html PS totusi ce-i aici 41 de comentarii va arde rau subiectu'

  • x, marţi, 29.12.2009 15:32
    bmw power

    fratioareeeeeee......................da cata frustrare pe fani marci audi....................si apropo mai VICTORAS nu mai sunt pusti cam de 18 ani, am oare ce varsta si zic eu km parcursi aproape cat toti de pe acest site...................si apropo conduc tot un BMW.....................si am bmw-uri de peste 10 ani cred ca am dreptul sa spun si eu ceva,nu ca multi de aici care doar se uita la masini spre deosebire de alti care le si conduc..........................BMW POWER-E-38..................PT CUNOSCATORI

  • prostanaku, marţi, 29.12.2009 16:23
    prasotanaci

    o natie de prostanaci sunteti fratii mei. de la o neintzelegere...Audi de e brand prost? vai de mama voastra de limitati.

  • Replikate, marţi, 29.12.2009 17:32

    Cu regrete va anunt ca dupa ce am citit comentariile de mai sus, am tras o concluzie destul de urata:nu credeam ca exista astfel de specimene pe Pamant. Nu vorbesc de toti, ci de cei care se apuca sa injure ca si-au luat ei audi si normal ca mai bine citeste o minciuna si se simte bine cu masina lui decat sa stie adevarul. Parca altfel trage o masina daca tu sti ca are 4500Nm fictionali in loc de 700Nm reali nu baieti? e chestie de autosugestie, mai dati o tura la psiholog si va lamureste el. Hai click repede pe ROSU ca doar am poza cu BMW la avatar:)).

  • fan audi, marţi, 29.12.2009 19:44
    fan horch

    mi-am schimbat parerea de audi. o marca mincinoasa nu merita asa imagine , pe care sio face in ultimii ani. rusine sa va fie prin minciuna si siretlicuri nu aveti sansa in fatza bavarezilor. cred ca ma voi indrepta spre marca PREMIUM BMW.

  • ex fan bmw, marţi, 29.12.2009 20:16
    Audi este marca auto bavareza nr 1 !

    La fel ca BMW si Audi sunt bavarezi, atat Munchen cat si Ingolstadt situandu-se in landul Bavaria . Bavaria in care Audi surclaseaza BMW la vanzari asa cum o face in toata Germania . Nu intamplator Audi a devenit cel mai mare actionar la Bayern Munchen !

  • x, marţi, 29.12.2009 20:42
    bmw power

    mai exule......................esti ..............daca audi a devenit mare actionar la bayern,in mintea ta ce ai zis ............mamaaa audi sunt cei mai tari..............ce minte creata

  • x, marţi, 29.12.2009 20:43
    bmw power

    mai ex fan,cred ca si tu ai in cap tot 4.500 NM de prostie

  • ex fan bmw, marţi, 29.12.2009 20:52
    @ x Cauta pe Google " Audi outsells BMW in Germany "

    Audi este marca auto bavareza Nr 1 !

  • Castravetele, marţi, 29.12.2009 21:08
    nu deviati de la subiect!

    bai baieti... lasati BMW vs AUDI. Nu stiu de unde a pornit cearta asta, dar fiti ON TOPIC! Ce naiba, de parca ati avea 10 ani.

  • x, marţi, 29.12.2009 21:08
    bmw 4 ever

    bmw still leads them as the global luxury brand,having sold 1.12 million........BMW outsells audi by more than 12 time in the usa which is the largets car market in the world.......DING..................de fapt nici nu mai discut cu voi despre audi de astazi...................ma voi contrazice doar cu cei din champions league adica merc..................fanilor audi le doresc sa viseze in continuare frumos..............lasativa mintiti si pacaliti de josnica strategie de marketing celor de la audi si grupul vag

  • x, marţi, 29.12.2009 21:23
    bmw power

    de cand este lumea si pamantul,cand pronunti cuvantul.......BAVAREZ SPUI BMW......si asta o stie toata lumea..........

