Audi A7 Sportback ajunge la a doua generație: exterior conservator, butoanele fizice de la interior dispar, iar tehnologia e la ea acasă
Noua generație Audi A7 Sportback le va oferi clienților care se orientează spre coupe-ul german cu patru uși un nivel tehnologic greu de egalat chiar și de către rivalii premium. Design-ul rămâne în mare același, dar modificările apar la nivel tehnologic.
Audi a prezentat oficial astăzi cea de-a doua generație a unuia dintre cele mai apreciate modele din propria gamă. Coupe-ul cu patru uși Audi A7 Sportback revine astfel în reflectoare la 7 ani de la lansarea primei generații și profită la maxim de înrudirea la nivel de platformă cu noul A8 pentru a împrumuta de la limuzina gamei majoritatea elementelor tehnice și tehnologice de ultimă oră lansate în primăvara acestui an pe nava-amiral Audi.
Exterior: conservator, dar cu modificări tehnologice majore
La nivel estetic, noul A7 nu surprinde major, chiar dacă dimensiunile sale exterioare și interioare sunt îmbunătățite (+2.1 centimetri în habitaclu, dimensiune transferată complet în folosul pasagerilor locurilor posterioare). Vorbim despre același coupe cu patru uși cu linii elegante și tușe dinamice pe care-l știam încă de la prima generație. Designerii Audi au umblat însă la detalii: grila frontală Single Frame se modifică și e mai lată și mai coborâtă decât în cazul fratelui mai mare Audi A8, scopul fiind acela de a imprima un aspect dinamic. Blocurile optice se modernizează și primesc trei variante de "prezentare", cea de top fiind denumită HD Matrix LED.
În rest, modificări substanțiale apar mai ales în spate, acolo unde o bandă LED unește stopurile al căror joc de lumini este format acum din 13 segmente verticale individuale. Centrul de interes al zonei posterioare rămâne însă hayon-ul imens care le oferă clienților acces la un portbagaj imens: 535 de litri în varianta de bază și 1390 de litri dacă scaunele posterioare sunt rabatate. Hayonul se termină cu un eleron dinamic care se activează la viteze de peste 120 de kilometri pe oră, jucând un rol aerodinamic funcțional.
Nu trecem peste exterior fără să notăm faptul că Audi pune la dispoziția clienților o paletă de 15 nuanțe pentru caroserie, iar jantele au dimensiuni de până la 21 de inch.
Interior: adio, butoane și comenzi fizice!
Interiorul este un pas înainte față de generația anterioară, modificarea majoră fiind realizată la nivel ergonomic. Audi mizează pe digitalizare și a eliminat în versiunile superioare toate butoanele de pe planșa de bord, acestea fiind înlocuite de două ecrane centrale plus cel care ia locul ceasurilor analog de bord (Virtual Cockpit).
Ecranul superior are 10.1 inch în diagonală și este cel principal, prin care șoferul acționează prin pachetul MMI orice element personalizabil și orice funcție a mașinii. Designerii germani au evitat să marșeze pe moda ecranelor "plutitoare", din ce în ce mai des întâlnite la rivali și nu numai, utilizând o așezare prin care display-ul "se pierde" în liniile bordului atunci când este oprit.
Sub acest display apare un altul, ceva mai mic (8.6 inch diagonală) care găzduiește comenzile sistemului de climatizare și de confort. Digitalizarea interiorului noului Audi A7 este completată de un Head-Up Display color de rezoluție ridicată disponibil opțional.
Un motor în momentul lansării și patru variante de suspensii
La nivel tehnic, Audi A7 le oferă viitorilor clienți nu mai puțin de patru opțiuni când vine vorba de arhitectura și complexitatea suspensiilor: de la suspensii convenționale trecând prin unele sport (-10 milimetri), prin cele cu amortizoare dinamice și ajungând la opțiunea suspensiilor pneumatice. Evident, Audi pune la dispoziție un sistem de tracțiune integrală. O altă apariție notabilă este cea a direcției integrale, denumită oficial Dynamic All-Wheel Steering în cazul Audi.
Singurul motor disponibil în momentul lansării lui Audi A7 - modelul va ajunge oficial în showroom-uri în februarie 2018 - va fi un TFSI V6 de 3.0 litri care dezvoltă 340 CP și 500 Nm cuplat unei transmisii S Tronic cu 7 trepte. Acesta va fi cunoscut în noua nomenclatură a versiunilor Audi sub denumirea oficială Audi A7 55 TFSI (citește aici mai multe despre schimbările de nume din gama Audi). În această versiune, Audi A7 va accelera de la 0 la 100 km/h în 5.3 secunde, iar consumul mediu mixt în ciclul de testare european NEDC este de 6.8 litri/100 km.
Apropo de consum, toate versiunile de motorizare ale noului Audi A7 - între care se vor număra mai târziu în 2018 motoare cu 4 și 6 cilindri, diesel și pe benzină - vor beneficia de un sistem de propulsie micro-hibrid (Mild Hybrid) care folosește o baterie Litiu-Ion de dimensiuni reduse pentru a înmagazina energie la frânare și o refolosește printr-un alternator/demaror la accelerații și pornirea de pe loc, economisind până la 0.7 litri/100 km. În plus, motorul intră în stand by dacă șoferul nu apasă pedala de accelerație la viteze între 55 și maxim 160 km/h (la croazieră pe autostradă, de exemplu). Funcția Start-Stop se activează și ea încă de la 22 de km/h atunci când mașina "simte" că urmează să se oprească la semafor, de exemplu.
39 de sisteme de asistență a șoferului
Tehnologic, Audi A7 devine unul dintre cele mai avansate modele existente pe piață la ora actuală. Modelul german beneficiază de nu mai puțin de 39 de sisteme de asistență activă a șoferului care se folosesc de 5 radare, 5 camere, 12 senzori ultrasonici și un scanner laser. Printre acestea se numără și posibilitatea de a parca automat mașina cu ajutorul unei aplicații dedicate pentru smartphone, pachetul denumit de germani Audi AI urmând să fie activat în cursul anului 2018.
da, exact asta imi doream. o masina noua care sa arate ca una veche. vecinul care are a7 vechi sau second, o sa rada de mine ca am dat atat de multi bani ca sa iau aceeasi masina... lasand gluma la o parte, interiorul arata fantastic.