Audi isi doreste un R8 mai sportiv, demn de sigla RS

Publicat joi, 11.03.2010 17:19 de Bogdan Mirică

Audi va imbogati gama supercarului R8 cu o varianta decapotabila propulsata de unitatea de 420 de cai, dar si cu un varf de gama, ale carui performante se vor compara cu Lamborghini Gallardo Superleggera.

Audi isi propune sa dezvolte si mai mult gama supercarului R8, incercand sa exploateze fiecare dorinta a clientilor sai. Dupa ce a lansat o varianta decapotabila, propulsata de cel mai puternic motor din gama, V10 de 5.2 litri, in cadrul Salonului de la Geneva, constructorul german se gandeste si la o versiune entry-level a roadsterului.

Varianta Spyder a lui R8 ar putea primi sub capota si motorizarea mai "cuminte", de 4.2 litri si 420 de cai putere. Aceasta optiune ar urma sa ajunga pe strazi cel mai probabil in primul trimestru al lui 2011.

Audi nu se va opri insa aici, surse interne sugerand faptul ca oficialii germani isi doresc o versiune sportiva a actualului R8, o versiune demna de indicativul RS. Daca va fi aprobat de consiliul director, un asemenea model ar urma sa se inspire mult din exemplarul R8 LMS, dedicat exclusiv circuitului.

In aceste conditii, un eventual R8 RS ar urma sa adopte o caroserie din fibra de carbon si o unitate ceva mai puternica. Unele voci sugereaza chiar o transformare radicala a unitatii V10, similara cu cea a fratelui de concern Lamborghini Gallardo MP570-4 Superleggera.

Unitatea va fi asistata de o cutie automata cu dublu ambreiaj de tip DSG, cu sapte rapoarte, renuntandu-se astfel la actualul R-tronic cu sase trepte. Versiunea standard va adopta insa aceeai cutie manuala cu sase rapoarte, apreciata de cei care vor sa simta mai bine forta bruta a supercarului.

In anii urmatori vom vedea insa si copilul nascut din conceptele e-tron. Este vorba despre un supercar electric, alimentat de baterii litiu-ion de inalta performanta, ce ar urma sa ofere trasaturi apropiate de cele ale versiunilor conventionale. Pretul va fi si el destul de piperat, urmand sa se apropie de 200.000 de dolari.

via | caranddriver

  • Fraierul., joi, 11.03.2010 17:35

    Sportiv pe dracu!

  • C-G-C, joi, 11.03.2010 17:41
    @Fraiere

    O masina care bate 911 in teste cum este? Sau o masina ca a castigat cam tot in materie de "sport car awards" cum ti pare? Ca nu este o masina sport nu? Stii vorba aia "fraierul nu e fraier destul...".

  • C-G-C, joi, 11.03.2010 17:42
    Erata

    * CARE a castigat * SPORTS car awards Scuze!

  • HA HA HA, joi, 11.03.2010 18:53
    MDA

    E super masina , da nu asa cum vor unii sa o inalte . R8 este considerat un supercar , dar este egal cu BMW M3 GTS , care nu este un supercar . R8 decapotabil ca cel din imagine este copiat dupa Lamborghini in spate . Uitati-va si analizati , cat demult seamana .

  • HI HI HI, joi, 11.03.2010 20:07
    uau

    Iar comentam BMW vs Audi ? ;)) M3 GTS e tare, dar e o masina sport in haine de sedan, in varianta coupe:))( M3 Coupe se compara cu RS5 totusi ). Sa nu mai zic ca la pretul ala nu ai nici aer conditionat....si totusi se vinde. Lumea e nebuna. Nu inteleg de ce nu au pus motor biturbo pe R8, sa se bata cu Nissan GTR.

  • zeus, joi, 11.03.2010 21:52
    @ HI HI HI

    nu au pus motor turbo , sau biturbo , pentru ca o masina adevarata care se vrea a fi supersport , vine cu un motor aspirat, asa cum are ferrari , lamborghini, sau altii... asta e motivul, si sa nu mai vorbim de sunetul pe care il scoate o masina cu motorul aspirat natural, nici nu se poate face comparatie. intre una cu motor turbo si una cu motor aspirat. ati vazut ce a scos MTM dintr-un R8 , 888 CP , doar pentru ca i-au pus turbine

  • gtrazvan, joi, 11.03.2010 22:56
    @zeus, @C-G-C

    @zeus Adevaratele modele rapide au motoare turbo sau cu compresor, ZR1, Gumpert, Koenigsegg. Mai nou, AMG trece pe turbo, se aude ca si Ferarri si-au exprimat dorinta de a trece pe turbo, etc. Nu mai abera. @C-G-C BATEA Porsche turbo, acum nu cred ca-l mai bate dupa facelift-ul lui Porsche.

  • C-G-C, vineri, 12.03.2010 08:22
    @gtrazvan

    Este posibil sa nu o mai faca. Pana la urma modele noi apar tot timpul. Trebuie retinu totusi ca R8-ul care batea 911 era cu motor V8, deci intre timp ar fi interesant de vazut ceva teste intre noul 911 si R8 V10. Si pana la urma nu conteaza care este mai rapida cu cateva sutimi pt ca amandoua sunt masini de exceptie. Ideea era daca R8 este o masina sport in tpata puterea cuvantului. P.S.: Da, motorul turbo este mult mai eficient ca cel aspirat. Scoate mult mai multi cai din aceeasi cilindree, are un cuplu semnificativ mai mare si obtinut la turatii mult mai "lejere" dar nu are acelasi farmec. Este exact ca si cu sanii siliconati; sunt mai mari, mai frumosi dar nu in final tot aia naturali rullz. Bafta.

  • D, vineri, 12.03.2010 08:50

    @Fraierica Suntem siguri ca loganul tau 1.4 benzina aspirata e mult mai sportiv decat R8.