  • Castravetele, marţi, 29.12.2009 22:21
    @x

    ai o engleza de toata groaza.... nici cu romana nu o duci mai bine

  • andt, marţi, 29.12.2009 22:25

    @gtrazvan Eu doar mi-am exprimat parerea legata de stirea asta. nu am luat in calcul ce au spus oficialii audi si nu prea ma intereseaza. Acest site nu obliga utilizatorii sa nu isi exprime parerea daca nu au date exacte despre stiri. Mi-am permis sa intru pe profilul tau si am observat ca ai o placere in ataca userii acestui site. Acum, totusi ma scuz daca te-am deranjat cu ceva si nu doresc sa intru in polemica cu tine. Salut.

  • x, marţi, 29.12.2009 22:50
    bmw power

    mai castravecior murat........................eu am scris cum scrie pe site..........si nu am rabdarea sa stau sa pun virgule apostrof...etc........................lasane mai expiratule dute ca ti sa racit grisuletzul

  • BMWBMWBMW, miercuri, 30.12.2009 00:09
    export

    sunt fan bmw....si cine spunea ca "ursul" nu are abs sau mai nu stiu ce, se inseala amarnic. am urs cu 2,5 litri, abs, airbag, geamuri electrice fatza-spate, clima, comp. de bord, scaune incalzite, piele si mai sunt o gramada, dar asta era ca o paranteza. am audi de la firma V6, 2.8i, 30valve, super masina, nimic de zis. dar sunt multi pe aici care nu stiu sa iubeasca o masina cu adevarat..sa simta ceva pentru ea, sa cunoasca in amanunt fiecare surub al masinii care o are. foarte bine, e treaba lor, pot avea o masina doar pentru a se duce la job sau cumparaturi sau la plimbare si sa mai si consume putin. e ok, dar sa nu mai vorbeasca de adevaratii pasionati care multi dintre ei sunt si cunoascatori. si revenind la subiectul articolului, mai cititi cum se calculeaza cuplul la roata, ca de fapt e cel mai important ca si puterea care ajunge la roata. de ce am pus titlul EXPORT? poate imi enumara cineva ce marci de masini europene au fost exportate in SUA, nu de alta..dar nu sunt prea multe

  • generalu, miercuri, 30.12.2009 11:33
    mincina e minciuna...

    Pana la urma minciuna tot minciuna ramane, iar cei de la audi sunt si ei oameni . Cred ca pasiunea cu care va certati pe-aici e demna de o cauza mai buna .Pentru mine cea mai buna masina e cea pe care mi-o permit si care ma duce in siguranta acolo unde vreau.E hazliu sa vad fanii diverselor marci cum se cearta si apoi sa-i vad aglutinati pe la vreo vulcanizare cautand cauciucuri de iarna SH ca de , nu mai au bani de unele noi.Pentru mine regretul cel mai mare e ca odata cu aparitia marilor concerne, cu fuziuni , cu fel de fel de colaborari, de fapt nu prea mai avem de unde alege cu adevarat , e impiedicat progresul tehnologic mai rapid si astfel producatorii pot dormi linistiti ca oricum altceva n-avem ce cumpara.URA!

  • gtrazvan, miercuri, 30.12.2009 14:11
    @andt

    Normal daca sunteti o gramada de inculti (auto) dar va place rau de tot sa av bagati in seama, Titlul acestei stiri : "Inginerii Audi au utilizat cifrele cuplului la roata in prezentarea celor 4500 Nm de care dispunea conceptul e-tron" si tu ai spus: "Dar prin cuvantul concept nu se intelegea ceva ce este doar o viziune si nu un model de serie? Daca ei vor ca modelul lor sa scoata 4500 Nm si in realitate obtin doar 680 Nm se pot numi naivi nu mincinosi, nu?" urmat de urmatorul tau comentariu: ''nu am luat in calcul ce au spus oficialii audi si nu prea ma intereseaza. " Pai stirea este legata tocmai de ce au spus oficialii Audi, dar daca pe tine nu te intereseaza atunci ce comentezi !?!?!?! Sa inteleg ac esti inca un bagator de seama in necunostinta de cauza, acum ghici de ce ma iau de voi.

