Audi a primit ordin să cheme în service 127.000 de mașini: nemții au fost prinși că au folosit un soft de manipulare a emisiilor pe modelele A4, A5, A6, A7, A8, Q5 și Q7

Publicat luni, 22.01.2018 10:31 de Petre Barac

Audi va trebui să cheme în service un număr de 127.000 de mașini, după ce autoritățile germane au descoperit că mai multe modele ale constructorului au folosit un soft de păcălire a emisiilor de oxid de azot.

Scandalul Dieselgate este departe de încheiere pentru grupul Volkswagen, iar nemții parcă nu vor nici în ruptul capului să învețe din greșelile trecutului.

După bănuielile apărute la sfârșitul anului trecut, Autoritatea Federală de Transport (KBA) a confirmat acum pentru presa germană că Audi a folosit un soft illegal pentru manipularea emisiilor la o serie de modele Euro 6.

Prin urmare, KBA a ordonat celor de la Audi să cheme în service 127.000 de unități, dintre care 77.600 doar în Germania. Afectate de recall sunt modelele A4, A5, A6, A7, A8, precum și Q5 și Q7.

Autoritatea germană a descoperit că sistemul de păcălire a emisiilor era activat în timpul testelor, fiind apoi oprit în traficul real. Potrivit presei, KBA a amenințat Audi cu retragerea “licenței de funcționare” pentru cea mai nouă generație A8.

În schimb, Audi a anunțat că acest soft cu probleme va fi “complet revizuit, testat și trimis înapoi la KBA pentru aprobare”.

În urmă cu circa două luni, cei de la Audi vorbeau despre un recall de circa 5.000 de unități A8 comercializate în Europa, după ce au descoperit că acele vehicule depășeau normele de emisii pentru oxidul de azot.

Via Autonews

  • Un cetatean confuz, luni, 22.01.2018 11:33

    E vorba de acelasi soft descoperit la inceputul scandalului Dieselgate? Abia acum primesc masinile Audi update-ul pentru problema identificata in 2015, sau e ceva nou? Nu trece o luna fara probleme cu emisiile de Nox pentru VAG sau alt constructor..

  • Clique, luni, 22.01.2018 12:25

    "Seriozitate" maximă pe germanii ăștia.

  • LLL, luni, 22.01.2018 13:54

    Sunt mult mai multe masini implicate decat 127.000, conform altor site-uri de specialitate. Sa vedem impactul dupa anuntul oficial...

  • someone, luni, 22.01.2018 13:54

    " oups i didi it again "

  • Nicolae, luni, 22.01.2018 14:47

    e interesant ca articolul e scris exact dupa cel cu ideile inovatoare ale inginerilor Audi ... probabil si asta a generat substantiale reduceri de costuri .... hahaha

  • Kirotractor, luni, 22.01.2018 17:21

    Nu va fi vreun impact zic io - poate doar unul pozitiv, la fel cum producția globală VAG a crescut de fapt anul trecut după atîta publicitate... negativă, și ea bună la ceva se vede. La fel, și pe cei de la Porsche îi doare-n eșapamente :-) după interzicerea vânzării versiunilor 3.0 diesel (în Elveția), încă-n vigoare, conexă 100% cert cu noua boacănă detectată acum la Audi.

  • OVIDIU, luni, 22.01.2018 18:09

    DAS AUTO

  • inexorabil, luni, 22.01.2018 20:44

    Audi – marca “rebelă” a Grupului ȋn anii’ ’80 și o dulce nebunie a motorsportului. Ȋn acest deceniu: “chintesență de mizerii” (Eminescu, Scrisoarea III), de care ți se face literalmente rușine, indiferent dacă ești sau nu pasionat de mașini… Când se ȋntâmplă Dieselgate? Tocmai când “filosofia de design” a celor patru inele ȋncepe să rețină atenția, anunțând o nouă eră –oarecum revoluționară, dacă mă pot exprima așa – prin conceptul Prologue. Refuz să-mi imaginez cum m-aș fi simțit dacă aș fi fost ȋn pielea unui fan Audi declarat și statornic. Domnule Horch, nu te uita spre pământ de acolo sus unde sălășluiești…

  • Adrian C, luni, 22.01.2018 20:52

    @inexorabil Se pare ca putini inteleg care e treaba cu Horch si ce legatura are cu Audi. Mai bine ar cauta pe google in loc sa iti tranteasca o manuta rosie :)). ps. Ca tot a venit vorba de Horch, te invit pe blogul meu unde se regaseste si el.... http://masiniclasicedetop.blogspot.ro/

  • inexorabil, marţi, 23.01.2018 21:36

    Foarte interesant blogul tău, Adrian! Voi parcurge toate prezentările tale; deocamdată m-am delectat cu câteva :) Oricărui iubitor de MAȘINI i-ar prinde excelent acest plonjon ȋn nemurire (nu doar ȋn trecut). Felicitări pentru idee și…pasiune. Senzația pe care o simt citind despre acele capodopere este cea a unei degenerări flagrante și deprimante a lumii auto…Evident, axiomatic, fiecare epocă se bucură de caracteristicile și de opțiunile sale, dar, deoarece “așii” hiperproducției de astăzi vizează China pentru hiperpopulația sa de “potențiali” clienți, orice replică devine de prisos…

  • VJ, miercuri, 24.01.2018 02:47

    Multi vor sa loveasca in Audi sau mai bine zis in grupul Volkswagen. DAR cand in vara 3 milioane de masini Mercedes au fost rechemate in service, pt ca aveau probleme cu emisia, adica si ei foloseau un soft de-a insela testele de poluare, nimeni nu spunea nimic, atunci nimeni n-a dat in Mercedes, pt ca nah... e Mercedes. Multi cred ca doar grupul VW face "manarii" in ceea ce priveste poluarea, dar nu este asa... multi se inseala. Insa ce este interesant, este faptul ca, atunci cand vine vb de alti producatori, toata lumea tace...

  • VJ, joi, 25.01.2018 00:01

    Se pare ca multi vor sa loveasca in Audi si implicit in grupul VW. Anul trecut in vara cand Mercedes a fost nevoit sa recheme in service 3 milioane de masini, pt ca si ei foloseau un soft de inselare a testelor de noxe, nimeni nu zicea nimic, toata lumea a tacut... Acum insa, cand vine vorba de Audi sau de grupul VW toate ziarele si nu numai, dau in aceasta companie. Daca unii cred ca, doar grupul VW foloseste softuri pt a pacali testele, se inseala!