Audi anunta cel mai ecologic diesel

Publicat joi, 19.07.2007 11:08 de Robert Gherghe

Germanii vor lansa o gama de motorizari diesel care vor fi foarte ecologice dar si performante.

Industria auto este cel mai vizat sector al economiei in ceea ce priveste aportul ei la fenomenul de incalzire globala. Majoritatea producatorilor auto cauta tehnologii care sa reduca consumul de carburanti si emisiile de carboni.

Una dintre cele mai noi si ambitioase initiative vine din partea Audi care a anuntat ca va dezvalui cel mai curat motor diesel din lume . Noua tehnologie a celor de la Audi va fi mult mai avansata decat standardele de emisie prevazute de Euro 5.

In ciuda faptului ca va fi un diesel ecologic, Audi nu a lasat performanta si puterea deoparte. Primul diesel bazat pe noua tehnologie va fi un propulsor V6 de 3.0 litri care va dezvolta 238 CP si un cuplu maxim de 500 Nm.

Acest propulsor va echipa modelele A4 si Q7 si va fi valabil atat pentru Europa cat si pentru SUA. Tehnologia din spatele celui mai curat diesel este bazata pe injectia piezoelectrica, un sistem de evacuare eficient pentru turbo, si senzori amplasati in motor, care au rolul de a controla si regla procesul de combustie pentru a imbunati eficienta motorului.

Campania ecologica a celor de la Audi nu se va opri aici. Germanii vor mai aduce imbunatiri din punct de vedere ecologic modelelor sale, urmand sa introduca sistemul de regenerare a energiei rezultate din franare si chiar tehnologia hibrida in viitorul apropiat.

  • george, joi, 19.07.2007 14:31
    Emisiile de carbuni...

    Nu mai departe de azi dimineata v-am atras atentia asupra unei scapari din exact aceeasi categorie cu paguba asta de "emisii de carboni". Stiu ce inseamna sa fii jurnalist si ca timpul preseaza crancen. Da` nu mai dati drumu` la dude din astea pe un subiect pe care il va sti in curand si un elev de clasa a 5-a...

  • mine, joi, 19.07.2007 14:52
    Din nou AUDI !!!

    Oare gresesc daca zic ca Audi (si prin el vw) scoate cele mai bune diesel-uri la ora actuala?... Ma gandesc la asta mai ales cand imi amintesc de v12-le TDI de pe R10 care a facut senzatii... S-ar putea sa ma insel, dar in sinea mea cred ca am dreptate...

  • eu, joi, 19.07.2007 18:42
    ai grija te rog frumos

    ca v10 ala de care vorbesti echipeaza VW Touareg ,si intr-un sondaj am vazut ca polueaza mai tare decat Lamborghini Murcielago.Cred ca era pe doi dupa Dodge RAM XT ,sau ceva de genul asta..

  • 2-10, joi, 19.07.2007 19:02
    Audi (Mercedes Bluetec) diesel

    A uitat redactorul sa spuna ca tehnologia folosita in noul diesel Audi se numeste Bluetec si a fost "imprumutata" de la Mercedes. Mercedes a lansat acu 2 ani primul motor diesel Bluetec pe E320CDI (V6 200+ cai), si este singurul diesel care corespunde normelor de poluare din SUA, iar in Europa corespunde normelor Euro6. In scurt timp o sa apara si BMW cu un motor de genu, si vor sari fanii BMW sa ridice in slavi motoarele BMW (cum sar acuma fanii Audi).

  • Alex, joi, 19.07.2007 20:47
    da

    Fara indoiala ca e un lucru foarte bun ! A nu se uita ca motoarele4 diesel cele mai bune sunt facute de Peugeot - Citroen. Sa vedem si raspunsul lor.

  • prudentul, vineri, 20.07.2007 00:09
    umor involuntar

    "...rolul de a controla si regula procesul de combustie...

  • eu, vineri, 20.07.2007 10:54
    porsche mercedes

    intre grpurile Porsche si Mercedes intotdeauna a fost o prietenie mai speciala...un motor incolo sau incoace nu se pune la socoteala.

  • Sori, vineri, 20.07.2007 13:05

    ...in ceea ce priveste motoarele diesel ecologice, cred ca BMW-ul a facut acest pas inaintea celor de la Audi. Desi si pana acum erau superiori in ceea ce priveste consumul si emisiile, noile modele lansate au accentuat si mai mult aceasta idee (seria 5 si seria 1, au scazut cu aprox. 1 l consumul).. Daca ma uit pe consumul si emisiile BMW, vad ca sunt net superioare celor de la Audi. Putini sunt interesati de exmisiile CO2 atunci cand cumpara o masina, desi acest lucru poate spune uneori destul de multe. Nu sunt fan BMW sau Audi, dar hai sa ne uitam pe detaliile tehnice ale masinilor, si sa vedem unde se afla fiecare, referitor la consum. Cat despre sistemul de regenerare a energiei rezultate din franare, pe care vor sa-l introduca Audi, dupa cum poate stiti este deja prezent la BMW, incepand cu anul acesta.