  • posesor de TDI, miercuri, 30.12.2009 15:04
    @tzenu

    Tzenule tata, in ceea ce te priveste nu se pune problema de a intelege ceva despre masini. Nu se pune problema nici macar de a ti se explica ca stirea de fata nu are nicio legatura cu rivalitatea dintre AUDI si BMW. Oricum, daca citesti tot asa de corect pe cat te exprimi, nici nu-i de mirare ca n-ai priceput nimic. Tu, spre deosebire de MOWGLI sau de BMW POWER, oameni cu creier in cap, care stiu suficient de multe despre masini, incat sa emita pareri pertinente, nu esti decat un papagal care dintre toate rablele pe care putea sa si le cumpere cu 1000 de euro a ales o pisicuta ca dadea bine la mahalagioace. Si uite asa te-ai trezit mare fan BMW. Apropos , stii macar unde sa-ti cauti planetara la caruta ? Nu te agita prea mult sa aflii. Ca mai tii tinicheaua doi ani si pe urma iti iei vreun Audi 80 din '92 si apoi ai sa-ti schimbi numele in TZENU_Haudi!

  • illy, miercuri, 30.12.2009 15:06

    mercedes si bmw fac masini mai bune doar din cauza ca audi minte , superb , ma duc fuguta sa-mi iau un ursulet , mi-a ramas ceva rest de la bere , sa vezi ce madru o sa ma plimb de acum incolo pe langa fraierii astia cu a8 , a4 si restu de jafuri

  • BMW, miercuri, 30.12.2009 16:07

    Lasatio mai moale cu Audi eu de cand ma stiu BMW rupe pe audi . Sau ca merge vorba de 520i vs A6 2.0 sau ca merge vorba de 530d vs A6. 3.0 TDI BMW isi bate joc de orice Audi si nu mintiti lumea fanii audi , ca eu cu BMW-ul meu de 318i E46 imi bat joc de A41.8 sau chiar si 2.0. Randamentul motoarelor de la BMW e pana dupa REDLINE. Se stie ce motoare fac BAVAREZII din MUNCHEN capitala LANDULUI BAYERN. Bayerische Motore Werke si nu Audi nr in BAVARIA ci BMW e nr 1.

  • aha, miercuri, 30.12.2009 19:24
    corect bmw

    bmw esti un mare cunoscator auto. eu cu un 530i E60 saptamana asta mi-am batut joc de un a6 3.2fsi. Nustiu de ce dar mi imi pare ca bmw-urile sunt facute sa mearga . fiecare mm de pedala apasat inseamna putere. BMW e BMW si e un mare campion motorist.

  • STEFAN8, miercuri, 30.12.2009 19:42
    QUATTRO vs X-drive

    Sa-i dam cezarului ce-i a cezarului. quattro=distributia fortei la punte X-drive=distributia fortei la roata asak bmw nu o investiti k audi in publicitate ci in calitate. IAR ANUL TRECUT BMW o ocupat primele 7 locuri la cele mai bune motorizari ale anului iar pe primul loc se afla 3000 benzina. anul asta o castigat si cu 3000 diesel biturbo. las sa investeasca audi in publicitata pt k pe mine m-o tradat quattro si tocmai la un a8 4,2 quattro noroc k am primit dauna totala. cam asta ar trebui sa primeasca quattro (dauna totala)

  • Hoydonk, joi, 31.12.2009 01:01
    din Capitala Munchen

    BMW cativa ani apasau pe BENZINA si reuseau cele mai bune motoare din lume au luat toate premiile . Acum apasa pe Diesel si au luat fatza audi demult, aproximativ vreo 4 ani de cand BMW e in fatza audi pe DIESEl. Ma bucur reusiti din 3.0 Diesel motor 2009 de 2993 cm3 sa scoateti 306 Hp si 600Nm e un rezultat impresionant. Audi inca a ramas cu 3.0TDI si 240 Hp.pacat audi de 2.0 diesel de 204 hp si 400Nm nu a auzit audi s-a dus in P ultimii ani cu Dieselurile lor.

