Audi e-tron Sportback va fi prezentat în 20 noiembrie: SUV-ul electric va avea 360 CP și o nouă tehnologie pentru faruri
Audi a confirmat că SUV-ul electric e-tron Sportback va împrumuta platforma tehnică de 360 de cai putere a lui e-tron și va avea o tehnologie modernă pentru faruri. Prezentarea oficială este programată în 20 noiembrie.
Audi a anunțat joi o serie de detalii oficiale despre lansările programate pentru Salonul Auto de la Los Angeles de săptămâna viitoare.
Cel mai așteptat model este SUV-ul electric Audi e-tron Sportback, versiunea coupe a primului său SUV electric, e-tron. Prezentarea oficială este programată pentru 20 noiembrie la ora 04:00 (ora României), iar constructorul german a oferit și o serie de detalii tehnice.
Astfel, e-tron Sportback va utiliza o tehnologie nouă pentru faruri care a primit numele Digital Matrix. Germanii susțin că aceste faruri sunt capabile să "lumineze drumul cu o precizie unică prin utilizarea a aproximativ un milion de microoglinzi".
În plus, Audi a confirmat că e-tron Sportback va miza pe aceeași platformă tehnică ca e-tron, ceea ce înseamnă că va avea două motoare electrice care oferă în total 360 de cai putere și un cuplu de 561 Nm. Prin comutarea selectorului din modul D în modul S, sistemul electric intră în modul "Boost" și oferă 402 CP și 664 Nm pentru maximum 10 secunde.
Nu este clar dacă și acest SUV va primi noua versiune de bază anunțată deja pentru e-tron, care oferă 313 cai putere și un cuplu de 540 Nm.
Pentru moment, Audi nu a oferit detalii despre baterie, însă cel mai probabil e-tron Sportback va împrumuta acumulatorul de 95 kWh de pe e-tron, care în cazul modelului din urmă oferă o autonomie de 400 de kilometri.
Pe de altă parte, Audi va prezenta tot în 20 noiembrie și noul RS Q8, despre care știm deja că va integra un motor V8 biturbo de 4.0 litri oferă 600 de cai putere și 800 Nm. Nu lipsește însă nici sistemul hibrid de 48 de volți care permite recuperarea a până la 12 kW de energie și rularea cu motorul oprit pentru până la 40 de secunde la viteze cuprinse între 55 și 160 km/h.
Un prototip al acestui model a stabilit recent cel mai bun timp pe circuitul de la Nurburgring pentru un SUV, după ce a fost cronometrat cu 7 minute și 42.2 secunde.
Via Audi
N-am inteles niciodata obsesia grupului VAG pentru sistemul de iluminat...