Audi livrează modele alimentate cu benzină și motorină ecologice
Audi a început să livreze mai multe modele cu motoare convenționale alimentate cu un nou tip de combustibil ecologic, atât pentru motorizările pe benzină, cât și pentru cele diesel. Noul combustibil ecologic, numit R33, promite să reducă emisiile de CO2 cu minim 20%.
Începând din 2033, Audi va deveni o marcă pur electrică. Până atunci, constructorul german va continua să lanseze și să dezvolte modele care vor păstra motoarele clasice pe benzină și cele diesel. Pe lângă planurile de electrificare ale mărcii cu sediul la Ingolstadt, Audi dorește ca din 2025, uzinele sale să fie neutre în carbon.
Unul din procesele care vor duce la împlinirea acestui obiectiv este livrarea de noi modele cu motoare clasice alimentate cu un nou tip de combustibil ecologic. Astfel, de curând, Audi a început să livreze mai multe modele cu motoare clasice, pe benzină și diesel, alimentate cu noul combustibil ecologic R33.
Acest combustibil a debutat încă din 2021 la motorizările diesel, iar acum își face apariția și la motorizările pe benzină. Combustibilul R33 este dezvoltat de către Grupul Volkswagen, alături de Shell și Bosch. Acesta este conceput în așa fel încât să fie compatibil cu orice motor cu ardere internă și care să reducă emisiile de dioxid de carbon în același timp.
Compoziția noului combustibil R33 este una foarte simplă. Două treimi din conținut sunt alcătuite din combustibil obișnuit, iar ultima treime constă într-un biocombustibil regenerabil. Benzina de tip R33 conține un mix între etanol și bionafta, o substanță extrasă din materiale reziduale. Între tip, motorina de tip R33 conține biodiesel în combinație cu un combustibil parafinic regenerabil.
Audi spune despre acest tip de combustibil că ajută la reducerea emisiilor de carbon cu cel puțin 20%. Rezultatul ia în considerare emisiile vehiculelor, precum și cele rezultate din producția, procesarea și distribuirea combustibilului. De asemenea R33 poate fi folosit și la motoare mai vechi, iar combustibilul conține și un agent care previne coroziunea din interiorul motorului.
În prezent, noul tip de combustibil este folosit la mașinile fabricate la uzinele din Ingolstadt și Neckarsulm. Așa cum am precizat mai înainte, Audi dorește ca toate uzinele sale să fie neutre în carbon din 2025.
via Audi
Povesti de adormit copiii… Uzini cu emisii neutre!!! Inclusiv Audi nu mai fac aproape nimic in “uzini” doar sudează, vopsesc si asamblează. Nici măcar logistica nu si-o mai fac singuri, totul externalizat. Altfel spus, ori iei in considerare tot lanțul de aprovizionare, ori încercăm sa mințim că poate ține. Că se reduc ambalajele si poluarea da, foarte bine, dar exista o risipa enorma pentru ca nu se standardizarea componentele. Fiecare cu șurubul lui, de parca cine cumpara un logan ar avea problema ca plăcuțele sunt identice cu Hyundai, Kia, Toyota șamd. Dacă nu se va “forța” pe direcția asta, lucrurile vor merge si mai nasol, pentru ca scad volumele si creste diversitatea. Știu caz concret de start up, pentru care nu vrem sa producem componente pentru ca nu ne interesează sa dezvoltam tehnologie si experiența pe vise… Cam asta le aștepta pe multe din “inițiativele” pe care le-am auzit in ultimii 2 ani. Nu-si vor găsii furnizori, sau dacă își vor găsii prețurile vor fi extrem de ridicate. Pentru un RR un component care are aceeași funcție ca in cazul unei masini de volum (500 buc/zi), prețul este de 20 X mai mare si asta pentru ca au design diferit nimic altceva. La interior aceeași treaba, dar in cazul RR, au nevoie de 10 buc/zi.