  • Alex, joi, 31.12.2009 06:18
    Mda

    Specific german ! Fanfaronada nejustificata , carnati si bere muuuuuuuulta ! Mincinosi nerusinati !

  • pt mowgli, joi, 31.12.2009 08:40
    acelasi anonim

    Intr-adevar, masini foarte frumoase, bune, dar atat. SI mie imi plac foarte mult, si mie imi place puterea, ma pasioneaza si pe mine masinile..nu sunt fan nici audi si nici bmw, imi place Mercedes... dar nu o sa ma vezi niciodata la un articol despre audi, bmw, vw sau mai stiu eu ce sa zic "masina asta e de rahat, tot mercedes sunt bune!!" Uite ce a ajuns acest articol despre audi.. toata lumea spune de bmw. NORMAL! E cel mai are rival al marcii BMW si va apasa tare pe creier cand auziti de el.

  • andr3i @mowgli, joi, 31.12.2009 12:07
    AUDI

    nu va mai agitati atata lesinatilor posesori de bmw-uri. astia de la audi au mintit k sa rada de prosti.... :)) :)).

  • Cripta, joi, 31.12.2009 12:55
    Mamma-Mia

    Oameni bolnavi cu capu'. Daca Audi a mintit,treaba lor.Cu siguranta ei vor avea de pierdut. Daca voi va certati ca prostii,nu dovediti decat putina cultura de care va descotorositi incet. Sanatate!

  • BMW, joi, 31.12.2009 20:39
    Mercedes-Benz

    MINCIUNA inseamna PROSTIE . Audi = cu PROSTIA OMENEASCA. Daca vreau Super Car imi iua SLR , daca vreau sport imi iau M3 daca vreau Lux imi iau S-class daca vreau masina de familie si de business imi iau Seria 5 si cu asta basta. in nici un caz nu ma bag peste minciuna si prostia omeneasca . BMW SI MERCEDES JOS PALARIA . TOTUSI cred ca BMW si DAIMLER vor fi o companie. BMW stie multe despre motoare si Mercedes-Benz stie multedespre LUX si confort.

  • AUDI, vineri, 01.01.2010 00:32
    La Multi Ani !

    La Multi Ani !

  • Paull, sâmbătă, 02.01.2010 12:42
    ...

    Deci informatia data de audi a fost perfect inteleasa de catre toata lumea, insa unii au vrut sa o prezinte ca pe o minciuna.

  • zalup, sâmbătă, 02.01.2010 14:43
    aud

    Audi sunteti niste ... cu TDI defect. invatativa de la BMW sa produceti motore perfecte. Prin minciuna mai departe de VW nu o sa fiti sau Toyota, BMW = cu Mercedes si Lexus , audi inca invata . Audi e ca Rolls Roys-ul produs de Chinezi parca arata bine dar fiabilitate zero.

  • BMW-M, sâmbătă, 02.01.2010 18:22
    Bayerische

    Bayer Daca facea Audi 3.0d cu 306Hp si 600 NM eram fan audi. Sau daca facea Audi 4.4 cu 555Hp eram fan audi. Daca facea Audi 20D cu 204 hp eram fan audi. daca lua audi 6 Titluri internationale la BEST engine of the year eram fan audi. Daca lua Audi 44 de premii si nominalizari la cele mai bune motoare din lume eram fan Audi. Dar asa toate acestea lea facut BMW . Asa ca hai sa fim realisti. Sa nu trecem la XDRIVE cu repartitia pe AXE pana la 100%. etc

  • gtrazvan, duminică, 03.01.2010 14:00
    @Paull

    Ori ai inteles prost ori esti prost, sa declari puterea la roti prin multiplicare era chestia ascunsa de Audi si total irelevanta, prin multipluicare Loganul 1.4 are la roti peste 150 CP. daca nu intelegi, pune mana pe carte si comenteaza dupa.

  • Oxfordparker, luni, 04.01.2010 23:58
    Mucosii care se uitau pe minimax..

