Audi isi doreste un R8 mai sportiv, demn de sigla RS
Audi va imbogati gama supercarului R8 cu o varianta decapotabila propulsata de unitatea de 420 de cai, dar si cu un varf de gama, ale carui performante se vor compara cu Lamborghini Gallardo Superleggera.
Audi isi propune sa dezvolte si mai mult gama supercarului R8, incercand sa exploateze fiecare dorinta a clientilor sai. Dupa ce a lansat o varianta decapotabila, propulsata de cel mai puternic motor din gama, V10 de 5.2 litri, in cadrul Salonului de la Geneva, constructorul german se gandeste si la o versiune entry-level a roadsterului.
Varianta Spyder a lui R8 ar putea primi sub capota si motorizarea mai "cuminte", de 4.2 litri si 420 de cai putere. Aceasta optiune ar urma sa ajunga pe strazi cel mai probabil in primul trimestru al lui 2011.
Audi nu se va opri insa aici, surse interne sugerand faptul ca oficialii germani isi doresc o versiune sportiva a actualului R8, o versiune demna de indicativul RS. Daca va fi aprobat de consiliul director, un asemenea model ar urma sa se inspire mult din exemplarul R8 LMS, dedicat exclusiv circuitului.
In aceste conditii, un eventual R8 RS ar urma sa adopte o caroserie din fibra de carbon si o unitate ceva mai puternica. Unele voci sugereaza chiar o transformare radicala a unitatii V10, similara cu cea a fratelui de concern Lamborghini Gallardo MP570-4 Superleggera.
Unitatea va fi asistata de o cutie automata cu dublu ambreiaj de tip DSG, cu sapte rapoarte, renuntandu-se astfel la actualul R-tronic cu sase trepte. Versiunea standard va adopta insa aceeai cutie manuala cu sase rapoarte, apreciata de cei care vor sa simta mai bine forta bruta a supercarului.
In anii urmatori vom vedea insa si copilul nascut din conceptele e-tron. Este vorba despre un supercar electric, alimentat de baterii litiu-ion de inalta performanta, ce ar urma sa ofere trasaturi apropiate de cele ale versiunilor conventionale. Pretul va fi si el destul de piperat, urmand sa se apropie de 200.000 de dolari.
via | caranddriver
Sportiv pe dracu!