    @Automarket Care este scopul de a lasa posibilitatea tuturor pulifricilor care isi pierd timpul pe messenger sa comenteze la articole legate de Audi AG.? Sa demonstram cat la suta din Romania sunt inculti? Ca sa pretinzi un lucru despre Audi sau despre Aro sau despre un surub trebuie sa fi inginer cu diploma, avand resursele financiare sa poti face ceea ce fac cei de la Audi si mai mult de atat. Auto Union -> Audi AG este o subdivizie a Wolksvagen AG. gigantul auto care se elibereaza relativ din Porsche AG. Ce stiti voi despre masini? Daca o companie are subdivizii nu inseamna ca trebuie sa compari o parte din ea cu ceva, ci totul. Poate ca asta e scopul Audi, sa pacaleasca idioti ca voi. Respect pentru BMW si Merc dar asta nu are nici o relevanta. La fel puteati sa va legati de orice alta marca auto. Cel mai bine ar fi ca utilizatorii cu diplome de ingineri auto sa fie singurii care pot comenta pe auromarket, astfel nu ar mai fi o "bodega" a masurilor, si cand cineva ar intra sa caute nod in papura la o masina, sa il gaseasca nu sa asiste la o discutie intre retardati cu IQ -1 impl.

  • Oxfordparker, marţi, 05.01.2010 00:05
    Puterea rotilor..

    Ca sa stiti si voi, si pentru ca nu vedeti la inspector gadget, puterea transmisa rotilor NU SE MULTIPLICA ci se simplifica in numarul rotilor motrice. Astfel daca un propulsor are 200 de cai cu transmisie integrala permanenta fiecare roata, in transfer cinetic direct cu solul impune o energie de 50 de cai putere (37.29 KW) suprafetei manipulate. Asta pentru ca explicand ca la infanti, motorul distribuie puterea la 4 mere, daca el are 200 imparti la 4 :) Dupa principiul vostru nici atomii nu ar mai fi stabili...

  • gtrazvan, marţi, 05.01.2010 10:29
    @Oxfordparker

    mai OxfordTerminatusRuptus Alt roman prost care face pe inteligentul. Testul de putere la roti este suma puterilor rotilor motrice. Deci pe dyno nu calculeza puterea la o roata incultule, ca daca taceai filozof ramaneai. Este o expresia - "x"CP la roata. dar nu inseamna ca doar la 1 prafule. Cutia de viteze multiplica si demultiplica puterea transmisa de motor la roti. Pute tara de destepti ca voi care va si bagati in problema, normal, asta e problema in Romania.

  • Castravetele, marţi, 05.01.2010 11:23
    @gtrazvan

    "demultiplica".... wow. am ajuns sa o aud si pe asta. sunt curios ce inseamna.

  • mowgli, marţi, 05.01.2010 13:35
    satisfacerea curiozitatii ca sa nu moara pisica

    DEMULTIPLICÁRE, demultiplicări, s.f. Acțiunea de a demultiplica și rezultatul ei.

  • gtrazvan, marţi, 05.01.2010 19:50
    @Castravetele

    Catravete, iar esti rupt, de ce nu te abti ca sa nu te mai faci de ras. Tu nu sti romana dar esti tare in gura, taci in .. amaratule. DEMULTIPLICÁ, démultíplic, vb. I. Tranz. A transforma cu ajutorul unui angrenaj o mișcare de rotație în altă mișcare de rotație mai înceată. Este operatia invarsa a multiplicarii.

  • Castravetele, marţi, 05.01.2010 21:15

    eh.. nu sari in sus. Nu orice post inseamna un atac. Ziceam ca sunt curios ce inseamna. Am si eu google si pot verifica inainte sa postez, mersi.

  • NewSymbol, marţi, 05.01.2010 23:09
    degeaba

    Pana sa vad si eu greutatile vietii, visam la bmw, mercedes si audi, dar apoi m-am gandit mai bine si mi-am zis, pt ce niste bani aruncati aiurea, mai ales in Romania, unde nu-ti poti folosi masina la adevarata putere , unde toata lumea isi ia masina doar pt a atrage privirile si nu pt utilitatea ei. Confortabil stati in orice masina, oricati nm sau cp are, eu am un amarat de renault, nu ma pot compara cu bmw, mercedes , audi ( fiecare cu istoria sa, fiecare are un varf, cu ce se lauda etc), insa daca ma simt bine in el si mi fac treaba n -am de ce sa imi iau ceva scump. de la un timp nu-mi mai plac deloc masinile alea, pt ca rar vad un roman in ele, si multumind daca il lasi sa se bage in fata ta , mai mult manele, tigani , etc. Si cadou de as primi un automobil apartinand acelor marci, nu m-as urca in el. E ceva psihologic. Spunea cineva ca are un principiu... daca iti place o masina anume, ia-o. sunt total de acord cu el, fanii audi nu cred ca nu-si vor mai cumpara aceste masini ca au mintit astia cu nm, la fel cum si eu daca maine as afla ca renault minte sau cine stie ce greseala face, a doua zi tot un renault as lua. Asa ca astea sunt doar jocuri ale pietei, nu vor fi mari modificari ale cotei de piata ale fiecarei marci in parte.

  • OxfordParker, marţi, 05.01.2010 23:56
    @gtrazvan

    In primul rand invata sa vorbesti, si mai "demultiplica" (varianta retard si cea mai usoara ) niste cuvinte ca sa le nimeresti. NU AM SPUS NICIODATA CA PUTEREA ESTE TRANSFERATA la o singura roata tarzane' ci am explicat idiotenia unuia ca tine care a spus o tampenie. ESTE ACELASI LUCRU CU CE AM SPUS SI EU ca suma rotilor motrice = puterea totala a motorului + pierderi. Sa sti si tu ca o cutie de viteze NICIODATA NU MULTIPLICA PUTEREA DESENE ANIMATE CE ESTI, ci multiplica RAPORTUL! Ca daca era asa imi luam o dacie cu 10 cutii si aveam 500000 de cai. Te fac cu o funie la gura doar din semne in timp ce tu dispui de wikipedia in fata. Am masterul terminat in anglia si cred ca pozitia mea actuala o cam "bate" pe a ta. poti sa ma contrazici la orice dar nu la auto, intoarce-te la tarzan.

  • gtrazvan, miercuri, 06.01.2010 03:04
    @OxfordParker

    Sa te apuci sa mai citesti fizica mecanica ca esti rupt, dar asta este, este plin de prosti care se lauda pe aici. Nu multiplici raportul RETARD, RAPORTUL este rata de multiplicare sau demultiplicare. exemplu- pinion cu raport de 2.6 = rotatia micsorata (demultiplicata) cu 2.6 si in acelasi timp puterea motorului marita (multiplicata) cu 2.6 din care mai scadem pierderile normal. P.S. "transmisa rotilor NU SE MULTIPLICA ci se simplifica" ia DEX nu Wikipedia, ca ai cam uitat semnificatia cuvintelor decand cu "masterate" prin Anglia. Pot sa ma p. pe masterul tau din Anglia, sau poate e masterat la pictura, la biologie, etc., personal vad ca mi-au folosit mai mult fizica elementara din generala. Tarania este in romanul prost si laudaros caracterizat perfect de tine in cazul de fata, dar normal, tragem o f., ne uitam cu mila si mergem mai departe, ca de scapat de prosti si manelisti laudarosi nu avem sanse. Nici nu ma mira ca nu esti user inregistrat, prostia si tarania prefera paravanul frumos "OxfordParker" :))

  • nici Audi, nici BMW, ci Traban, sâmbătă, 09.01.2010 09:37
    calmo....

    Mooama, am intrat si eu din intamplare p-aici. Ce aveti mai nene de va strangeti asa de gat? Va da AUDI sau BMW de mancare? comentarii pertinente aproape de zero, multi muschi pe tastatura...numai zmei in tara asta, maica! calmati-va si orientati-va catre alte probleme mai stringente, probleme reale, nu catre o situatie care practic nu va avantajeaza/dezavantajeaza cu nimic.